Gå til innhold

Samsung UE55KS7005 og fotball via TV2 Sumo på Tizen

Anbefalte innlegg

Hei!

• 55" Samsung UE55KS7005
  • Wi-Fi (speedtest: mobilen måler 36/40 Mbps der TVen står)
  • TV2 Sumo Tizen App
  • Visningsmodus: Sportsmodus

For et par uker siden satte jeg meg klar i sofaen for å nyte Manchester-derbyet på nyinnkjøpt TV.

Før kampen begynte endret jeg til "spesiell visningsmodus: sport", og forventet at det var alt som trengtes for eliminere eventuell lag/ghosting som kan oppstå ved visse typer innhold i HDR+-modus.

For å gjøre en lang historie kort: Etter avspark var det så mye ghosting at det nesten var som å se på hologrammer som løp rundt på banen, og ballen hadde "hale" akkurat som en komet.

Jeg satt i menysystemene på skjermen, og googlet etter en løsning for harde livet på telefonen. Det gikk bare ikke an å akseptere kvaliteten på det som viste på skjermen.

Er det noen som har tanker om hva den dårlige kvaliteten kan skyldes? Er det nok et eksempel på TV2 sine ubrukelige Sumo-apper, eller er det noe som kan utbedres fra min side?

Hvordan fungerer streaming av fotball for andre eiere av samme TV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror problemet er at livesendinger fra sumo har notorisk ræva kvalitet. Jeg har det samme problemet via alle mulige apper. Mye bedre kvalitet fra tv-signaler.

Du kan jo evt. prøve å laste ned et opptak fra en fotballkamp, og se den. Om du har samme problemer der så er problemet TVen. Hvis ikke er det signalkilden.

Lenke til kommentar

Da har jeg testet streaming av en kamp i 1080p via Plex, og det var andre boller! Fungerte helt perfekt.

Skal gjøre en siste test på med Sumo via Chromecast, og hvis det heller ikke er bra er det over og ut med Sumo. Det er helt ufattelig å ta seg betalt slik de gjør.

At de blokkerer for rootede enheter hjelper heller ikke.

Lenke til kommentar

Da har jeg testet streaming av en kamp i 1080p via Plex, og det var andre boller! Fungerte helt perfekt.

Skal gjøre en siste test på med Sumo via Chromecast, og hvis det heller ikke er bra er det over og ut med Sumo. Det er helt ufattelig å ta seg betalt slik de gjør.

Angående blokkering av rootede enheter så er det quick fix last ned denne og grant access https://play.google.com/store/apps/details?id=com.formyhm.hideroot&hl=no så starter du appen på nytt. Funker som pokker for f.eks vipps 

Lenke til kommentar

1080p? TV2 sender vel ikke i 1080p?

Samsung TV-er sliter ofte med at ballen ghoster med Sumo-app. Er visst noe man må skru av i settings for at det skal se smooth ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...