AndersT2 Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Det er så mye som er muilig å få til med de programmene, så kanskje dette er muilig også. Jeg driver å jobber med ett større borettslag, og skal sende ut en del skriv til beboerene, men trenger å tilpasse hvert skriv på hvor mye tid vi skal bruke i en spesifikk leilighet. Jeg har ett excel ark hvor jeg beregner tiden vi trenger pr leilighet, og tenkte det kunne være enkelt om jeg kunne hente ut dette automatisk på en måte over i skrivet. Tenkte det kunne vært enkelt hvis jeg skrev inn leilighetsnummeret i word dokumentet, så hentet den automatisk ut dato og tid fra excel arket som er satt opp der Lenke til kommentar
Trelkrok Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Hei, hvorfor ikke bygge alt i excel ved bruk av 2 faner? Kan jo likegodt skrive dokument der og dette skulle vel løses med en kombinasjon av =HVIS;HVISFEIL(FINN.RAD formel Ha en fin dag Mvh RA Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) Hei igjen Det er mulig du ser etter det som heter enten "masseutsendelser", eller "brevfletting" -versjonsavhengig av Word dette. Det tar en time eller så å lære seg, og det forutsetter en Excelliste med ryddige grunndata, kolonneoverskrifter, og ingen blanke rader innimellom. Start her https://support.office.com/nb-no/article/Bruke-utskriftsfletting-til-å-sende-personlige-e-postmeldinger-til-e-postadresselisten-c49e5cfc-53f9-4ec8-9bd9-1f8f3648f1b7eller google "masseutsendelser word". Det er ganske kraftige greier. Edit: lenken peker visst mest mot epost. Kanskje denne er bedre når det gjelder dokumenter https://support.office.com/nb-no/article/Utskriftsfletting-med-et-Excel-regneark-858c7d7f-5cc0-4ba1-9a7b-0a948fa3d7d3 Beste hilsen Harald Endret 22. september 2016 av Harald Staff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå