rsun Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 MIn win10 laptop (Asus Sonicmaster) har fått noen merkelige skavanker. Det trådløse nettet kobles rett som det er ut, dvs. internettkoblingen detter ut. Nettverket er der fortsatt, om dere skjønner. Google chrome har fått en uvane at den fryser, og slutter å virke. Må restartes. Maskinen er ikke gammel, og dette har fungert før. Jeg har mistanke om at det er et driverproblem, selv om jeg har lastet ned alle drivere som trengs, ved hjelp av et driverprogram. HÅper dere skjønner, selv om jeg er fryktelig dårlig til å forklare meg. :-) På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Hvilket driverprogram? Lenke til kommentar
rsun Skrevet 19. september 2016 Forfatter Del Skrevet 19. september 2016 Driver Updater Pro Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Jeg kjenner ikke til Driver Updater, men jeg ville forsikret meg om at den versjonen av driveren du har installert faktisk er den siste. At Chrome er ustabil tror jeg ikke har noe med drivere å gjøre. Med mindre det fungerer greit med kabel og ikke med trådløst. 1 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Det anbefales helt klart å gå på maskinprodusentens side (i dette tilfellet Asus) og laste ned drivere der. DriverUpdater er alltid senere ute med drivere - logisk nok - og det blir ett ledd til hvor det kan skje menneskelige feil. Ofte har også innebygde kort tilpasninger som maskinprodusenten har gjort opp mot hovedkort e.l. som ikke finnes i de generelle driverne fra kort-produsenten. Lenke til kommentar
figg1 Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Wifi og slike problemer som du beskriver er dessverre helt vanlig. Disse feilene kan skyldes mye, veldig mye. Drivere stopper ikke av seg selv. Dog får de ikke en "bøgg" helt av seg selv heller. Det finnes derimot nettverkskort som ikke støtter alle kanaler. Dette har man sett i flere år. F.eks. om routeren din står til å automatisk bytte kanal, la oss si at den da plukker kanal 13. Nettverkskortet i pcen støtter ikke kanal 13. Ikke fordi det er "søppel" men fordi at det produseres i ett land der man normalt sett ikke benytter kanal 13. Sjekk kanal på router, om du må bytte så prøv noe fra 11 og nedover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå