Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp angående switch

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg en TP Link TL-SG105E switch, så jeg kan ha en ethernet kabel koblet til TV-boksen min, og en til PC-en. 

Ethernet kabelen fra ruteren er koblet til port 5 på switchen, TV-boksen i 1 og PC-en i 2.

Så problemer er som følge:

Alt virker som det skal de første 5 minuttene, men så fryser TV kanalen, og Telenor-boksen sier ''ingen signal''. Det som er rart er at jeg bare skifter kanal og så virker alt som det skal igjen, helt til det har gått 5 minutter igjen. PC-en er ikke påvirker av dette i det hele tatt.

Jeg har prøvd å endre på DNS oppsettet på ruteren til (8.8.8.8) og (8.8.4.4), men uten hell.

Her er bilde under ''monitoring'' på TP Link softwaren:

elkLv1V.png

Jeg kan ikke så mye om nettverk og sånt, men er desperat etter å få hjelp. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du satt opp riktig VLAN-tagging på switchen? Hvilken router har du, siden du får bare 100 Mbps fra denne?

Hei, og takk for svar.

Jeg vet dessverre ikke hva VLAN-tagging er ettersom jeg ikke har så mye peiling på nettverk. 

Ruteren er en Zyxel P-2812HNU-F3 fra Telenor (fiber). Linjen min er på 60/60 mbit.

Lenke til kommentar

Har testet TP Link TL-SG105E selv den hadde dårlig støyende PSU og fungerte dårlig å sete VLAN normalsett burde ikke internett fungere hvis det ikke er vlan, med asus routeren men det fungerte fint med switchen.

Så ikke stol på billig switch her. Vil tro du må ha router.

Lenke til kommentar

Har testet TP Link TL-SG105E selv den hadde dårlig støyende PSU og fungerte dårlig å sete VLAN normalsett burde ikke internett fungere hvis det ikke er vlan, med asus routeren men det fungerte fint med switchen.

Så ikke stol på billig switch her. Vil tro du må ha router.

Støyende PSU? Tenker du da på coilwhine?

@-H6GZIVQO: Bare hyggelig.

Endret av kpolberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...