Gå til innhold

Jeg støtter nikab-forbudet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I studiesammenheng er det viktig å se hverandres ansikter. Det blir bare for dumt om man kommer inn på jusstudiet, og så havner man på gruppe med en som bruker nikab. Man kan ikke bare sitte der og late som ingenting. Det er latterlig. 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/integrering-og-innvandring/studenten-leyla-31-om-nikab-forbud-vil-oedelegge-fremtiden-for-mange/a/23798789/

Lenke til kommentar

Skulle likt å sett hvordan man hadde reagert om man fikk meningsløst fratatt friheten til å gå med et annet klesplagg enn bare det muslimene går med. Retten til å gå med burka/niqab handler ikke om å støtte muslimene, men heller retten til å få gå med hva enn du vil. Kleiser du på med islam-retorikk, terrorisme og think of the children så kan du plutselig selge slike absurde forbud til en naiv folkemasse.

Det er lett å støtte dumme forbud når det ikke angår deg selv.

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skulle likt å sett hvordan man hadde reagert om man fikk meningsløst fratatt friheten til å gå med et annet klesplagg enn bare det muslimene går med. Retten til å gå med burka/niqab handler ikke om å støtte muslimene, men heller retten til å gå får gå med hva enn du vil. Kleiser du på med islam-retorikk, terrorisme og think of the children så kan du plutselig selge slike absurde forbud til en naiv folkemasse.

Det er lett å støtte dumme forbud når det ikke angår deg selv.

Hadde nok blitt forbud mot lue, caps og lignende også hvis millioner av mennesker nektet og ta det av seg i alle typer sammenhenger.
Lenke til kommentar

Sammenlignet du nettopp nikab med en lue?

Jeg trodde vi snakket om latterlige klesplagg folk i seminargrupper bruker?

På 1500-1600 tallet kanskje.

Hvor mange i Norge tror du bruker niqab eller burka?
Aner ikke. Det er snakk om europeisk forbud. Da er det nok snakk om fler enn prestekrage brukere i hvertfall. Hvor ofte ser du noen på gata med det?
Lenke til kommentar

Nei ikke meg. Snakket om hvordan samfunnsreaksjonen hadde blitt.

Og den reaksjonen er irrasjonell og kontrollerende. Dette handler som sagt ikke om Islam, men heller om hvor lett vi lar oss undertrykke av teite special-case lover.

Frihet er et prinsipp, og når vi ikke tillater frihet til å gå med Burka, Niqab eller sengelaken over kroppen så mister vi dette prinsippet. Jeg tror ikke mange ser på det slik når de støtter et forbud mot et klesplagg.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aner ikke. Det er snakk om europeisk forbud. Da er det nok snakk om fler enn prestekrage brukere i hvertfall. Hvor ofte ser du noen på gata med det?

Veldig sjeldent, men jeg ser veldig sjeldent folk som bruker niqab eller burka heller. Jeg ser nå at pipekrage er vanlig i Danmark, ikke Norge, så i Norge er det nok flere som bruker niqab eller burka. Du skulle veddet.

Å diskutere heleuropeiske forbud slår meg som rimelig meningsløst, da det ikke er mulig å innføre.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Vil man gå rundt i nikab så får man flytte til et land i Midtøsten. Det må bli slutt på at vi Europa gjør knefall for denne middelalderske ideologien.

Vil man ha svenske kjøttboller får man flytte til Sverige. Det er på tide at vi nordmenn slutter å gjøre knefall for søta bror. Bare se på alle disse varehusene, er jo rene invasjonen!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...