AnonymDiskusjon Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Kjæresten min vil være inkludert heletiden. Hvis f.eks moren min spør om jeg vil komme på middag, blir hun kjempe fornærmet om hun ikke blir bedt. Da søstra mi fikk en unge, ble hele familien min bedt. Men siden vi ikke var plass til flere i leiligheten hennes, ble ikke kjæresten min bedt. Jeg prøvde å forklare henne at det var fullt hus, men at vi to kunne ta oss turen ved en senere anledning. Men det ville hun ikke bli med på. I går ble jeg invitert på middag av faren min. Endte opp med å krangle fordi hun ikke ble inkludert. Familien min har ofte invitert oss begge på middag, men når hun en sjelden gang ikke blir invitert, blir hun sur og lei seg. Jeg får ikke dra på besøk til familie alene, for da blir hun sur siden hun alltid skal være inkludert. Det begynner å bli så ille at jeg vurderer forholdet. Jeg synes at det er godt å besøke familie alene i ny og ne, ettersom at jeg og kjæresten er sammen stort sett hele tiden. Jeg har prøvd å fortelle henne at jeg trenger å besøke familie alene en gang i blant, men hun tar det visst fryktelig personlig og spør om jeg ikke vil ha henne med. Hva synes dere? Blir det riktig å slå opp hvis dette fortsetter? Anonymous poster hash: bf3c2...7d2 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 (endret) Det går da an å ha litt separat tid selv om man er i et forhold. Du må jo selv ha lov til å gjøre litt hva du vil og se familien din på egenhånd om du ønsker det. Synes det hele høres urimelig ut. Kanskje heller ta deg en seriøs prat med dame heller enn å gi opp forholdet uten å forsøke å løse problemet. Alenetid er også noe som kan gjøre et forhold mer levedyktig på lang sikt. Greit å ha litt alenetid også, alene eller sammen med f.eks familie eller andre. Bare fordi man er i et forhold betyr jo ikke det at man ALLTID må være sammen ved enhver anledning. Endret 19. september 2016 av zeebra 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Du gjør det som føles rett for deg selv. Hvis jeg var deg hadde jeg prøvd å prate med henne om dette først, kan hende hun ikke er klar over hvor umodent og lite attraktivt det faktisk er. 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Siden dette egentlig er hennes problem, kan du heller fortelle henne at hun enten får godta det eller at hun må avslutte forholdet. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 (endret) --- Endret 18. oktober 2017 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Det du beskriver her TS er en deal-breaker for meg. Jeg er klar og tydelig på at jeg ikke skal være midtpunktet i universet, samboer SKAL ha et eget liv, og respektere at jeg har et eget liv. Om ikke er det ikke en person jeg vil ha i livet mitt. 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Har det motsatt i familien min. Begge blir bedt, men som regel drar bare en. Hun tar med barna til sine foreldre, og jeg tar dem med til faren min. Vi liker alenetid. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Siden dette egentlig er hennes problem, kan du heller fortelle henne at hun enten får godta det eller at hun må avslutte forholdet. Å være konfronterende og stille ultimatum har vel sjeldent løst ting i normale forhold. 2 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Det blir jo i praksis et ultimatum uansett hvordan man legger fram saken for hun. Uansett er jeg enig i at det blir litt mye om hun absolutt hele tiden skal være med. Man må ha litt tid for seg selv iblant både med og uten familie. Det kan jo kanskje tenkes at det er mulig å treffe familie på alene ved andre anledninger enn middag. Har TS vurdert det? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 TS: er det egentlig "bare" kjærester eller samboere? Du skriver kjæreste men mange svarer som om dere er samboere? Er dere samboere synes jeg det er naturlig at begge blir bedt til feks middag. Noe annet er sært og snodig. Hvis forholdet er nytt og dere fremdeles bare er kjærester kan dette være mer naturlig. 2 Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 (endret) mulig at jeg har en unormalt inkluderende familie men det har aldri hendt at familien min har bedt bare meg på noe.... huset er ikke fult før det ikke går an å lukke døra, og så fult blir det aldri.... om det har hendt at jeg personlig har lyst til å dra alene, kan hende, men jeg er ikke så egoistisk at jeg faktisk sier at jeg skal dra alene da.... jeg inviterer henne alltid.... hvis jeg vil møte dem alene så stikker jeg bare alene utenfor viktige happenings som barnefødsel og bursdag osv..... jeg vet hvor glad kjæresten min er i småbarna i familien så jeg ville aldri latt vær å la henne få møte dem. Det er viktig for meg at familien min kjenner kjæresten min og at dem tilbringer tid sammen. Endret 20. september 2016 av guest_anon 6 Lenke til kommentar
Iglooo Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Hun høres helt ærlig litt energitappende ut.Men kanskje hun bare er ett følsomt vesen, som er litt mer i tråd med sine egne følelser enn andre. Men hun er ikke ei sånn dame som skal ha en finger med i alt og diktere flyten på ting hele tiden? 1 Lenke til kommentar
stianooh Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Heldigvis noen av de siste her som er enige med meg. Hva er greia med å invitere bare en av dere? høres jo helt sykt ut hvis det er noe som er standard. Litt av noen inkluderende familier. Tviler på det er så sykt fullt i et hus at akkurat en person, kjæresten til ungen din ikke får plass. Jeg hadde iallfall begynt å lure om bare min samboer ble invitert hjem til sine foreldre på middag etc. Selvfølgelig er det mange ganger jeg ikke orker/gidder være med og hun tar med seg ungen så får jeg litt alenetid, men jeg blir selvfølgelig alltid invitert. 2 Lenke til kommentar
Iglooo Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Selvsagt, men jeg ville kanskje prøvd å finne ut hvorfor det har seg sånn at eventuelt familien forsøker å få mannen på egenhånd. Hvis det er sånn at han genuint vil ha henne med på familiemiddager, så ville jeg jo kanskje ha satt en fot ned og spurt hvorfor det har seg sånn. Men nå kommer jeg fra ett hjem hvor det er normalt at døren står oppe 24/7 for gjester til så og si alle døgnets tider, og det er som regel en god / privat grunn for å utelukke noen. Vet at familien min gjorde det en gang med ei jeg var sammen med for mange år siden. De så ting jeg ikke så.Og det er jeg veldig glad for den dag i dag. Hun var kontrollerende, manipulerende og basically prøvde å freeloade på meg og økonomien min og snu meg mot familien. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 At du drar alene til familie og venner er en ting, men skjønner at hun reagerer om familien din inviterer kun deg og ikke henne. Da søstra mi fikk en unge, ble hele familien min bedt. Men siden vi ikke var plass til flere i leiligheten hennes, ble ikke kjæresten min bedt. Jeg prøvde å forklare henne at det var fullt hus, men at vi to kunne ta oss turen ved en senere anledning. Men det ville hun ikke bli med på. Veldig merkelig av deg og din familie, spør du meg. Jeg har forøvrig rikelig med alenetid og sikkert mer enn de fleste i et forhold, men jeg kunne aldri funnet på å ekskludere kjæresten min. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Hvis dere er samboere så er jeg enig med de andre som sier at det er veldig snodig av familien å ikke invitere begge to. Lenke til kommentar
Tornerose87 Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 om dere er samboere og familien din bare innviterer deg synes jeg det er veldig merkelig.. og ikke innvitere samboern din når søstra di får barn synes jeg var dårlig gjort! Hadde det vært meg hadde jeg blitt kjempe lei meg. Og skjønner godt om hun blir! Kan ikke skjønne at det er normalt for deg å dra alene? da jeg ikke kjenner noen som ikke innviterer med samboere i selskap/middager.. Kanskje det er pga slike episoder samboern din har blitt lei seg og usikker og føler seg utelatt? Er enig i flere over her som skriver at du kan møte familien din alene utenom store happenings og selskap. Og om hun ikke bli innvitert kan du si hyggelig nei. Tipper søstra di har syntes d var rart om du innviterte bare hu og ikke barnet feks. Elr bare henne og ikke samboern.. nei dette syns jeg din samboer har helt rett i. Min mening:) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Hadde ikke det om invitasjonen til søstra etter at hun fikk barn stått i første post hadde jeg nok hatt litt mer sympati for trådstarter, men det at hun ikke ble invitert i den situasjonen har jeg forståelse for at hun kan ha opplevd som utfrysing fra familien sin side. Så spørs det hvor mange andre slike situasjoner det har vært som kan ha bygget opp under hennes usikkerhet som gjør at hun nå er overfølsom for å bli med på alt. Når man har ett forhold til en annen person ønsker man vanligvis kontakt med hele familien deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå