treigen Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hei. Eg har nettopp installert windows xp på familiepcen. alt fungerer fint. bortsett fra når vi er på internett. Når vi surfer på internett, åpner sider og liknende slår pcen seg av, for så å starte på nytt igjen. dette kom først etter at eg installerte xp. Når broren min spelar worms armageddon/worms world party, virker alt fint. det er kun når vi "surfer". vi betaler rekninger ol. så dette er litt irriterande. Maskina det er snakk om er ei Ibm 64G med 500 mhz, 256 mb ram og to harddiskar på 6,5 gb. noken som har hørt om problemet før?? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hei.Eg har nettopp installert windows xp på familiepcen. alt fungerer fint. bortsett fra når vi er på internett. Når vi surfer på internett, åpner sider og liknende slår pcen seg av, for så å starte på nytt igjen. dette kom først etter at eg installerte xp. Når broren min spelar worms armageddon/worms world party, virker alt fint. det er kun når vi "surfer". vi betaler rekninger ol. så dette er litt irriterande. Maskina det er snakk om er ei Ibm 64G med 500 mhz, 256 mb ram og to harddiskar på 6,5 gb. noken som har hørt om problemet før?? blasterormen? Skru på brannveggen i XP og last ned alt fra windowsupdate. Lenke til kommentar
treigen Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Er ikkje blaster ormen det greiene når det kjem opp ei melding om at pcen min slår seg av i løpet av 30 sec? remote procedure call eller noke sånt.. hadde den, men blei kvitt den også.. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Høres ut som du sliter fremdeles med Blaster eller et lignende virus - ihvertfall siden du allerede har hatt problemet. Installer en gratis viruskiller og en brannmur... men først ville jeg vel ha tatt en clean installering av XP på nytt dersom det ikke medfører for mye arbeid... Lenke til kommentar
tbone Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Denne fjerner blaster, og her finner du info om hva du må gjøre videre. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Installer en spywarestopper som f.eks Ad-aware e.l. Mange sider med et noe høyt nivå av luguberhet laster inn diverse programmer som snoker i dataene dine enten det er surfe-oppførsel eller annet... Lenke til kommentar
treigen Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Det er ikkje blaster viruset.(er eg ganske sikker på).. det kom første gang eg skulle på internett, og det har vert der siden. eg hadde blasterviruset ein gong i tida. kjørte removaltoolen fra systematech, og installerte fix-patchen fra microsoft, så det er ikkje det.. eg bruker zone alarm som brannmur, og f-secure som antivirus, så det burde vel stoppe angrep.. dei er nettopp oppdataert. ingen som har noken andre forslag? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hva med å installere en ny versjon av Microsoft Internet explorer? Lenke til kommentar
robgar Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Di kan ha fått blaster en gang til, selv om du har fjernet den før! Lenke til kommentar
treigen Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 det var ikkje så dumt.. skal prøve det nå! sjå om eg finn noken på winupdate eller noke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå