Tomzor Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Hei, Jeg fikk endelig mitt eksemplar av Asus 1080 Strix ROG (https://www.komplett.no/product/890645/datautstyr/skjermkort/pci-express/asus-geforce-gtx-1080-rog-strix-gaming) rett før helga etter å ha venta i 3 måneder (på dagen!) og satte den i PC-en. Installasjon gikk som smurt og prøvde en del benchmarking med Unigine Heaven 4.0 og 3Dmark Firestrike. Jeg landa på rundt 2100 Mhz, noe jeg er fornøyd med. I disse benchmarksa så er jo GPU under ganske mye load (kanskje mer enn normalt?) så de vil jo få presset kortet til sitt ytterste. Men under vanlig gameplay, så har jeg lagt merke til at grafikkortet ikke vil booste ordentlig eller viser noe form for særlig stor aktivitet i det hele tatt. Vedlagt kan man se en screenshot av det jeg har målt under spillinga mi. Det jeg har spilt er WoW med alt maksa ut og en oppløsning på 1440p med G-Sync. FPS-messig ligger jeg på rundt 50-60 i snitt, noe som er 20 FPS mindre enn med min "gamle" Asus 980 Strix (https://www.komplett.no/product/826103). Er det noen andre som har vært borti det samme eller vet hva som kan være problemet? Ting jeg har gjort så langt: - Brukt DDU for en clean install av grafikkdrivere (Release date: 9/21/2016 Version: 372.90) - Slettet "Cache", "WTF" og "Interface" fra WoW-mappa (noe som Blizzard support foreslo til en med et lignende tilfelle) Jeg har ikke fått testet andre spill enda. Jeg bruker Windows 7 64-bit EN. Takker på forhånd for alle innspill! Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Nop sjekka nettopp . Det som ble lagt merke til 12-13% bruk på cpu Gikk på 1200mhz ingame Skjermkort 33-46% usage 2088-2114 mhz Fps 97.4 Med alt på max Prøv med Max power i Nvidia kontrollpanel Se om CPU kjører max hastighet Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 22. september 2016 Forfatter Del Skrevet 22. september 2016 Nop sjekka nettopp . Det som ble lagt merke til 12-13% bruk på cpu Gikk på 1200mhz ingame Skjermkort 33-46% usage 2088-2114 mhz Fps 97.4 Med alt på max Prøv med Max power i Nvidia kontrollpanel Se om CPU kjører max hastighet CPU usage var på rundt 20%, med ting som Chrome, Spotify etc oppe. fremdeles samme greia. Bruker du Windows 7 eller 10? Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Har samme problemet når jeg spiller "lette" spill med V-sync G-sync aktivert. Du får så lav FPS på grunn av at GPU booster ikke. Prøv å deaktiver G-sync så ser du at du får så mye fps som gpu klarer å levere. Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 22. september 2016 Forfatter Del Skrevet 22. september 2016 Hmm, kanskje man skal bytte OS i helga og prøve.. ? Hva slags program bruker du til å overklokke kortet? Jeg har brukt GPUTweak 2 atm, men har en del problemer med den virker det som. Bytter profil støtt, selv om jeg har valgt min custom profil og den starter ikke samtidig når jeg logger inn på Windows selv om det er krysset av for det (må manuelt startes opp). Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 22. september 2016 Forfatter Del Skrevet 22. september 2016 Ok, da skal jeg prøve det imorgen! Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Hmm, kanskje man skal bytte OS i helga og prøve.. Hva slags program bruker du til å overklokke kortet? Jeg har brukt GPUTweak 2 atm, men har en del problemer med den virker det som. Bytter profil støtt, selv om jeg har valgt min custom profil og den starter ikke samtidig når jeg logger inn på Windows selv om det er krysset av for det (må manuelt sta Bytte OS hjelper ingenting. Han har ikke nevnt om han bruker G-sync eller annen sync aktivert. Jeg deaktiverer det i alle lettere spill siden jeg får samme problem. Blir lite varme og støy fra maskinene da siden viftene snurrer ikke når jeg spiller. Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 G-sync var på Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 23. september 2016 Forfatter Del Skrevet 23. september 2016 Hmm, kanskje man skal bytte OS i helga og prøve.. Hva slags program bruker du til å overklokke kortet? Jeg har brukt GPUTweak 2 atm, men har en del problemer med den virker det som. Bytter profil støtt, selv om jeg har valgt min custom profil og den starter ikke samtidig når jeg logger inn på Windows selv om det er krysset av for det (må manuelt sta Bytte OS hjelper ingenting. Han har ikke nevnt om han bruker G-sync eller annen sync aktivert. Jeg deaktiverer det i alle lettere spill siden jeg får samme problem. Blir lite varme og støy fra maskinene da siden viftene snurrer ikke når jeg spiller. Prøvde å slå av G-sync, men det hjalp ingenting. Like mye FPS som før :< Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 23. september 2016 Forfatter Del Skrevet 23. september 2016 Vsync? Sto heller ikke på. Dobbelsjekka i Nvidia kontrollpanel. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Vsync? Sto heller ikke på. Dobbelsjekka i Nvidia kontrollpanel. Du må sjekke i spillet om det står på. Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 23. september 2016 Forfatter Del Skrevet 23. september 2016 (endret) Vsync? Sto heller ikke på. Dobbelsjekka i Nvidia kontrollpanel. Du må sjekke i spillet om det står på. Den er også slått av. Endret 23. september 2016 av Tomzor Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) I AMD drivere kan du velge "always on", men tviler på det gjør det som standard hos både amd og nvidia.. Endret 23. september 2016 av PantZman Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 24. september 2016 Forfatter Del Skrevet 24. september 2016 G-sync var på Og du spiller på 1440p? Jeg har faktisk installert Windows 10 nå, men det hjalp ingenting med WoW Fikk 2300 høyere score i 3DMark Firestrike da! Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 G-sync var på Og du spiller på 1440p? Jeg har faktisk installert Windows 10 nå, men det hjalp ingenting med WoW Fikk 2300 høyere score i 3DMark Firestrike da! Dell s2716dg Er 1440p ja Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 (endret) Hvorfor ønsker du at kortet skal booste til maksimal klokkefrekvens når det ikke belastes hardt nok til å trenge det? I bildet du poster ligger GPU Usage på maksimalt 61%, som betyr at ditt GTX 1080 går på tomgang minst 39% av tiden du spiller, og det er samtidig som kortet kjører på "bare" 1400 MHz. Med andre ord: i akkurat dette spillet med den skjermen og de innstillingene du kjører, har ditt GTX 1080 potensialet til å dytte ut mer enn dobbelt så mange bilder i sekundet. Så hvorfor ønsker du at kortet skal bruke mer strøm, og lage mer varme og støy, når det ikke trenger å gjøre det? Hensikten med GPU Boost er å optimere ytelse/effektforbruk, ikke ren ytelse. Endret 26. september 2016 av N o r e n g Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå