Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluetooth-problemer (PC win 10)

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med bluetoothen (Intel PROSet/Wireless Software for Bluetooth technology for Windows 10). Den klarer ikke å starte. I enhetsstatusen til bluetoothen i enhetsbehandling står det:

"Denne enheten kan ikke starte. (kode 10)

STATUS_DEVICE_POWER_FAILURE"

Jeg har prøvd å oppdatere driveren fra enhetsbehandlingen. PCen sier det er gjort, men ingenting skjer. Heller ikke etter en restart.

Jeg har prøvd å avinstallere bluetoothen, men det lar seg ikke gjøre. Den er der fortsatt med samme problem etter en restart.

Jeg har prøvd å installere Intel® Driver Update Utility 2.6 (oppdateringsprogram fra Intel) for å se om den klarer å oppdatere driveren, men etter at en påkrevd restart etter oppdatering, har ingen ting skjedd (dvs. programmet prøvde å oppdatere den nyeste versjonen, men etter restart bruker PCen fortsatt den gamle versjonen (en versjon før) og har ikke klart å gjennomføre oppdateringen). Jeg har pløvd alle mulige alternativer dette programmet tilbyr, men ser ikke ut til å hjelpe.

Hva skal jeg gjøre?

Det går jo an å tilbakestille PCen og se om det hjelper, men er ikke spesielt komfortable med det pga. manglende datakunskaper, pluss at skal jeg klare ved et uhell å fucke opp PCen, har jeg en krise. Jeg har nemlig eksamen om 1,5 uke og trenger PCen.

Btw, bluetoothen fungerte fint i går kveld. Har ikke gjort noen nye installeringer eller nedlastinger siden det. Har også gjennomført en virusskann uten hell.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager for sent svar. Jeg ville forsøkt følgende: Kjør msconfig og velg selektiv oppstart der du kun laster system-servicer. Forsøk å avinstallere driverne på nytt. Deretter slå av windows update-service for å hindre at windows update forsøker å innstallere driveren selv: Kjør services.msc, velg Windows Update, velg Disabled. Gjør en omstart og forsøk å innstallere driverne manuelt på nytt. Windows Update kan slåes på igjen etter vellykket installasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...