Gå til innhold

Hvordan fungerer egentilig mail paa 6600

bergetun

Anbefalte innlegg

Aa sende en mail fra en Nokia 6600 blir jo som aa uploade med GPRS og visst jeg har forstaatt det riktig saa skal dette veare gratis. Stemmer dette ?

Jeg har ett Djuice abonement, hva koster egentilg pr mb med gprs ?

Finnes det ett abonement som har gratis eller free gprs data ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde man både betalte for ned og opplasting av data. Prisene for Telenor finner du på http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/

Prisene for 1Mb blir:

50,- for de første 500K

7,5,- for den neste 500K

Deretter:

15,- pr. MB opp til 20MB

10,- pr. MB over 20MB

Kostnadene pr. måned blir fort over 50,-, men heldigvis faller kostnadene med 85-90% etter dette.

Har ikke hørt om et abonnement med gratis GPRS.

Lenke til kommentar

Jeg forsto det sånn at du betalte 50 kr eller lignende hver måned, uansett om du bruker 1 mb eller 200 kb hos Netcom og Telenor? Hos Chess fungerer det nesten på samme måte, bare at du betaler de 50 kronene "underveis" hvis du forstår hva jeg mener...Hvis jeg bruker GPRS, og bare laster ned ca. 500 kb under en måned, slipper jeg å betale for en hel mb, og betaler bare for de 500 kb'ene. Slik fungerer det ikke hos Netcom når jeg hadde abonnement der i hvert fall...

Lenke til kommentar
Jeg forsto det sånn at du betalte 50 kr eller lignende hver måned, uansett om du bruker 1 mb eller 200 kb hos Netcom og Telenor

Hvis du hadde åpnet linken til Telenor hadde du sett at månedsavgiften er 0,- dvs. at man kun betaler for det man bruker, men jeg tror at telleren nullstilles hver måned.

wap derimot må du betale for tiden du er "koblet" opp

Heldigvis er dette feil! Hvis du wap-er over GPRS betaler du kun for datamengden.

Endret av akseln
Lenke til kommentar
Jeg forsto det sånn at du betalte 50 kr eller lignende hver måned, uansett om du bruker 1 mb eller 200 kb hos Netcom og Telenor

Hvis du hadde åpnet linken til Telenor hadde du sett at månedsavgiften er 0,- dvs. at man kun betaler for det man bruker, men jeg tror at telleren nullstilles hver måned.

wap derimot må du betale for tiden du er "koblet" opp

Heldigvis er dette feil! Hvis du wap-er over GPRS betaler du kun for datamengden.

Eller, joda, men han mente standard WAP over GSM, uten GPRS-bruk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...