Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Prevensjon for menn

Ice and Fire

Anbefalte innlegg

Heisann, kjære forum!

Jeg er student på NTNU, og som en del av et gruppeprosjekt i faget Teknologiledelse gjennomfører vi en undersøkelse om interessen for prevensjon for menn.

Hadde vært episk om dere her inne kunne hjulpet oss med dette!

Link til undersøkelsen er her. Den er unnagjort på et øyeblikk.

På forhånd takk!

PS: Hvis noen har mer eller mindre interresante innspill til problemstillingen/oppgaven, er det bare å skrible ned alt dere kommer på. Det kan gjøres her inne, eller i undersøkelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

​"Det er mulig å lage et tilsvarende produkt for menn." ok, skal ikke kalle deg en løgner men den påstanden må du nesten dokumentere.

Og dere vet allerede at det ville være ett stort marked for dette, så er ikke egentlig spørsmålet dere burde stille hvor stort det er?

Lenke til kommentar

​"Det er mulig å lage et tilsvarende produkt for menn." ok, skal ikke kalle deg en løgner men den påstanden må du nesten dokumentere.

Og dere vet allerede at det ville være ett stort marked for dette, så er ikke egentlig spørsmålet dere burde stille hvor stort det er?

Noen linker:

http://illvit.no/mennesket/sex/kondomfri-prevensjon-til-menn-i-nar-fremtid

http://edition.cnn.com/2016/01/07/health/male-birth-control-pill/

http://www.independent.co.uk/news/science/male-contraceptive-pill-a-step-closer-scientists-say-a6929726.html

Undersøkelsen er til en viss grad hypotetisk, men jeg kan være enig med deg i at formuleringen av setningen muligens kunne vært annerledes. Det viktigste er uansett å frem hva undersøkelsen handler om.

Når det gjelder markedet antar vi at det finnes, og at det er relativt stort. Men vi kan jo ikke bare synse om det, derfor gjennomfører vi en undersøkelse slik at vi kan få flere detaljer om marked og målgruppe.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke hvordan dere hele tiden sier at produktet skal "tilsvare p-piller".

P-piller er veldig ulike hverandre med ulike hormonsammensetninger, og kan masse bivirkninger. Er bivirkningene like ille for menn? I så fall, utdyp dette!

Bivirkninger kan f.eks. være:
-legge på seg masse i løpet av kort tid
-depresjon
-humørforandringer
-mindre eller mer hårvekst på kroppen
-lavere eller høyere sexlyst
-mindre eller mer smerter
-et annerledes syn på det motsatte kjønn

P-piller virker ved å stoppe kvinnens naturlige syklus og hormonproduksjon fra egget og erstatte med p-pillens hormoner. Vil en p-pille som er "tilsvarende" for menn stoppe hans egen testosteronproduksjon?

Så, nei, om produktet tilsvarer p-piller ville jeg ikke at en partner skulle brukt det uten videre.

Men disse tingene, om de er relevante, er det ikke opplyst om i undersøkelsen, hvilket betyr at en del folk kommer til å gi veldig positive svar fordi de ikke vet hvordan disse manne-p-pillene egentlig kommer til å funke.

Endret av Kablam
Lenke til kommentar

Det eneste preventivmiddelet en kan anbefale er å IKKE ligge med noen.

There, I fixed it for you. :ninja::dremel:

Men fra potet til alvor. Det finnes ikke sikre prevensjonsmidler, verken for menn eller kvinner.

Hvis alternativet til kondom (for menn) er en pille som på virker så og si hele kroppen, så ville jeg valgt kondom og et annet hull.

Husk, velger man vaginal sex så velger man også faren for graviditet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...