Enceladus Skrevet fredag kl 12:30 Forfatter Rapporter Del Skrevet fredag kl 12:30 Det blir nå i hvert fall interessante tider innen romfarten de neste 4 årene. Det er vel stort sett det som kanskje gleder meg litt med dette presidentskiftet. Men til hvilken pris? 2 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet fredag kl 16:55 Rapporter Del Skrevet fredag kl 16:55 Tviler veldig sterkt på at Trump ser verdien av å bruke penger på romfart. Med mindre han kjøper aksjer i SpaceX sjølv. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet fredag kl 17:11 Rapporter Del Skrevet fredag kl 17:11 15 minutes ago, Dragavon said: Tviler veldig sterkt på at Trump ser verdien av å bruke penger på romfart. Med mindre han kjøper aksjer i SpaceX sjølv. Han grunnla jo Space force i sin tid, da! Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet fredag kl 17:20 Rapporter Del Skrevet fredag kl 17:20 Dragavon skrev (24 minutter siden): Tviler veldig sterkt på at Trump ser verdien av å bruke penger på romfart. Med mindre han kjøper aksjer i SpaceX sjølv. Med tanke på hvor gode venner han og Musk er, så går nok dette helt fint. Det eneste jeg er bekymret for er Ukraina. 2 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet fredag kl 17:47 Rapporter Del Skrevet fredag kl 17:47 Astronomi og romfart er spennende da spent på fremtiden 😀 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet fredag kl 18:57 Forfatter Rapporter Del Skrevet fredag kl 18:57 Virker som vi langt på vei går mer mot en Expanse type fremtid heller enn en Star Trek utopi. Expanse er ganske mørk og trist egentlig for de som ikke har lest bøkene eller sett serien. Men menneskeheten klorer seg også fast/halter seg fremover på et vis der. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet fredag kl 19:09 Rapporter Del Skrevet fredag kl 19:09 Enceladus skrev (11 minutter siden): Virker som vi langt på vei går mer mot en Expanse type fremtid heller enn en Star Trek utopi. Hadde du forventet noe annet? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet fredag kl 21:50 Forfatter Rapporter Del Skrevet fredag kl 21:50 2 hours ago, Sjørøver said: Hadde du forventet noe annet? Ja, igrunn hadde jeg det. Om ikke utopi så noe mer optimistisk. Akkurat nå ser det mørkt ut. Lenke til kommentar
xRun Skrevet lørdag kl 01:55 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 01:55 Er konseptet Zefram Cochrane ikke kompatibelt med Musk? Spør for en venn. 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet lørdag kl 06:20 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 06:20 Enceladus skrev (8 timer siden): Ja, igrunn hadde jeg det. Om ikke utopi så noe mer optimistisk. Akkurat nå ser det mørkt ut. Hvilke teknologi må vi få til for at du skal se lysere på det? Personlig er jeg mega optimistisk. Jeg får kanskje oppleve at vi starter med gruvedrift i verdensrommet før jeg dør. 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet lørdag kl 08:15 Forfatter Rapporter Del Skrevet lørdag kl 08:15 1 hour ago, Sjørøver said: Hvilke teknologi må vi få til for at du skal se lysere på det? Personlig er jeg mega optimistisk. Jeg får kanskje oppleve at vi starter med gruvedrift i verdensrommet før jeg dør. ? Vi snakker muligens forbi hverandre her? Altså, det ser positivt ut for romfart og de teknologiske fremskrittene vi gjør. Det har vel aldri sett mer positivt ut enn nå slik sett. Starship er en drøm som går i oppfyllelse for meg og en nøkkeltekologi som kan åpne opp solsystemet for oss. Det gleder meg at ekstremt rike og mektige mennesker satser på romfart. Det jeg ser mørkt på er styringsform og fordeling av ressursene. Det var poenget jeg forsøkte å illustrere med Expanse/Star Trek analogien min. I Star Trek blir hele menneskeheten løftet frem. Expanse er det nærmest motsatte. To veldig forskjellige utsikter for menneskeheten. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå