Velmont Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Takk for alle svar! Jeg tenker jeg går for CFLAGS="-march=pentium4 -Os -pipe -fomit-frame-pointer" Med sine 4000 RPM tror jeg det er harddisken som er flaskehalsen i maskinen. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å legge inn Gentoo! Tror nesten jeg skal prøve stage 1 også... :-) Jeg anbefaler stage1. Jeg kj0rte stage3 f0rste gang - og hva var vits? Stage1 var like lett og tok bare litt lengre tid. Selv om jeg tror jeg sparte litt tid fordi GCC var optimalisert :> Eller, tror det iallfall - jeg synes kompilering gaar raskere naa enn f0r - men jeg har ikke bevis. (har laget et "tatid" script da, skal bruke dette oftere for aa skjekke ytelse mellom 2.6 versjonene mine og 2.4 som jeg aldri bruker egentlig) - Min HD er ogaa treg, alle HDer er (om du ikke har en uberdyr scsi disk eller noe i den duren) - men naar alt er lastet inn saa funker ting veldig bra Men rundt 10 sekund for oppstart er jo ikke galt? Windows bruker rundt 50 sekunder. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Om man bruker en stage3 for den arkitekturen du har, er det visstnok ikke noe å spare på å gjøre stage1 selv. Var ihvertfall det jeg leste i installasjonsmanualen. Men igjen, psykologisk effekt skal ikke undervurderes Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Er stage3 for P4, men det spørs hvilke forandringer som er i forhold til P4M . Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Er stage3 for P4, men det spørs hvilke forandringer som er i forhold til P4M . Akkurat det jeg har lurt på! Men jeg prøver stage 1, jeg, når jeg bare har fått gjort unna høstens eksamner. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Altsaa, som jeg tidligere har argumentert for. Hvorfor ikke gj0re det naar det tar bare litt ekstra tid og du faar et baade psykologisk og iallfall litt ekte raskere system. Du kan ogsaa si at du tok Stage1 install og maskina de har produsert all C koden i bunnen til maskinkode selv Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 GCC skiller vel ikke mellom P4 og P4M? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 GCC skiller vel ikke mellom P4 og P4M? Nei, dessverre.. Det b0r komme da - eller, jeg vet ikke om det er noen tweaks ang P4m GCC egentlig kan gj0re heller.. Er vel ingen nye instruksjoner? Vel, men jeg staar fortsatt paa det at det er kjekt med stage1... Og jeg - som ikke har internett har god tid ogsaa.. Spesielt siden jeg ikke gidder aa gj0re skolearbeid saa har jeg jo hele dagen, kvelden og natta paa aag drive med forskjellige interessante ting Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Men hvorfor skulle GCC skille mellom de to, P4M er vel samme prosessor arkitekturmessig. Forskjellen ligger så vidt jeg vet i strømforbruk (speedstep og så där). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå