Gå til innhold

Hvilket Webkamera egner seg til overvåkning?

Anbefalte innlegg

Hvilket webkamera egner seg best til å bruke som overvåkningskamera?

Skal sende bilde på mail dersom bevegelser oppdages innenfor et gitt tidsrom...

Behøver ikke være sylskarpe bilder, men utsendelsen av bildene bør være rimelig kjapt. Må kunne konfigurere bevegelses-sensoren og kunne ta flere bilder fortløpende (som alle skal sendes ut på nettet...)

Pris spiller forsåvidt ingen rolle, men softwaren som følger med kamera bør være solid og kunne kjøre på Windows 2003 Server...

Wintel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå spørs det om et sånt husholdningskamera er bra nok til ditt bruk, men..

Jeg har et Logitech- kamera, varenummer 112777 hos komplett. Det er jeg godt fornøyd med. Det følger med programvare som tar bilder når noe beveger seg i bildefeltet. Vet ikke om man automatisk kan sende det som e- post, har ikke sett noe om det. Vet bare at det lagrer filer på disken.

Når det gjelder "solid" så spørs det litt hva du mener med det? Skal det stå utendørs? Hvis det er tilfelle tror jeg nok ikke at dette kameraet er det rette.

Siden prisen ikke spiller noen rolle, så finnes det jo overvåkningskameraer med innebygget web- server, med fjernstyring og masse annet snacks. Slike kameraer har nok en litt annen pris enn min lommebok kan takle. Har bare lest om dem.

Edit: Logitech- kameraet tar opp video i 640x480. Det er etter min erfaring nok til at detaljer synes godt.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Eg har det Logitech QuickCam PRO 4000 kameraet.

Bildetkvaliteten er heilt ok til eit webcamera og vere synes eg.

Det følger med litt software til overvåking, men ikkje av den beste.... men det fønker.

Webcamera

Bilde tatt med bedre kamera

Fønker fint og sjekke kven som kjem også

Bilde

Ferska bror min da han stjal potetgull. Hadde da satt på sirene også når det var bevegelse, så det ula kvar gang han gjikk forbi pc'n min... han var til og med borte og så på kamera før han stjal potetgullet mitt! (ps det var gammelt og åpen pose fra dagen før) (og han lo bra da eg viste han filmklippet etterpå!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...