Gå til innhold

Blir filene på pc-en min sendt til microsoft?

LogiT3x

Anbefalte innlegg

De har tilgang til alle filer på maskinen din, utdrag fra eula. De deler også dataene de samler inn med 3. part uten å opplyse om hvem det er.

We will access, disclose and preserve personal data, including your content (such as the content of your emails, other private communications or files in private folders), when we have a good faith belief that doing so is necessary to protect our customers or enforce the terms governing the use of the services.

Du kan finne mer info her

https://edri.org/microsofts-new-small-print-how-your-personal-data-abused/

Åja aha, så de har tilgang til filene og sender de til dem. Vet ikke om dette stemmer, men har hørt det før at dette evt gjelder den partisjonen/harddisken windows er installert på? Eller vild et gjelde alle partisjoner og harddisker? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo bare å installere et program som logger hvilke filer som sendes ut på nettet...

Ja, skal sjekke det ut om jeg finner noe.

Det er utrolig hvor naiv de fleste brukerne av "Spyware 10" er.

Du ser ser hvor naiv brukerne er her på diskusjon.no hvordan er det med resten av befolkningen.

Pr i dag bruker jeg Windows kun til å spille spill som ikke er tilgjengelig på andre plattformer.

Hadde jeg vært en bedriftseier hadde jeg ikke godtatt bruk av Windows 10 i mitt nettverk.

He he he.

Ja, jeg også bruker egentlig windows bare til spill som ikke er til linux. Men jeg er egentlig så vant med windows at jeg ikker er "klar" til å "flytte" over til Linux enda, he he xD. Man blir nok uansett vant med det til slutt. 

Enig med deg, hadde bare brukt Linux i min bedrift selv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...