Gå til innhold

Hvordan gjør dere det?


Anbefalte innlegg

Det var en liten spøk, det med å springe. Er som regel vennlig mot folk så lenge de er vennlige med meg. Men visst det var en fyr som var ute etter bråk, så hadde jeg kanskje vurdert å forlatt åstedet før det var forseint.

 

Det med blitzen. Det er veldig vanskligt å ta bilder i naturlig lys, eller ikke visst du har stativ og skal ta bilder av ting som står stille, men visst du skal ta bilder av personer i fart uten å bruke blitz er nesten umuligt. Spessielt når det ikke er så lyst ute.

meeeen... samtidig kan du jo få mange fete effekter uten blits :)

 

personlig liker jeg best å ta bilder uten, såfremt forholdene godtar det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

en ting som faktisk er mer vesentlig enn hva mange tror. Hvis man sprader rundt med noe som ligner litt for mye på et kompaktkamera, reagerer folk oftere enn hvis man ser halvproff ut og har et speilrefleks. Der har jeg et problem, da jeg bare har et powershot s40, men det er et bra kamera med tanke på prisen :)

 

og dessuten, skal man bli en god fotograf, er det ikke noe å begynne med det feteste utstyret :)

 

men må innrømme at det er gøyere med et analogt speilrefleks og mørkerom og svart-hvitt bilder! :)

 

helt til jeg måtte begynne å betale for det selv :p

Lenke til kommentar

Har holdt på med amatørfotografering i litt over 20 år og det er desverre langt mellom blinkskuddene hvor folk er hovedmotivet. Det grunner seg stort sett i at folk 'endrer' seg når de vet at at de blir fotografert. De beste bildene mine er enten tatt med telelinse og stativ eller med et skudd med vidvinkel 'fra hofta'. Det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse...

 

Var i Tunisia på ørkensafari for noen år siden og hadde med videokamera med vidvinkeltilsats: et sjakktrekk. Disablet 'record'-dioden på kameraet, trykket record og satte det tilfeldig på bordet forran oss når vi var på cafe sammen med locals. Beste opptakene på hele turen da vi fikk med oss fire engasjerte eldre menn som stitter og spiller kort og røyker vannpipe. Hadde jeg holdt kameraet forran meg hadde vi vel heller blitt kastet ut av cafeen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...