GRendal Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hvis du liker å putte penger i lomma på noen fordi de har kjøpt et skjermkort til halveprisen et sted og selger det for det dobbelte, så skal du selvfølgelig få lov til det! Jeg vet bare at den regelen jeg går etter har spart meg for mye frustrasjon! Smak og behag... i utgangspunktet er det jo akkurat dette butikkene gjør, får den til innkjøpspris og putter pengene i egen lomme. Når de selger noe til innkjøpspris (som i dette tilfellet), så spiller det da liten rolle om det er butikkX eller personX som får x prosent profitt ved salget? Så lenge utsalgsprisen er den samme lider da ikke du om du kjøper den her eller der. Ja folk som utnytter muligheter for å tjene penger er kanskje litt mer kapitalistiske enn andre, men burde man ikke heller da si: søren det skulle jeg tenkt på også, vel da lærte jeg en ting. At profitt-fokusering skaper tapere blir helt feil å si. Det er nettopp sånne mennesker som skaper verdier ( uten at jeg nødvendigvis er en slik person), og å undergrave opportunistens ånd ved å flame de som benytter seg av den, vil være det samme som å gå imot de mest hovedsaklige verdiene innen kapitalismen. javel det finnes mer rettferdige systemer, men konkurranse-ånden fører til at verdier blir skapt. Så ikke skyld på meg, skyld på systemet!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå