Håkonv Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Hei. Eg har en stol på soverommet med hjul. Det bur folk nede i kjellerleiligheita, å dei syns det e plagsomt når eg rulla på stolen. So må nesten få gjort noke med det. Tenker kanskje å kjøpe ei lydisoleringsplate og kryssfinér å ha lydisoleringa rett ned på golvet, og kryssfinér plata oppa der. Tenker kanskje ei 30mm tjukk lydisoleringsplate. Treplata er for at det skal gå an å fortsette å rulle med stolen. For at det ikkje skal bli som ei vannseng, so kan eg kanskje ha kanta eller føte på treverket (25mm) med filt undersått at det ikkje laga lyd... Noken som he betre idéa, eller skal eg berre gjere det sånn som eg har tenkt? Blir det noke betre? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Hva med noe sånt? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/44881100/ Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Stiv plate med gummiopplegg i hvert hjørne. Da reduseres arealet kontorstolen din har kontakt med selve etasjeskilleren. Enkleste tiltaket er selvfølgelig å kjøpe en kontorstol uten hjul... Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Hva med noe sånt? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/44881100/ Den gir ikke noe reduksjon i lyden, det er en stiv plastplate som beskytter gulvet. Syns forslaget til trådstarter var godt. Hva tenker du å bruke som lydisoleringsplate? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Er det mulig å bytte til mer stillegående hjul på kontorstolen, gummibelagt hvis det i dag er hardplast/nylon? Kan man legge teppe på soveromsgolvet? Jeg frykter at å rulle på kryssfiner vil gi like omtrent mye lyd som nå selv med en 30mm trinnlydsplate i mellom. Kan man gi de som bor nede en radio, så de hører på den i stedet for å å lytte etter lyder ovenfra? Kan man bytte ut de som bor nede med noen som er mer tolerante for lyd og ikke klager så mye? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Hva med noe sånt? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/44881100/ Den gir ikke noe reduksjon i lyden, det er en stiv plastplate som beskytter gulvet. Hva hvis man legger noe mykt imellom den og gulvet? Eventuelt bare legger noe mykt på gulvet, som et tynt teppe. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Da blir det selvsagt noe annet igjen, men det kan gjøre det vanskelig å rulle på hvis det blir for mykt. Den tynne plastplaten avstiver ikke mye. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Ja, det kan ikke være noe hardt og ikke for mykt. Nå vet jeg ikke akkurat hvordan denne er, men jeg har hatt gummimatte/ dempematte under kontorstol før, det er ikke såååå plagsomt å rulle på. http://www.witre.no/no/wno/arbeidsplassmatte-yoga-meter-retail Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Jeg har et tykt teppe, og det er null problem å rulle på. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Jeg har et tykt teppe, og det er null problem å rulle på. Det finnes forskjellige kontorstolhjul, noen er beregnet på harde gulv, noen er beregnet på teppegulv. Og feil hjul på hardt gulv bråker, så trådstarter kan kanskje løse problemet med å bytte hjul på stolen. Eller kanskje hjulene hans passer perfekt på teppe, Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 28. september 2016 Forfatter Del Skrevet 28. september 2016 Har kjøpt ny kontorstol da jeg uansett trengte det. Har ogso kjøpt gummihjul til den (samme hjul som er på rollerblades) i håp om at lyden skal bli dempa. Om det ikke funker bra nok, så tenker jeg å bare kjøpe eit sånt teppe som er på mange butikkgulv da jeg prøvde den stolen på butikk, men da er no det betong under da.. Så ja. fe sjå korleis det går får stolen idag 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå