Espen Hugaas Andersen Skrevet 9. februar 2023 Del Skrevet 9. februar 2023 (endret) Det er i dag. Ser ut som de prøver seg, kanskje innen en time eller noe slikt. Endret 9. februar 2023 av Espen Hugaas Andersen 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 9. februar 2023 Del Skrevet 9. februar 2023 Veldig nært nå. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 9. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2023 Hah! Ja det gikk jo bra. Da er vi vel ganske nære en faktisk oppskytning snart! Jeg hadde trodd det ville være mer dramatikk. Dette var overraskende rolig!? Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 9. februar 2023 Del Skrevet 9. februar 2023 (endret) 2 minutes ago, Enceladus said: Hah! Ja det gikk jo bra. Da er vi vel ganske nære en faktisk oppskytning snart! Jeg hadde trodd det ville være mer dramatikk. Dette var overraskende rolig!? Det virker lovende for mars! Ingen dramatikk er et ekstremt bra utfall. Endret 9. februar 2023 av Espen Hugaas Andersen 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 9. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2023 haha ja så det var BARE 31, det forklarer jo alt Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 28. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2023 Nydelig opptak! Artikkel om Starlink V2 her: https://arstechnica.com/information-technology/2023/02/spacexs-2nd-generation-starlink-satellites-start-launching-as-soon-as-today/ Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 8. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2023 (endret) https://arstechnica.com/science/2023/03/relativity-space-will-attempt-to-become-a-real-rocket-company-today/ Quote Relativity Space will attempt to become a real rocket company today Relativity Space is one of the more intriguing new space launch companies. Sending starter om knappe 20 minutter. Sjansen for at det går på første forsøk er vel ganske liten. Edit: alternativ stream: Endret 8. mars 2023 av Enceladus 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 8. mars 2023 Del Skrevet 8. mars 2023 8 minutter igjen. Krysser fingrene! 2 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2023 Nytt forsøk. 10 minutter til oppskyting! 2 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2023 Gikk ikke i dag heller. Raketter er tricky greier, særlig de helt nye. Lenke til kommentar
DimSum Skrevet 11. mars 2023 Del Skrevet 11. mars 2023 Jeg er fortsatt ekstremt skuffet over at Mars One prosjektet aldri ble noe av. Jeg var helt oppslukt og så forsvant drømmen på et blunk! 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2023 9 hours ago, DimSum said: Jeg er fortsatt ekstremt skuffet over at Mars One prosjektet aldri ble noe av. Jeg var helt oppslukt og så forsvant drømmen på et blunk! Mars One ja... mye kan sies om det prosjektet. NRK oppsummerer det greit i denne podkasten de slapp nå nylig i to deler: https://radio.nrk.no/podkast/oppdatert/sesong/202301/l_b168e500-9ce2-417c-a8e5-009ce2117c08 Lenke til kommentar
DimSum Skrevet 12. mars 2023 Del Skrevet 12. mars 2023 Enceladus skrev (5 minutter siden): Mars One ja... mye kan sies om det prosjektet. NRK oppsummerer det greit i denne podkasten de slapp nå nylig i to deler: https://radio.nrk.no/podkast/oppdatert/sesong/202301/l_b168e500-9ce2-417c-a8e5-009ce2117c08 Det hadde vært vårt eget "Truman Show" 😭 Oi, den må jeg høre på! Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 12. mars 2023 Del Skrevet 12. mars 2023 (endret) Mars One hadde aldri noen sjanse til å bli noe av. Det var ingen finansiering og ingen utsikter til finansiering. Planen ville også føre til astronautenes død innen noen uker/måneder etter landing. De hadde ikke planer om å ha med seg tilstrekkelig utstyr for å kunne overleve over lengre tid. Endret 12. mars 2023 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
DimSum Skrevet 12. mars 2023 Del Skrevet 12. mars 2023 (endret) Espen Hugaas Andersen skrev (4 minutter siden): Mars One hadde aldri noen sjanse til å bli noe av. Det var ingen finansiering og ingen utsikter til finansiering. Planen ville også føre til astronautenes død innen noen uker/måneder etter landing. De hadde ikke planer om å ha med seg tilstrekkelig utstyr for å kunne overleve over lengre tid. Men de var jo så godt igang med intervjuer, planen var jo å sende ytterligere 4 stk etter 2 år, og forsyninger i mellomtiden (?) Dette kunne gått bra hadde man bare hatt finansiering! Ekstremt skuffende. Jeg gledet meg så lenge! Endret 12. mars 2023 av DimSum Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 12. mars 2023 Del Skrevet 12. mars 2023 1 minute ago, DimSum said: Men de var jo så godt igang med intervjuer, planen var jo å sende ytterligere 4 stk etter 2 år, og forsyninger i mellomtiden (?) Dette kunne gått bra hadde man bare hatt finansiering! Ekstremt skuffende. Jeg gledet meg så lenge! Ja, om de plutselig hadde fått hendene på kanskje 50 mrd dollar, så kunne det blitt noe av, i en eller annen form. Men det er ingen som står og deler ut 50 mrd. Et reality-program ville aldri generere slike summer heller. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 12. mars 2023 Del Skrevet 12. mars 2023 Jeg syns Mars One var litt underholdende, men trodde aldri det ville bli noe av. Jeg gleder meg heller til SpaceX sin planlagte kolonisering av Mars. Musk har både penger, vilje og teknologien som trengs for å dra til Mars, så jeg tror sjansene er gode for at det kan skje på denne siden av 2030. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå