bergetun Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Aa sende en mail fra en Nokia 6600 blir jo som aa uploade med GPRS og visst jeg har forstaatt det riktig saa skal dette veare gratis. Stemmer dette ? Jeg har ett Djuice abonement, hva koster egentilg pr mb med gprs ? Finnes det ett abonement som har gratis eller free gprs data ? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) det er så godt som gratis... det er kun litt info som du selv motar... tror ikke det finnes noe abbenomang med gratis gprs... prisen pr. mb. varierer sterkt.... Endret 27. november 2003 av Remerser Lenke til kommentar
akseln Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Trodde man både betalte for ned og opplasting av data. Prisene for Telenor finner du på http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/ Prisene for 1Mb blir: 50,- for de første 500K 7,5,- for den neste 500K Deretter: 15,- pr. MB opp til 20MB 10,- pr. MB over 20MB Kostnadene pr. måned blir fort over 50,-, men heldigvis faller kostnadene med 85-90% etter dette. Har ikke hørt om et abonnement med gratis GPRS. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 hvis noen ønsker info om prisene for netcom så kan dere gå her: netcoms prisinfo side rull dere deretter til deres abbenomang Lenke til kommentar
andm Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hos Chess betaler jeg kun får antall data jeg nedlaster... Digge priser, og det er praktisk med å bare betale for hver kb, siden ikke alle greier å bruke den MB'en hver måned... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 eh... det gjør du også med telenor og netcom... GPRS er det du bruker når du betaler for antall kb. wap derimot må du betale for tiden du er "koblet" opp... Lenke til kommentar
andm Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg forsto det sånn at du betalte 50 kr eller lignende hver måned, uansett om du bruker 1 mb eller 200 kb hos Netcom og Telenor? Hos Chess fungerer det nesten på samme måte, bare at du betaler de 50 kronene "underveis" hvis du forstår hva jeg mener...Hvis jeg bruker GPRS, og bare laster ned ca. 500 kb under en måned, slipper jeg å betale for en hel mb, og betaler bare for de 500 kb'ene. Slik fungerer det ikke hos Netcom når jeg hadde abonnement der i hvert fall... Lenke til kommentar
akseln Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Jeg forsto det sånn at du betalte 50 kr eller lignende hver måned, uansett om du bruker 1 mb eller 200 kb hos Netcom og Telenor Hvis du hadde åpnet linken til Telenor hadde du sett at månedsavgiften er 0,- dvs. at man kun betaler for det man bruker, men jeg tror at telleren nullstilles hver måned. wap derimot må du betale for tiden du er "koblet" opp Heldigvis er dette feil! Hvis du wap-er over GPRS betaler du kun for datamengden. Endret 28. november 2003 av akseln Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg forsto det sånn at du betalte 50 kr eller lignende hver måned, uansett om du bruker 1 mb eller 200 kb hos Netcom og Telenor Hvis du hadde åpnet linken til Telenor hadde du sett at månedsavgiften er 0,- dvs. at man kun betaler for det man bruker, men jeg tror at telleren nullstilles hver måned. wap derimot må du betale for tiden du er "koblet" opp Heldigvis er dette feil! Hvis du wap-er over GPRS betaler du kun for datamengden. Eller, joda, men han mente standard WAP over GSM, uten GPRS-bruk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå