Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om arveoppgjør - verdisetting av fritidsbolig

henrikrox

Anbefalte innlegg

Etter svaret TS gav meg synes mitt bidrag å ha vært av interesse for saken.

Når vi først gjennomgår og kommenterer hverandres innlegg synes jeg for øvrig du var meget upresis da du skrev at "Så lenge din mor og far er i live, kan de naturligvis gjøre hva de vil med hytta". Dette er en sannhet med modifikasjoner, da disposisjonen kan bli ansett for å være en dødsdisposisjon som således må ta hensyn til arvelovens formelle og materielle skranker for å være gyldig.

Så bra da, at noen fattet interesse for dine moralske godtkjøpsbetraktninger, selv om de egentlig ingenting har i dette forumet å gjøre..

Jeg er helt uenig i at jeg var "meget upresis". Regelen er slik jeg forklarte. Jada, spesialregler finnes som modifiserer hovedregelen, men de angår ikke denne saken, for jeg så ingen opplysninger om at foreldrene må påregnes å dø i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff. Slikt er noe herk. Selv har jeg bestemt meg for å ikke bry meg om eventuell skjevfordeling den dagen mine foreldre går bort. Jeg er langtifra noen krøsus, men regner med at innen jeg har arvet mine foreldre har jeg rett og slett ikke bruk for arven. 

Jeg har bestemt meg for dette, og håper jeg klarer å ha samme mening den dagen jeg i verste fall sitter med svarte-per. Har sett altfor mange familier ødelegges av feider og sladder. Og de verste er kanskje de som sitter greiest til økonomisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...