Mumiene Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Jeg har et Chieftec Fulltower m/dør Og der er jo det et vifteuttak på døren så da tenket jeg det må jo gå ann og få luften fra cpuen direkte ut der og dermed få det mye kaldere i kabinettet og konsekvenser av det er jo at jeg kan ta vekk andre vifter i kabinettet som igjen gjør at det blir mindre strømforbruk og mindre støy og bedre kjøling i kabinettet Noen så har prøvd dette så hører jeg gjerne i fra dere Hilsen Mumiene Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Synes Chieftec har et flott opplegg. Trengs vel ikke skiftes på... Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 Skifte på hva ? Lenke til kommentar
sirius Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Jeg har laget meg et slikt system, og er kjempefornøyd. Fikk tak i et fleksibelt rør som passet på CPU vifta. Så snudde jeg vifta slik at den trakk luften ut istedenfor å blåse. Røret går ut på kabinettets bakside. Kabinettemp er nå lik romtemp. Den var over 30 tidligere. CPU er aldri over 40. Mot 50 tidligere. Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 Takker for innlegget Hilsen Mumiene Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Sirius skrev (2002-02-27 08:33):Jeg har laget meg et slikt system, og er kjempefornøyd. Fikk tak i et fleksibelt rør som passet på CPU vifta. Så snudde jeg vifta slik at den trakk luften ut istedenfor å blåse. Røret går ut på kabinettets bakside. Kabinettemp er nå lik romtemp. Den var over 30 tidligere. CPU er aldri over 40. Mot 50 tidligere. Har du da Vifte på utgangen av dette flexible røret? Og Hva skags type rør brukte du? [ endret av B|Real den 2002-02-27 20:17 ] Lenke til kommentar
sirius Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Nei, det er ingen vifte på utgangen av røret. En slik vifte vil nok bedre effekten ytterligere. Men ikke noe jeg har prøvd. CPU vifta ser ut til å være nok. Røret jeg brukte er 9cm koregurert plastrør. Det brukes til vannrenner, nedløp, drenering o.l. Kan bøyes uten å bli flatt. Kjøpes i byggvareshop. Bare pass på å ikke kjøpe det som er perforert. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: Sirius skrev (2002-02-27 20:39):Nei, det er ingen vifte på utgangen av røret. En slik vifte vil nok bedre effekten ytterligere. Men ikke noe jeg har prøvd. CPU vifta ser ut til å være nok. Røret jeg brukte er 9cm koregurert plastrør. Det brukes til vannrenner, nedløp, drenering o.l.Kan bøyes uten å bli flatt. Kjøpes i byggvareshop.Bare pass på å ikke kjøpe det som er perforert. takker for svar Lenke til kommentar
sof Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 hmm...noen som "kopierer" Dell's siste kabinetttanker tydeligvis...Bra det siden dette er en "gratis" løsning! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Jeg vet at luftinntak/utblås etter luftfilteret burde være ypperlig til slikt bruk. Det kan man lage til i den fasongen man vil. Kommer i alle dimensjoner vil jeg tro. Eneste bakdelen er at det koster over en hundrings.. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Quote: On 2002-03-01 17:41, SirHartge skrev:Jeg vet at luftinntak/utblås etter luftfilteret burde være ypperlig til slikt bruk. Det kan man lage til i den fasongen man vil. Kommer i alle dimensjoner vil jeg tro.Eneste bakdelen er at det koster over en hundrings.. Snakker du bil nå eller? Forsto ikke helt hva du mente. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Ja han snakker nok bil. Den flexislangen som går fra forvarmeren og inn på luftfilterkanalen.Forvarmerslangen eller noe :smile: Er nok bedre å bruke denne, da de korrugerte plastrørene ofte lager en skikkelig "tunnel" lyd om du kjører for mue luft gjennom dem. Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 Er det noen her inne så er så pass dum at de ikke skjønner at det dreier seg om PC Da tenker jeg på disse innleggene SpirreVipp Registrert: 2001-12-07 Meldinger: 150 Postet: 2002-03-02 15:25 ID: 11 Quote: On 2002-03-01 17:41, SirHartge skrev: Jeg vet at luftinntak/utblås etter luftfilteret burde være ypperlig til slikt bruk. Det kan man lage til i den fasongen man vil. Kommer i alle dimensjoner vil jeg tro. Eneste bakdelen er at det koster over en hundrings.. Snakker du bil nå eller? Forsto ikke helt hva du mente. Cerwell Registrert: 2001-11-09 Meldinger: 8 Postet: 2002-03-02 18:19 ID: 12 Ja han snakker nok bil. Den flexislangen som går fra forvarmeren og inn på luftfilterkanalen.Forvarmerslangen eller noe Er nok bedre å bruke denne, da de korrugerte plastrørene ofte lager en skikkelig "tunnel" lyd om du kjører for mue luft gjennom dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå