oya Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hvor skrur jeg på "Tilkobling til eksternt skrivebord" i Win 2k Adv Server? dvs. jeg skal koble til fra min maskin til serveren Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Er ikke sikker i hennhold til w2k server men du kan se under Egenskaper for System, Ekstern. (System properties)-(remote) Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hvor skrur jeg på "Tilkobling til eksternt skrivebord" i Win 2k Adv Server? dvs. jeg skal koble til fra min maskin til serveren Høyreklikk my computer --> properties --> Remote --> Allow users to connect remotly to this computer. Lenke til kommentar
oya Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Hvor skrur jeg på "Tilkobling til eksternt skrivebord" i Win 2k Adv Server? dvs. jeg skal koble til fra min maskin til serveren Høyreklikk my computer --> properties --> Remote --> Allow users to connect remotly to this computer. Sikker på at det er slik i Win 2k adv server. Det er ikke noe som heter remote der.. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hvor skrur jeg på "Tilkobling til eksternt skrivebord" i Win 2k Adv Server? dvs. jeg skal koble til fra min maskin til serveren Høyreklikk my computer --> properties --> Remote --> Allow users to connect remotly to this computer. Sikker på at det er slik i Win 2k adv server. Det er ikke noe som heter remote der.. Windows 200 server skal ha terminal services aktivert default, tror jeg. Lenke til kommentar
oya Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Er det noe jeg kan gjøre for å få det aktivert da? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Er det noe jeg kan gjøre for å få det aktivert da? Aktivert default sier jeg jo. Har du prøvd å koble til i det hele tatt? På serverene jeg har satt på fra scratch på jobben har jeg aldri måttet aktivere noe remote funksjon i hvert fall. Lenke til kommentar
oya Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Er det noe jeg kan gjøre for å få det aktivert da? Aktivert default sier jeg jo. Har du prøvd å koble til i det hele tatt? På serverene jeg har satt på fra scratch på jobben har jeg aldri måttet aktivere noe remote funksjon i hvert fall. har prøvd ja... d går ikke å koble til.. "Klienten kan ikke kobles til den eksterne datamaskinen" Lenke til kommentar
Bruker_PK Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 KJØRER DU MED BRANNVEGG PÅ SERVEREN?? DENNE MÅ EVT KONFIGURERES TIL Å MOTTA TILKOBLINGER. OBS, CAPS LOCK VAR PÅ Lenke til kommentar
oya Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 har nettopp installert OS på serveren. Med mindre det er standard med brannvegg har jeg det ikke.. Å d er vell ikke standard Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 jeg tror du må innstallere en pakke som ligger på cden husker ikke i farta hva den heter men. men da kan du bruke terminal services har du foresten innstallert dette når du innstallerte 2k servern? vis ikke innstaller denne ved å gå til kontroll panel -> add remove -> og innstaller windows eller no slikt.. Lenke til kommentar
oya Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 jeg tror du må innstallere en pakke som ligger på cden husker ikke i farta hva den heter men. men da kan du bruke terminal services har du foresten innstallert dette når du innstallerte 2k servern? vis ikke innstaller denne ved å gå til kontroll panel -> add remove -> og innstaller windows eller no slikt.. ser ut til at det skal gå. Må bare koble til Cd-rom å se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå