fjarle Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Kanskje er det ikke så galt at Apple sparker oss ut i en trådløs hverdag likevel.KOMMENTAR: Alle teknologiskifter er slitsomme og dyre Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Men har teknologien virkelig fordeler i forhold til hva vi har brukt nå? Jeg er litt sånn både og , det var jo mange som ønsket å gå tilbake til de gamle platespillerne ( LP ) fordi det nettopp manglet noe i de nye digitale Cd'ene , blir det også sånn nå med denne teknologien? For meg gjenstår det altså å få testet den ut... 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg ATWindsor Skrevet 20. september 2016 Populært innlegg Del Skrevet 20. september 2016 Apple gir jo ikke engang med trådløse hodetelefoner, de har byttet ut en trådbasert løsning med en annen. Om man virkelig mener alvor med å tvinge over folk, hvorfor leverer man lyd over lightning? Forøvrig er det ikke vanskelig å skjønne at trådløs overføring har sine fordeler, men det har trådbasert også, og det er ingen som liker minijack som foreslår å fjerne bluetooth. Hvorfor skal det være sånn den andre veien? Om det er så mye bedre tilsammen går dette av seg selv. AtW 17 Lenke til kommentar
ToraJoy Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Personlig så liker jeg at den har blitt fjernet på nye iphone, men nå har jeg strømmet trådløst i noen år med bluetooth i bil og i hjemmet. Men skjønner at virkelige musikk entusiaster synes at dette skiftet er leit, lyden er jo ikke helt den samme. Dette skifte kommer enten man ønsker det eller ei, tror industrien kun ventet på at noen skulle ta det første skrittet. Lenke til kommentar
Populært innlegg nebrewfoz Skrevet 20. september 2016 Populært innlegg Del Skrevet 20. september 2016 Hvor mange kan bruke BT samtidig i en flykabin (eller andre steder hvor folk sitter relativt tett) før signalinterferens begynner å bli et problem? 11 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 (endret) Å drepe utdaterte teknologier som folk klamrer seg til fører aldri noe bra med seg Endret 20. september 2016 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Populært innlegg Runcie Skrevet 20. september 2016 Populært innlegg Del Skrevet 20. september 2016 Sukk. Om bare noen kunne funnet opp en måte man BÅDE kunne bruke sine trådløse øretelefoner i det ene øyeblikket, men også på et annet tidspunkt valgt øretelefoner (og annet) via minijack dersom man ønsket det... Men vent! Det finnes jo! 20 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Blir jo bare enda en ting å lade. Glemmer man det så er det plutselig ikke musikk på kollektivtransporten lengre. 3 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Blir jo bare enda en ting å lade. Glemmer man det så er det plutselig ikke musikk på kollektivtransporten lengre. Et kvarters AirPod-lading skulle vel gi deg timesvis (?) med lytting, så det er bare det ene kvarteret musikken er borte. (Gitt at du har med deg lade-kokongen, da.) Eller du kan ha med deg et ekstrasett med hodetelefoner til bruk i disse pausene. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Jeg bruker Bluetooth 95% av tiden, men ville likevel ikke vært foruten minijack. 4 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Meh, er igrunnen ikke imponert. Synes eple har fjernet mye i det siste. Nesten som at de skal bestemme hva folk skal bruke/like. Synes fortsatt en ordinær minijack plugg er på sin plass. 5 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Synd at hverdagen ikke er like trådløs når iPhone 7 skal lades ... 6 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Synd at hverdagen ikke er like trådløs når iPhone 7 skal lades ... Nei, dette "trådløse skiftet" virker som et noe tynt påskudd når de erstatter en trådbasert teknologi med en annen, og ikke støtter teknologier som allerede finnes for å gjøre ting trådløst. AtW 6 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Kanskje Phil Shiller mente "commerce" da han sa "courage"? 2 Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Jeg ser ikke helt det store problemet med å fjerne minijack utgangen. Så lenge det følger med overgang så er det jo ikke slik at man ikke får brukt hodetelfonene sine. At det er hakket mer tungvint å bruke en overgang er forsåvidt riktig, men noen stor begrensing kan det vel ikke være? De som har dyre hodetelefoner kan jo ha nytte av å benytte en forsterker i tillegg? Mange har sikkert en slik allerede, og det finnes flere svært gode varianter med DAC som kan benyttes med bluetooth i tillegg til de mer tradisjonelle tilkoblingene. Jeg kjøpte Sennheiser momentum wireless i sommer, og er strålende fornøyd med både lydkvalitet, batteritid og enkelhet i bruk. Dette kostet riktignok mye penger, og jeg kan godt forstå at det ikke er alle som er interessert i å legge ut såpass mye. Det finnes dog gode trådløse hodetelefoner som er mye billigere også. Jeg har helt sluttet å bruke mine Sennheiser HD650 etter jeg kjøpte disse trådløse. Det er litt bedre lyd i de, så lenge jeg bruker forsterker i tillegg, men de nye er så mye mer praktisk i hverdagen. Lenke til kommentar
- C64 - Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Apple har ikke sparkes noen ut i en trådløs hverdag. Det er en mulighet mange av oss har benyttet i årevis. Apple har fratatt en del kunder en reel mulighet til å bruke det som er mest brukt. Kablede øre-plugger. Ja, jeg vet utmerket godt at de leverer med en adapter (som vi er vant med fra Apple). Men akkurat som Sony Walkman (2006), så var det ikke populært, ettersom slikt er lett å miste. Selvsagt bør Apple få trekk for en delvis handikapet mobil, uansett hvor mye fanboy test-person eventuelt er. 6 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Jeg ser ikke helt det store problemet med å fjerne minijack utgangen. Så lenge det følger med overgang så er det jo ikke slik at man ikke får brukt hodetelfonene sine. At det er hakket mer tungvint å bruke en overgang er forsåvidt riktig, men noen stor begrensing kan det vel ikke være? De som har dyre hodetelefoner kan jo ha nytte av å benytte en forsterker i tillegg? Mange har sikkert en slik allerede, og det finnes flere svært gode varianter med DAC som kan benyttes med bluetooth i tillegg til de mer tradisjonelle tilkoblingene. Jeg kjøpte Sennheiser momentum wireless i sommer, og er strålende fornøyd med både lydkvalitet, batteritid og enkelhet i bruk. Dette kostet riktignok mye penger, og jeg kan godt forstå at det ikke er alle som er interessert i å legge ut såpass mye. Det finnes dog gode trådløse hodetelefoner som er mye billigere også. Jeg har helt sluttet å bruke mine Sennheiser HD650 etter jeg kjøpte disse trådløse. Det er litt bedre lyd i de, så lenge jeg bruker forsterker i tillegg, men de nye er så mye mer praktisk i hverdagen. Det er ikke et stort problem, det er bare det at det er ikke-eskisterende fordel. Et problem vekslet inn mot ingen fordeler er ikke så gunstig. AtW 5 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Hva om jeg ønske å lade å høre på kablet musikk samtidig? Må jeg da ha ENDA en adapter? 3 Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Hva om jeg ønske å lade å høre på kablet musikk samtidig? Må jeg da ha ENDA en adapter? Hvis dette er veldig viktig for deg, så kjøper du en annen telefon eller enhet som tilbyr denne muligheten. Apple taper ett salg, og verden går videre :-) 2 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Trådløs lyd er mer enn bra nok. Og jeg vedder på at de fleste av oss kommer til å takke eplet for å få slutt med krøllete kabler. Og går en kablet hodetelefon i stykket i fremtiden, så er det bare å kjøpe billig brukte hodetelefoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg