Wintel Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hvilket webkamera egner seg best til å bruke som overvåkningskamera? Skal sende bilde på mail dersom bevegelser oppdages innenfor et gitt tidsrom... Behøver ikke være sylskarpe bilder, men utsendelsen av bildene bør være rimelig kjapt. Må kunne konfigurere bevegelses-sensoren og kunne ta flere bilder fortløpende (som alle skal sendes ut på nettet...) Pris spiller forsåvidt ingen rolle, men softwaren som følger med kamera bør være solid og kunne kjøre på Windows 2003 Server... Wintel Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Nå spørs det om et sånt husholdningskamera er bra nok til ditt bruk, men.. Jeg har et Logitech- kamera, varenummer 112777 hos komplett. Det er jeg godt fornøyd med. Det følger med programvare som tar bilder når noe beveger seg i bildefeltet. Vet ikke om man automatisk kan sende det som e- post, har ikke sett noe om det. Vet bare at det lagrer filer på disken. Når det gjelder "solid" så spørs det litt hva du mener med det? Skal det stå utendørs? Hvis det er tilfelle tror jeg nok ikke at dette kameraet er det rette. Siden prisen ikke spiller noen rolle, så finnes det jo overvåkningskameraer med innebygget web- server, med fjernstyring og masse annet snacks. Slike kameraer har nok en litt annen pris enn min lommebok kan takle. Har bare lest om dem. Edit: Logitech- kameraet tar opp video i 640x480. Det er etter min erfaring nok til at detaljer synes godt. Endret 27. november 2003 av CastorFiber Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 mener du får tak i programmer som virker med de fleste webkameraer og som til og med sender deg filmsnutter på mail. har kikket litt på spørsmålet selv, og har ikke funnet solide argumenter for å kjøpe et mer sofistikert kamera enn Logitech Quickcam Messenger. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 til innendørs bruk, vel å merke Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 til innendørs bruk, vel å merke Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) oops, opera hang seg opp igjen Endret 27. november 2003 av karl hungus Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 jeg ville definiitivt gått for et trådløst webcamera fra logitech. 20m radius, noe som gjør at pc'en ikke lenger trenger å være i umiddelbar nærhet... hehehe... mye moro et sånt kamera kan få med seg... Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Vil ikke et internettkamera eller nettverkskamera (eller hva det nå het) være bedre enn et webcam til slik bruk? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Vil ikke et internettkamera eller nettverkskamera (eller hva det nå het) være bedre enn et webcam til slik bruk? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Eg har det Logitech QuickCam PRO 4000 kameraet. Bildetkvaliteten er heilt ok til eit webcamera og vere synes eg. Det følger med litt software til overvåking, men ikkje av den beste.... men det fønker. Webcamera Bilde tatt med bedre kamera Fønker fint og sjekke kven som kjem også Bilde Ferska bror min da han stjal potetgull. Hadde da satt på sirene også når det var bevegelse, så det ula kvar gang han gjikk forbi pc'n min... han var til og med borte og så på kamera før han stjal potetgullet mitt! (ps det var gammelt og åpen pose fra dagen før) (og han lo bra da eg viste han filmklippet etterpå!) Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Pris spiller forsåvidt ingen rolle Da burde du ta en titt på denne her. 25x Optisk zoom, kjekt å ha...... *sikle* Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 ang software var det med et program med mitt gode gamle asus 6800 deluxe som hadde alle mulige funksjoner. (Har for meg det ringte deg opp og leste av programert lydfil også ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå