Gå til innhold

Ny tv til maks 12000,-


Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om noen kan anbefale meg en 55" tv til maks 12000? TV'en skal brukes til å se vanlig tv, se sport, netflix, viaplay, sumo, nrk osv, samt spille PS4.

Vurderer veldig sterkt å kjøpe denne tven: (Samsung 55" UHD Smart TV UE55KS7005) http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE55KS7005XXE/samsung-55-4k-uhd-smart-tv-ue55ks7005

 

Er det lurt å kjøpe denne tv'en nå? Eller er det stor sjanse for at det kommer et tilbud på den i nærmeste fremtid?(vet prisen allerede er lav i forhold til hva den kom ut for) Var og så på denne tv'en da den var utstilt i butikk, men bildet virket ikke noe særlig bra akkurat der og da.. hva kan være grunnen til dette? Setter stor pris på tips :-D

Endret av baerb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"men bildet virket ikke noe særlig bra akkurat der og da.. hva kan være grunnen til dette?" 

Fordi de som jobber i butikken ikke stiller inn tv'n skikkelig. I tillegg har jeg hørt rykter om at de har større avanse på LG...

 

KS7005 er vel en av supermodellene i år. Utrolig bra TV med de funksjonene man trenger (4K og HDR), med et godt sortnivå og bra farger. Ikke mye kvalitetsløft opp til de dyrere 8005 og 9005-modellene. 

 

Som alltid kan du spare store summer på å avvente innkjøp. Den koster sikkert 10'000 til jul. Alternativt er den borte fra markedet. Eller så har en bedre modell sunket i pris. Eller noe annet.... 

Elektronikk går alltid ned i pris, spørsmålet er bare hvor lenge du gidder å vente

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 65" versjonen av KS7005 og er svært fornøyd. I butikken så bildet helt forferdelig ut og selgeren prøvde å vise hvor mye bedre bildet var på en LG modell. Da jeg kalibrerte bildet på Samsungen var det ikke mulig å se forskjell. Han sa også ting om Samsungen som var feil (at den manglet NRK app bl.a.).

 

Jeg mistenker at enkelte butikker bevisst justerer skjermbildene så de modellene de har best avanse på skal foretrekkes av kundene, for det er ikke første gang jeg har opplevd dette.

 

Tror ikke du får mye bedre TV for pengene enn KS7005. Tror heller ikke den vil falle mye i pris på eventuelle tilbud siden det er årets modell. Den har også god responstid som er viktig hvis du skal spille. 

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

 

 Han sa også ting om Samsungen som var feil (at den manglet NRK app bl.a.).

Men så er det vel bare noen få uker siden Samsung fikk NRK app også, så fort gjort å bomme der.

 

Ja, da er han unnskyldt. Har Tizen endret seg mye i det siste? Synes jeg har lest mange dårlige omtaler om Tizen tidligere, men synes den versjonen som er på min TV er overraskende rask og brukervennlig. Eneste minus er at den har få apper sammenlignet med Android TV. Den har derimot alle jeg bruker med unntak av Dplay appen. Hvis Plex ordner det så den ikke transcoder alt innhold med undertekster vil jeg ikke ha bruk for HTPC lengre.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 65" versjonen av KS7005 og er svært fornøyd. I butikken så bildet helt forferdelig ut og selgeren prøvde å vise hvor mye bedre bildet var på en LG modell. Da jeg kalibrerte bildet på Samsungen var det ikke mulig å se forskjell. Han sa også ting om Samsungen som var feil (at den manglet NRK app bl.a.).

 

Jeg mistenker at enkelte butikker bevisst justerer skjermbildene så de modellene de har best avanse på skal foretrekkes av kundene, for det er ikke første gang jeg har opplevd dette.

 

Tror ikke du får mye bedre TV for pengene enn KS7005. Tror heller ikke den vil falle mye i pris på eventuelle tilbud siden det er årets modell. Den har også god responstid som er viktig hvis du skal spille.

Dette er business. Kommer du uforberedt og er prisgitt selgeren er du ikke engang i gamet. Selvfølgelig vil selger oppselge og sikre best mulig avanse til seg selv og butikken. Det er jobben deres.

Lenke til kommentar

 

 

 Han sa også ting om Samsungen som var feil (at den manglet NRK app bl.a.).

Men så er det vel bare noen få uker siden Samsung fikk NRK app også, så fort gjort å bomme der.

 

Ja, da er han unnskyldt. Har Tizen endret seg mye i det siste? Synes jeg har lest mange dårlige omtaler om Tizen tidligere, men synes den versjonen som er på min TV er overraskende rask og brukervennlig. Eneste minus er at den har få apper sammenlignet med Android TV. Den har derimot alle jeg bruker med unntak av Dplay appen. Hvis Plex ordner det så den ikke transcoder alt innhold med undertekster vil jeg ikke ha bruk for HTPC lengre.

 

Jeg har kun hatt Samsung-TV siden begynnelsen av august, så usikker på hvilke endringer det har vært i Tizen før det. Jeg har i alle fall ikke merket noe særlig, bortsett fra at NRK-app har dukket opp. Savner også mulighet for å sende Spotify til TVen, men har heldigvis andre bokser som kan funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...