Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor mange GB - mobilt bredbånd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med mindre du laster ned film/serier skal du nok jobbe rimelig godt for å brukt mer enn 100GB/mnd. Med mindre du streamer mye. 1t HD-innhold er ca. 3GB. Si du holder av 10GB til generell surfing så har du da muligheten til å se 30t film/serier via Netflix (vet ikke om tallene varierer mye mellom tjenestene). 

Et annet alternativ er at mens du fortsatt har CD så setter du opp en trafikkovervåker og sjekker hvor mye du bruker ila en typisk uke og ganger det med 4 for å finne månedsbruk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mener det jeg husker tar rundt 100 kb\s i sekundet eller noe slik hvis du er bare koblet opp på mobilnettet. Dog med minimalt trafikk, har selv TP-Link M7350.

Så 10 gigabit forsvinner fort, hvis du ikke har begrensing på hastighet, og hastigheten kan fort stupes. Det ble testet på netcom. Da brukte jeg opp 1 gigabyte på 2 dager.

Selv om canaldigital tar 5148,- i året for 30 mbit + 4908,- året for grunnpakken.

Tror jeg det skal lite til før det lønner seg desverre.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Poenget er egentlig ikke å få det til å lønne seg, men å komme forholdsvis likt ut av det. Grunnen er at kundeservicen til CD har sunket betraktelig den siste tiden. Alltid lang ventetid på telefonen og chatten har plutselig blitt stengt. E-post svarer de ikke på, så nå har jeg fått litt nok.

Lenke til kommentar

Det har desverre blitt sånn, at forbrukeren må mase og "holde de i hånden" hele veien, gjelder minst CD og Eidsiva. Selv å bli kunde ser ut til å være veldig vanskelig for de å få til, å si opp er nesten en umulighet uten advokat. Er ikke rart de har dårlig kundeservice når hver eneste sak ender i en 5-10 henvedelser og purringer.

Satt å tenkte på det samme som TS i stad, om jeg ikke bare skal droppe å mase enda en gang om å få lov til å bli kunde hos eidsiva og heller satse på mobilt bredbånd. Der er det tross alt kanskje mulig å bli kunde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.chess.no/abonnement/bredbaand

Selv vurder jeg 100 GB da jeg selv trenger så mye.

Testet med 300 mb men det brukte jeg opp på noen sekunder.

Selv ser jeg hastigheten 50\30 mbit som brukbar det er beste jeg målte på min mobil.

Velger chess tror jeg for å slippe bindingstid.

Selv om det kanskje er fornuftig med halv pris det første halvåret.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...