Gå til innhold

IXUS400 vs Z4 vs Pentax vs Konica vs Minolta

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg etdigitalkamera. Det som er viktig er at det er lite og tar bra bilder.

Jeg har vurdert følgende kamereaer:

#Canon IXUS 400

#Casio Exilim Z4

#Pentax Optio S4

#Konica Revio KD-420Z

#Minolta DiMAGE G400

Hvilke bør jeg velge og hvorfor?

Z4 og Pentaxen er vel ganske like. HVa er forskjellen og hvilke er best?

Konicaen og Minoltaen er også veldig like. Eneste forskjellen jeg kan se er at Konicaen koster 3956,- mens Minoltaen koster 3283,-. Er det noen andre forskjeller på disse to.

Jeg har lest at det kommer en test på Z4 snart. Vl det også komme tester på Pentaxen, Konicaen og Minoltaen snart? Er det noen som vet om noen andre sider hvor jeg kan lese bra tester på disse kameraene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv Pentax Optio S (3.2 da, 4 var ikke ute) og er sinnsykt fornøyd!

Du kan stille manuelt inn ting som jeg ikke har sett at andre så billige kameraer har hatt. Det er mange små finesser, bare det at de har lagt med en heller lite brukt 3D-brille-ting som du bruker til å se på 3D bildene du evt har tatt med kameraet.

Jeg har aldri brukt dette da, men morsomt at de har det med - er en fantastisk effekt. - Hadde jeg skulle kjøpt et nytt kamera hadde jeg kjøpt Pentax Optio S igjen :D

Batterilevetiden er mye bedre enn noe annet kamera jeg har prøvd som er rundt den størrelsen og bildekvaliteten er superb. (Selv om jeg alltid stiller levlene bittelitt etter jeg har dem inne på pcen for å få litt mer fargerike bilder, virkeligheten er ikke alltid finest så da må vi jukse litt ;)).

Har ikke prøvd noen av de andre kameraene, men når jeg er så fornøyd med Pentax kamera så vil jeg tro at det kommer ganske høyt blant alle sine konkurrenter.

Uansett - jeg har noe negativt -> Jeg har ikke fått det til å funke i Linux, fordi de bruker noen rare driversystemer som ikke er standard. Og hvis du bruker windows må du installere drivere til det for å bruke det!

Altså ikke noe "driverless" greier..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...