Gå til innhold

Hvordan utvikle en applikasjon?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lenge gått og tenkt på en ide til en app, men jeg usikker hvordan jeg kan utvikle den? Som dere kanskje skjønner så har jeg svært lite erfaring med programmering. Det jeg har er bare ideen og litt egenkapital, men det er ikke snakk om så mye kanskje 50 000NOK. Hvor bør jeg starte? Hvem bør jeg henvise meg til? Som kunne hjupe meg med utvikling av applikasjonen? Applikasjonen tror jeg er ganske avansert. Jeg vil ikke oppgi hva det er, men vi kan si det vil kanskje ligne litt på Uber sin app. Altså, appen må være koblet til gps/kart og at flere brukere kan være koblet til samtid. Et slags sosial nettverk, men ligner ikke på noe måte på facebook, twitter, instagram etc. I tillegg må det være mulighet å hente informasjon fra Internett.  Som sagt jeg er veldig usikker på hvor mye det vil koste å programmere noe slikt og hvor mye det vil koste å opprettholde den? Så hoved spørsmålet mitt er. Hvor bør jeg starte?  Er det å skrive en slags prosjekt/prototype for hele applikasjonen. Kontakte utviklere av applikasjoner og diskutere med de? .Og hvis noe her inne har en del erfaring innenfor programmering og utvikling av applikasjoner, og kunne tenkt seg dele informasjon. Så vil jeg sette stort pris på det. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil gjøre det selv, vil all programmering av apper tilknyttet til iOS være i programmeringsspråket Swift. Hvis jeg husker rett må du bruke xCode (?), som kun kjører på OS X. For utvikling av apper for Android brukes Java som programmeringsspråk, med Android SDK. Dette skal være mulig å gjøre på både Linux, OS X og Windows.

Det er helt rett som Comma Chameleon sier; det vil alltid være ideer, men det er utførelsen som gjør ideen din til en realitet.

Lykke til!

Endret av Mint0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...