Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Rygget på dame, mistet førerkort og politiet gjør ingenting

gunnar453

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Venter du et år på dom så kan du trekke av et år på dommen. Er du så avhengig av sertifikatet skulle du ikke rygga på noen.

Ja for det er jo vits i når en bare får åtte måneder. Da har du fire måneder rett i dass.

Lenke til kommentar

Venter du et år på dom så kan du trekke av et år på dommen. Er du så avhengig av sertifikatet skulle du ikke rygga på noen.

Ja for det er jo vits i når en bare får åtte måneder. Da har du fire måneder rett i dass.

koss veit du at han bare får åtte måneder? Og koss kan du forutse behandlingstia?

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

koss veit du at han bare får åtte måneder? Og koss kan du forutse behandlingstia?

En kan ikke. Men det må tas med i vurderingen. Min mening er at en skal stå på krava mot politiet så hardt som mulig. Hvis ikke treneres saken din herfra til evigheten.

Lenke til kommentar

Det var kanskje ikke så lurt å rygge når det var såpass uoversiktelig som du skriver. Ta din straff som en mann - du gjorde noe galt og må stå for det.

Innlegget ditt treffer utrolig dårlig.

Det er da ingen som har spekulert i å snike seg unna straff her så vidt jeg kan bedømme..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var kanskje ikke så lurt å rygge når det var såpass uoversiktelig som du skriver. Ta din straff som en mann - du gjorde noe galt og må stå for det.

Det er da ingen som har spekulert i å snike seg unna straff her så vidt jeg kan bedømme..

Spiller ingen rolle. Slike innlegg er som obligatorisk i tråder som denne å regne, dessverre.

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle. Slike innlegg er som obligatorisk i tråder som denne å regne, dessverre.

Tull! Problemet her er jo at han ikke har fått straffen enda. Som "tilleggsstraff" til den straffen som til slutt kommer kan politiet bare skyve saken bakover i køen til fordel for viktigere saker, slik at total inndragningstid kan bli langt lengre enn det som til slutt blir straffen (i tillegg til annen straff).

Lenke til kommentar

Tull! Problemet her er jo at han ikke har fått straffen enda. Som "tilleggsstraff" til den straffen som til slutt kommer kan politiet bare skyve saken bakover i køen til fordel for viktigere saker, slik at total inndragningstid kan bli langt lengre enn det som til slutt blir straffen (i tillegg til annen straff).

Tror vi snakker litt forbi hverandre.

Jeg bare poengterer at det ikke finnes en tråd på dette forum som ikke moralpolitiet er innom.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Til TS forsvar, man skal ikke gå bak en bil som rygger. Hvem faen gjør det? De ber om å bli kjørt på.

TS kan ikke forutse slike uforutsette hendelser. Uheldig hendelse.

Ærlig talt! Mener du virkelig dette? Da håper jeg du ikke har, eller får førerkort!

Det er folk som både er blinde og døve. I tilegg er det uoppmerksomme unger og dyr. Eldre som ikke har like gode sanser lenger. Det kan være mange årsaker til, at folk og dyr ikke er oppmerksom på at en bil begynner å rygge. 

Og dette er nok en av grunnene til, at ansvaret ligger hos føreren. Er sikten bakover dårlig, kan en IKKE rygge, uten å få hjelp til å holde folk og dyr unna. Dette burde både du og TS vist!

• Liker 5
Lenke til kommentar

Til TS forsvar, man skal ikke gå bak en bil som rygger. Hvem faen gjør det? De ber om å bli kjørt på.

Ja det hadde vært utrolig teit om noen gikk bak en bil på en parkeringsplass.. Dumme folk asså

• Liker 1
Lenke til kommentar

Slett ikke- Dette har ingenting med "uforutsett hendelse" eller "uheldig hendelse" å gjøre for trafikkreglene - som ikke er "option" om man vil følge desom man kjører noe som krever førerkort - er krystallklare i sin §11 om "rygging og vending" (min kursivering og understrekning): "Den som rygger eller vender, har vikeplikt for annen trafikant. Er utsikten ikke tilstrekkelig, må det ikke foretas rygging eller vending uten at en annen passer på eller fører ved selvsyn har forvisset seg om at det ikke kan oppstå fare eller skade. Rygging og vending er forbudt på motorveg og motortrafikkveg eller på inn- eller utkjøringsveg til motorveg og motortrafikkveg." Dette er ting 16-åringer vet og dette vet en bilfører også - ellers har han/hun fått førerkortet sitt ved en feil og bør aldri få det tilbake! 

Her er trafikkreglene brutt - og det så grundig at noen må trilles bort i rullestol. Da er det helt rimelig når politiet sier "...jeg har brutt veitrafikkloven definert på bakgrunn av personskade,..." (innlegg #1), for veitrafikklovens § 3 er brutt - grundig.

Selvfølgelig kan man kreve at det er domstolen som tar stilling til om førerkortet skal være beslaglagt lengre enn politiet rutinemessig kan gjøre det, akkurat det er er TS' fulle rett etter norsk lov. TS kan også avvise et forelegg og kreve rettssak før straff, det er også norsk borgers rett ("Ingen kan dømmes uden efter Lov, eller Straffes uden efter Dom", grunnloven §96). At slik atferd bør bety at politiet putter inn mer og ikke mindre krefter på å etterforske og få dratt saken til doms er en annen ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...