Gå til innhold

Avstandsforhold med barn. Noen som har tips?

Frøya666

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg har startet tråden på "riktig" sted men jeg prøver..

Jeg har et lite problem. For mange år siden traff jeg en gutt på nettet. Vi prata lenge og vi skulle møtes. Men han ble sammen med xn sin igjen. Så det ble aldri noe av. Så jeg gikk videre å fikk en kjæreste som jeg da fikk unge med. Men han har flytta ut for snart 3 år siden.

For et halvt år siden begynte jeg å snakke med han fra nettet igjen, helt tilfeldig spørte jeg åssen det var med han. Og vi begynte å prate å flørte like mye som før. Vi fant ut at vi gjerne ville møtes igjen. (Han er singel nå selvfølgelig). Så vi møttes for første gang etter 6 år. Og vi liker hverandre veldig godt ! Og vi vil gjerne prøve å være sammen. Problemet er at han bor over halve Norge fra meg. Det tar ca 7.5 time å kjøre bil til han.

Vi snakker om at hvis vi ska bli No så må en gang en av oss flytte. Og han har fast jobb der han bor. Jeg har ikke fast jobb men jeg har en liten en på 4 år. Her jeg bor har vi både onkler og besteforeldre til min sønn.

Da vi snakker om flytting, så er det snakk om at det er meg som skal flytte. Som jeg sier til han er at hadde det bare vært meg, hadde jeg ikke hatt en sønn hadde det ikke vært noe problem å flytte. Men da jeg har det vet jeg ikke helt. Jeg føler ikke at jeg kan ta med meg sønnen min å flytte vekk fra alt som har med familie å gjøre. Vi i familien våres er veldig knytta sammen. Vi bor allerede 3.5 time fra mammaen min. Så det blir jo da 11 timer til mamma hvis vi flytta opp til han ..

Vi begge vil ha hverandre og vi liker hverandre så godt.

Jeg vet ikke helt .. Men har dere noe tips til dette ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk også at barnefar kan nekte deg å flytte så langt med loven bak seg, så dere har egentlig ikke noe valg hvis han er med i bildet og ønsker kontakt med sitt barn.

Syns personlig at karen du er interessert i virker veldig lite moden og veldig egoistisk, det er ikke så vanskelig å skjønne at du som mamma må velge sønnen din og sønnen din sitt beste over hva du selv ønsker.

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at barnefar er ikke inn i bilde i det hele tatt. Er meg og min sønn.

Skjønner hva du mener ja. Han har ingen barn selv heller og har aldri hatt noe kontakt med barn i det hele tatt. Så han har 0 erfaring med unger. Men han gjør så godt han kan når han er med min sønn..

Skulle ønske han å skjønte det . Men jeg vet ikke helt hva man skal si. Han syns det er urettferdig at jeg ikke vil flytte for han da jeg har flytta for min x kjæreste før. Men det var da det bare var meg å tenke på..

Lenke til kommentar

Du må nesten bare være ærlig med han, at din sønn kommer foran han, og at sånn er det bare å ha barn, og det er i barnets beste interesse å ha ett støttenettverk rundt deg, umiddelbar familie er så kjempeviktig når man vokser opp at det er jo barnets beste å ha så mye kontakt med dem som mulig. 

Kanskje det kan hjelpe hvis du finner artikler online som forklarer det for deg? Menn reagerer mer på logikk enn det de gjør på følelser, menn sliter med å f.eks få skikkelig kontakt med sine egne barn før barnet begynner å bevege seg og snakke (helt naturlig og sier ingenting om menn sine følelser om barnet, bare at biologi er litt artig og kvinner og menn har noen 'universielle' forskjeller).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja snakker med han om det. Ikke lett å få han til å skjønne det merker jeg. Men jeg føler meg litt slem ovenfor han. Men jeg vil absolutt ikke dra vekk sønnen min fra familien hans. Ja som du sier er det veldig viktig for han å ha det rundt seg. Han har desverre nesten ikke kontakt med barnefaren sin familie heller. Så vi har bare den lille familien som er fra min side som bor i nærheten av oss..

Skulle ønske det var like lett for han å skjønne som det er for meg. Hehe

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ja tenkte mye på alt med fremtiden der osv.

Men det gikk ikke. Eneste var for oss å flytte. Å det er ikke noe jeg egentlig ville. Vil ikke ta vekk så nær familie fra min sønn. Hadde det vært et par timer. Men når det blir 14 timer unna.. det blir altfor mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...