Gå til innhold

Jeg støtter nikab-forbudet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Luciafeiring også, fysj og fy. Her tvinges også nordmenn til å være med på denne unorske ukulturen, i barnehager og på skoler landet rundt.

Definitivt. Kultur er en statisk greie, den endrer seg ikke. Og dersom den skulle mot all formodning gjøre det så blir det til det verre. Basert på hvilken kultur jeg er født og vokst opp i selvsagt.

De som støtter norsk konsum av svenske kjøttboller på norsk jord er landsforrædere.

Lenke til kommentar

Jeg støtter den enkeltes rett til å kle seg akkurat som de vil i det offentlige rom, og i sin egen stue. Så får jeg heller bestemme i min stue. Nå er jeg ganske liberal angående klesdrakten der også...

Så synes jeg det er nokså tåpelig å kle seg i telt for å gå ut, men jeg behøver ikke like det for å godta det. Og jeg har problemer med det patriarkalske muslimske kvinnesynet, og undertrykkingen (reell eller selvpålagt) det resulterer i for mange kvinner. Men i min verden løser man ikke problemer ved å begrense offerets handlefrihet.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frihet er et prinsipp, og når vi ikke tillater frihet til å gå med Burka, Niqab eller sengelaken over kroppen så mister vi dette prinsippet.

Du vet ikke hva frihet er. Synes du man skal få lov til å gå rundt og vifte med IS-flagg også?

Det ville jo vært fantastisk. Hvor mange kroner går med på å etterforske ekstremistiske miljøer? Hvis de hoier ut hvem og hvor de er så er det utelukkende positivt. Alternativet er at de rotter seg sammen "under jorda".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg støtter den enkeltes rett til å kle seg akkurat som de vil i det offentlige rom, og i sin egen stue. Så får jeg heller bestemme i min stue. Nå er jeg ganske liberal angående klesdrakten der også...

Så synes jeg det er nokså tåpelig å kle seg i telt for å gå ut, men jeg behøver ikke like det for å godta det. Og jeg har problemer med det patriarkalske muslimske kvinnesynet, og undertrykkingen (reell eller selvpålagt) det resulterer i for mange kvinner. Men i min verden løser man ikke problemer ved å begrense offerets handlefrihet.

Geir :)

Jeg er enig i at det er en lettvint løsning å forby burka, men det er bedre med en lettvint løsning enn ingen løsning. 

Lenke til kommentar

Lue er et praktisk plagg. Kanskje ikke inne, men definitivt ute om vinteren.

Hvor ofte foregår jusseminarer ute på vinteren? Jeg har aldri studert juss, men alle seminargrupper jeg har vært med på har vært innendørs.

Hvis du er for sharia så har du ikke noe å gjøre på at jusseminar i Norge.

Lenke til kommentar

Frihet er et prinsipp, og når vi ikke tillater frihet til å gå med Burka, Niqab eller sengelaken over kroppen så mister vi dette prinsippet.

Du vet ikke hva frihet er. Synes du man skal få lov til å gå rundt og vifte med IS-flagg også?

Det ville jo vært fantastisk. Hvor mange kroner går med på å etterforske ekstremistiske miljøer? Hvis de hoier ut hvem og hvor de er så er det utelukkende positivt. Alternativet er at de rotter seg sammen "under jorda".

Jeg gir meg over. 

Lenke til kommentar

Ikke hvis den lettvinte løsningen har motsatt effekt, altså mer splittelse.

Det er splittelse vi trenger. Vi må markere motstand mot denne ukulturen, hvis ikke vil vår egen kultur bli visket ut.

Splittelse fører bare til flere ekstremister. "Er du ikke med oss så er du mot oss". Bush-retorikk på norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...