Gå til innhold

Jeg støtter nikab-forbudet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har luer med nikab å gjøre?

TS sier at det vil være latterlig å måtte være på seminargruppe med noen som bruker niqab, og angivelig bør niqab derfor forbys. Jeg mener at det vil være latterlig å måtte være på seminargruppe med noen som bruker lue, og spør derfor om det også bør forbys. TS svarer at luer er praktiske ute om vinteren, og El-Ateisten spør derfor om det bør være et sommerforbud.

Lenke til kommentar

Hva har luer med nikab å gjøre?

TS sier at det vil være latterlig å måtte være på seminargruppe med noen som bruker niqab, og angivelig bør niqab derfor forbys. Jeg mener at det vil være latterlig å måtte være på seminargruppe med noen som bruker lue, og spør derfor om det også bør forbys. TS svarer at luer er praktiske ute om vinteren, og El-Ateisten spør derfor om det bør være et sommerforbud.

Nå siterte jeg ikke deg, gjorde jeg vel. Og jeg har vel allerede sagt meg enig i at lue inne er teit, men ikke at det bør forbys da det ikke har noen anonymiserings effekt. Ironisk nok det er luer de tvinger deg til å ta av gjennom hele grunnskolen.

OP har heller aldri sagt seminargruppe og referer tydelig og klart til at dette gjelder studiesammenheng, noe jeg er helt enig i. Skal du bevege deg på offentlig plass må man kunne klarer å beskrive personen man ser, dette er viktig i forbindelse med kriminalitet, rikssikkerhet og om uhell skulle skje og man må prøve å oppsøke aktuell person. Man skal være mulig å identifisere når man avlegger eksamen og hele perioden man gjennomfører den.

En lue forårsaker ingen av disse tingene uansett hvor kriminelt motepolitiet syns det er.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

Nå siterte jeg ikke deg, gjorde jeg vel. Og jeg har vel allerede sagt meg enig i at lue inne er teit, men ikke at det bør forbys da det ikke har noen anonymiserings effekt. Ironisk nok det er luer de tvinger deg til å ta av gjennom hele grunnskolen.

OP har heller aldri sagt seminargruppe og referer tydelig og klart til at dette gjelder studiesammenheng, noe jeg er helt enig i. Skal du bevege deg på offentlig plass må man kunne klarer å beskrive personen man ser, dette er viktig i forbindelse med kriminalitet, rikssikkerhet og om uhell skulle skje og man må prøve å oppsøke aktuell person. Man skal være mulig å identifisere når man avlegger eksamen og hele perioden man gjennomfører den.

En lue forårsaker ingen av disse tingene uansett hvor kriminelt motepolitiet syns det er.

Jeg trodde du ville ha svar på koblingen, jeg skjønte ikke at det var viktig hvem som forklarte deg det. Beklager.

TS snakker om å bli plassert på en gruppe med noen som bruker niqab, i forbindelse med studier. Jeg kaller det seminargruppe, kall det gjerne kollokviegruppe, studiegruppe eller bare gruppe. Det forandrer ingenting.

Kriminalitet og rikssikkerhet er helt irrelevant ift. et forbud i studiesammenheng, og TS har ikke nevnt dette som argumenter. Eksamen er ikke relevant for tråden. Det TS har nevnt er niqab er latterlig, og et eller annet om "knefall".

Lenke til kommentar

Frihet er et prinsipp, og når vi ikke tillater frihet til å gå med Burka, Niqab eller sengelaken over kroppen så mister vi dette prinsippet. 

Du vet ikke hva frihet er. Synes du man skal få lov til å gå rundt og vifte med IS-flagg også? 

Selvsagt skal jeg kunne vifte med et IS-flagg om jeg ønsker. Hvilket land tror du vi bor i?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt skal jeg kunne vifte med et IS-flagg om jeg ønsker. Hvilket land tror du vi bor i?

Et land der straffeloven desverre sier: 

"Med bot eller fengsel inntil 3 år straffes den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring. Som ytring regnes også bruk av symboler."

Så spørs det om dette skal omfatte IS-symboler. I lovens forarbeider var nazi-symboler nevnt som eksempel. Uten sammenligning forøvrig.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den hindrer deg ikke i å se ansiktet. 

Jeg trodde problemet var klesplagg som folk finner latterlige. Kanskje jeg tok feil.

Om problemet er at visse klesplagg forhindrer meg i å se ting jeg helst vil se vil jeg innføre ett forbud mot bikini i samme slengen.

662fa989df9b961ade4b950449f00c89.jpg

:)

Noen ting er best overlatt til fantasien.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...