Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Virtualisering bak NAT

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i dag en server som jeg (og min bror) leier hos OVH. Den kjører vi Windows 2012 R2 server og Hyper-V.

Via Hyper-V har vi 5 virtuelle servere. Dette er veldig lett under OVH med egne IP adresser til serverne og virtuelle MAC adresser.

Mitt spørsmål er kan jeg gjøre dette hjemme?

Jeg har lisens til Windows 2012 R2 server som jeg kan bruker. Kan også bruke gratis alternativer som VMware ESXI ller Proxmox

Har en server hjemme som jeg ønsker å dele i 2 virtuelle servere. En som kjører Plesk som igjen skal kjøre 2 domener. Den andre skal kjøre Plex.

Begge serverne trenger tilgang til internett og det må være mulig å få tilgang til serverne via internett.

Er dette mulig bak en router som kjører NAT. ISP er Altibox.

Håper noen kloke hoder kan svare på om dette er mulig og eventuelt geleide meg til rett guide eller howto......

mvh.

Bjørn Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har satt opp tilsvarende på Altibox sin linje. VI satte opp med flere eksterne ip på natrouterens eksterne kort og forvardet så trafikken inn på servernettet. Dette fungerte helt greit og ganske problemfritt, men det er jo ikke alle nat routere som kan håndtere flere ekserne IP samtidig. Vi brukete en kommersiell løsning, men tror at det også skulle gått ann å få til dette med å sette opp en Linux gatway "manuelt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...