tom waits for alice Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Jeg er enig i at det er en lettvint løsning å forby burka, men det er bedre med en lettvint løsning enn ingen løsning. Det kommer vel strengt tatt an på løsningen. Geir Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Jepp, alt må blottes. Fins jo ganske overbevisende menn i drag rundt omkring. Og hvordan skal jeg kunne vite om det er en mann eller kvinne foran meg dersom vedkommende ikke kler seg naken etter mitt ønske? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Så... et sommerforbud? For lue og nikab? Hva har luer med nikab å gjøre? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Hva har luer med nikab å gjøre? TS sier at det vil være latterlig å måtte være på seminargruppe med noen som bruker niqab, og angivelig bør niqab derfor forbys. Jeg mener at det vil være latterlig å måtte være på seminargruppe med noen som bruker lue, og spør derfor om det også bør forbys. TS svarer at luer er praktiske ute om vinteren, og El-Ateisten spør derfor om det bør være et sommerforbud. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 (endret) Hva har luer med nikab å gjøre? TS sier at det vil være latterlig å måtte være på seminargruppe med noen som bruker niqab, og angivelig bør niqab derfor forbys. Jeg mener at det vil være latterlig å måtte være på seminargruppe med noen som bruker lue, og spør derfor om det også bør forbys. TS svarer at luer er praktiske ute om vinteren, og El-Ateisten spør derfor om det bør være et sommerforbud. Nå siterte jeg ikke deg, gjorde jeg vel. Og jeg har vel allerede sagt meg enig i at lue inne er teit, men ikke at det bør forbys da det ikke har noen anonymiserings effekt. Ironisk nok det er luer de tvinger deg til å ta av gjennom hele grunnskolen. OP har heller aldri sagt seminargruppe og referer tydelig og klart til at dette gjelder studiesammenheng, noe jeg er helt enig i. Skal du bevege deg på offentlig plass må man kunne klarer å beskrive personen man ser, dette er viktig i forbindelse med kriminalitet, rikssikkerhet og om uhell skulle skje og man må prøve å oppsøke aktuell person. Man skal være mulig å identifisere når man avlegger eksamen og hele perioden man gjennomfører den. En lue forårsaker ingen av disse tingene uansett hvor kriminelt motepolitiet syns det er. Endret 21. september 2016 av Rudde Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Nå siterte jeg ikke deg, gjorde jeg vel. Og jeg har vel allerede sagt meg enig i at lue inne er teit, men ikke at det bør forbys da det ikke har noen anonymiserings effekt. Ironisk nok det er luer de tvinger deg til å ta av gjennom hele grunnskolen. OP har heller aldri sagt seminargruppe og referer tydelig og klart til at dette gjelder studiesammenheng, noe jeg er helt enig i. Skal du bevege deg på offentlig plass må man kunne klarer å beskrive personen man ser, dette er viktig i forbindelse med kriminalitet, rikssikkerhet og om uhell skulle skje og man må prøve å oppsøke aktuell person. Man skal være mulig å identifisere når man avlegger eksamen og hele perioden man gjennomfører den. En lue forårsaker ingen av disse tingene uansett hvor kriminelt motepolitiet syns det er. Jeg trodde du ville ha svar på koblingen, jeg skjønte ikke at det var viktig hvem som forklarte deg det. Beklager. TS snakker om å bli plassert på en gruppe med noen som bruker niqab, i forbindelse med studier. Jeg kaller det seminargruppe, kall det gjerne kollokviegruppe, studiegruppe eller bare gruppe. Det forandrer ingenting. Kriminalitet og rikssikkerhet er helt irrelevant ift. et forbud i studiesammenheng, og TS har ikke nevnt dette som argumenter. Eksamen er ikke relevant for tråden. Det TS har nevnt er niqab er latterlig, og et eller annet om "knefall". Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Frihet er et prinsipp, og når vi ikke tillater frihet til å gå med Burka, Niqab eller sengelaken over kroppen så mister vi dette prinsippet. Du vet ikke hva frihet er. Synes du man skal få lov til å gå rundt og vifte med IS-flagg også? Selvsagt skal jeg kunne vifte med et IS-flagg om jeg ønsker. Hvilket land tror du vi bor i? 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Selvsagt skal jeg kunne vifte med et IS-flagg om jeg ønsker. Hvilket land tror du vi bor i? Et land der straffeloven desverre sier: "Med bot eller fengsel inntil 3 år straffes den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring. Som ytring regnes også bruk av symboler." Så spørs det om dette skal omfatte IS-symboler. I lovens forarbeider var nazi-symboler nevnt som eksempel. Uten sammenligning forøvrig. Geir 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 (endret) Forsettelig og grovt uaktsomt er vel stikkordene her. Har aldri hørt om noen som blir straffet kun for å bære et hakekors. Jeg bemerker dog at denne loven eksisterer, og jeg mener absolutt at den må bort. Endret 21. september 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Jeg er motstander av et niqab-forbud, men tilhenger av et forbud mot tildekte ansikter uten særskilt årsak. Jeg synes ikke religion er en særskilt årsak. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Den hindrer deg ikke i å se ansiktet. Jeg trodde problemet var klesplagg som folk finner latterlige. Kanskje jeg tok feil. Om problemet er at visse klesplagg forhindrer meg i å se ting jeg helst vil se vil jeg innføre ett forbud mot bikini i samme slengen. Noen ting er best overlatt til fantasien. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Noen ting er best overlatt til fantasien. Tja. Akkurat i det avbildede eksemplet kan jeg tenke meg at fantasien og virkeligheten stemmer ganske godt overens... Geir Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Jeg kan ikke tenke meg at noen går slik kledd frivillig. Du vil bli overrasket av hva folk gjør frivillig eller for å "finne seg sjæl" Lenke til kommentar
Sir Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Noen ting er best overlatt til fantasien. Tja. Akkurat i det avbildede eksemplet kan jeg tenke meg at fantasien og virkeligheten stemmer ganske godt overens... Geir høhøhø Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 (endret) Sleng på lue også, så er jeg med. Det er latterlig, det.Røde luer ER forbudt ... medmindre man har opphevet forbudet Endret 6. november 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå