Espen Hugaas Andersen Skrevet 31. juli 2020 Del Skrevet 31. juli 2020 (endret) Må si jeg er lettet over at static fire har gått bra. Det siste året har hatt litt flere eksplosjoner enn jeg liker. Klart at SpaceX må finne ut av ting og gjøre tester, men det er litt slik at man kan begynne å tvile på hele designet. Nå gleder jeg meg til 150 meters hoppet. Om dette går bra er de tilbake til der de var med Starhopper, bare med et design som er mye nærmere å kunne nå rommet. Da vil det neste være høyere hopp, etter hvert til over Karman linjen, og så utprøving av landingsmanøveren der de går fra horisontal til vertikal orientering helt i siste øyeblikk. Det blir noe å se! Og når Starship begynner å bli klar, da blir det neste Super Heavy, og deretter Starship + Super Heavy! De neste årene blir spennende. Endret 31. juli 2020 av Espen Hugaas Andersen 2 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 1. august 2020 Forfatter Del Skrevet 1. august 2020 Quote On Aug. 1, NASA astronauts Robert Behnken and Douglas Hurley will depart from the International Space Station aboard SpaceX’s Dragon “Endeavour” spacecraft after their mission aboard our orbiting laboratory. Starting at 5:15 p.m. EDT, tune in for our live coverage to see the duo undock from the station and make their return back to planet Earth. 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. august 2020 Forfatter Del Skrevet 2. august 2020 Litt sent med denne, men vi er midt i det nå. Spennende! 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 2. august 2020 Del Skrevet 2. august 2020 (endret) Første splashdown i havet på 45 år ellerno. Live fra SpaceX: Spoiler Alternativ stream fra Overlook Horizon: Spoiler Endret 2. august 2020 av xRun Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 2. august 2020 Del Skrevet 2. august 2020 "Thank you for flying SpaceX" ? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 3. august 2020 Forfatter Del Skrevet 3. august 2020 (endret) Et lite øyeblikk hvor jeg går vekk fra streamen og så skjer dette! Endret 3. august 2020 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 3. august 2020 Forfatter Del Skrevet 3. august 2020 (endret) Er forventet et hopp med Starship SN5 snart. Er godt med folk som ser på akkurat nå. Har lyst å se det live men tror jeg må kapitulere snart og gå til køys. Quote Today may be the day SpaceX’s Starship prototype takes flight https://arstechnica.com/science/2020/08/today-may-be-the-day-spacexs-starship-prototype-takes-flight/ Endret 3. august 2020 av Enceladus 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 3. august 2020 Del Skrevet 3. august 2020 Kan se ut som det er ting som skjer. Bulkene i tanken er borte, så de har trykksatt tanken til en eller annen grad. Neppe særlig høyt trykk, fordi veien er ikke stengt og det er fortsatt folk i nærheten. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 3. august 2020 Del Skrevet 3. august 2020 Trykket forsvant igjen. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 3. august 2020 Del Skrevet 3. august 2020 Nå skjer det ting. Veien stenges, bilene forlater, trykket er på igjen. 2 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 3. august 2020 Forfatter Del Skrevet 3. august 2020 (endret) Haha kan jo ikke legge meg nå! ? Der forlot de siste bilene. Nå skjer det snart! Endret 3. august 2020 av Enceladus 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 3. august 2020 Del Skrevet 3. august 2020 Ca 30 minutter til hopp! 2 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 3. august 2020 Forfatter Del Skrevet 3. august 2020 (endret) Woho! Edit: hehe Ninja Espen Hugaas Andersen ;) Endret 3. august 2020 av Enceladus 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. august 2020 Forfatter Del Skrevet 4. august 2020 Damn! Abort i siste liten der. Da tror jeg at jeg kollapser til sengs og håper på nytt forsøk i morgen. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. august 2020 Forfatter Del Skrevet 4. august 2020 Da kan det se ut til at vi er i gang igjen! Ett lass med biler forlot nettopp testområdet. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. august 2020 Del Skrevet 4. august 2020 Jepp, dette blir spennende. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. august 2020 Forfatter Del Skrevet 4. august 2020 Denne multistreamen var grei: https://multistream.co/p/AQ4HYfSpvCO/Starship-Live Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. august 2020 Forfatter Del Skrevet 4. august 2020 (endret) Abort igjen. Vel fortsatt tidelig på dagen der borte så blir kanskje et nytt forsøk.. Edit: Det spekuleres i at det var en båt som var opphavet til aborten: https://imgur.com/fulZbhH EDit 2: Endret 4. august 2020 av Enceladus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå