Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Kanskje endel av ørkenfolkene ikkke hadde så mange distraksjoner og så mye unyttig "kunnskap" som blokkerer for å se virkeligheten for det den er, som det vi har i dag .. Nettopp, derfor vil jeg ikke legge til nok en distraksjon Og gå tilbake til endel av metodikken de brukte før for å unngå å bli distraherte!? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Hvilken sannsynlighet er det for at den som skrev 1. Mosebok, skulle kunne gjette seg til denne rekkefølgen. Like stor som sannsynlighet er for at du fra en eske med ti klosser med tallene fra 1-10 skulle ta opp klosser med tall i riktig rekkefølge. Sannsynligheten for at du skulle gjøre dette ved første forsøk, er 1 til 3 628 800 . Det er derfor ikke realistisk å si at skribenten bare ved et tilfelle skrev ned en oversikt over begivenhetene i riktig rekkefølge. Det hadde vært mer imponerende i så fall om rekkefølgen faktisk var korrekt. Lenke til kommentar
Ogalaton Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Evolusjonsteorien er selve grunnsteinen i moderne biologi. Det å si at den ikke hjelper oss med å forstå verden er rett og slett feil. Vaksiner som et eksempel.tullpreik, evolusjonen har ikke bidratt til noe som helst fremgang innen vitenskapen.Avviser du evolusjonsteorien? Hva er din forklaring på problemet med antibiotikaresistens? Er det Guds straff kanskje? Hopp inn i tråden så se alle de utallige postene mine som tydelig beviser at den "darwinianske evolusjon" er feil, motbevist og umulig. Jeg nekter ikke for ren fakta, som mikro-evolusjon, men eventyrer og fantasier helt uten solide bevis, som Makro-evolusjon og de andre 4 typene. Antibiotikaresistens har med naturlig utvalg å gjøre, men naturlig utvalg nekter jeg heller ikke for. "However", naturlig utvalg skaper ingenting og mutasjoner bare minster informasjon over tid uten å kunne få ny. Når man effektivt og kjapt dreper bakteriene som ikke tåler Antibiotika, står vi igjen med de bakteriene Antibiotika ikke hjelper mot. Enkel logikk. Som sagt, hopp inn i tråden "Kreasjonist vs evolusjon...." Evolusjon er ikke engang verdt navnet teori, det er en umulig hypotese og en religion. Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Kanskje endel av ørkenfolkene ikkke hadde så mange distraksjoner og så mye unyttig "kunnskap" som blokkerer for å se virkeligheten for det den er, som det vi har i dag ..Nettopp, derfor vil jeg ikke legge til nok en distraksjon Og gå tilbake til endel av metodikken de brukte før for å unngå å bli distraherte!? Har inntrykk av at religion er mer en distraksjon for de fleste en en metode for å finne tilbake Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Kanskje endel av ørkenfolkene ikkke hadde så mange distraksjoner og så mye unyttig "kunnskap" som blokkerer for å se virkeligheten for det den er, som det vi har i dag ..Nettopp, derfor vil jeg ikke legge til nok en distraksjon Og gå tilbake til endel av metodikken de brukte før for å unngå å bli distraherte!? Har inntrykk av at religion er mer en distraksjon for de fleste en en metode for å finne tilbake Jada, jeg er ikkke uenig, men det er ikke poenget - poenget er at skal man stilne distraksjonene må man trekke seg bort fra støykildene, det være seg om de nå er spirituelle eller verdslige Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) . Endret 9. oktober 2016 av GeirHH Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Kanskje endel av ørkenfolkene ikkke hadde så mange distraksjoner og så mye unyttig "kunnskap" som blokkerer for å se virkeligheten for det den er, som det vi har i dag ..Nettopp, derfor vil jeg ikke legge til nok en distraksjonOg gå tilbake til endel av metodikken de brukte før for å unngå å bli distraherte!?Har inntrykk av at religion er mer en distraksjon for de fleste en en metode for å finne tilbake Jada, jeg er ikkke uenig, men det er ikke poenget - poenget er at skal man stilne distraksjonene må man trekke seg bort fra støykildene, det være seg om de nå er spirituelle eller verdslige Kanskje en metode det. Men metoden i seg selv er ikke poenget. Hvorfor fortsetter kristne å gå i kirken og lese bibelen etter at de hevder de har blitt frelst? Det skjønner ikke jeg. Det var vel aldri meningen at vi skulle bli religiøse? Hele greia er jo snudd på hodet. Kanskje det allerede var blir slik når dette ble skrevet ned? Å søke sannhet betyr vel ikke å lese en bok og late som en tror alt som står der er sant? Det er vel mer en det? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Kanskje en metode det. Men metoden i seg selv er ikke poenget. Hvorfor fortsetter kristne å gå i kirken og lese bibelen etter at de hevder de har blitt frelst? Det skjønner ikke jeg..... Joh 15:5 "Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i meg og jeg i ham, bærer mye frukt. For uten meg kan dere ingen ting gjøre. Den som ikke blir i meg, blir kastet utenfor som en grein og visner. Og greinene blir samlet sammen og kastet på ilden, og de brenner." Endret 8. oktober 2016 av IHS Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Frelse ved egen hjelp eller egen rettferdighet umulig, en falsk lære Rom 3:10: Det finnes ikke en rettferdig enn ikke en. Lukas 16:15: Da sa han ( Jesus ) til dem ( fariseerne ): I er de som eder selv rettferdige for menneskene, men Gud kjenner eders hjerter for det som er høyt i menneskers øyne, er en vederstyggelighet for Gud. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Kanskje endel av ørkenfolkene ikkke hadde så mange distraksjoner og så mye unyttig "kunnskap" som blokkerer for å se virkeligheten for det den er, som det vi har i dag ..Nettopp, derfor vil jeg ikke legge til nok en distraksjonOg gå tilbake til endel av metodikken de brukte før for å unngå å bli distraherte!?Har inntrykk av at religion er mer en distraksjon for de fleste en en metode for å finne tilbake Jada, jeg er ikkke uenig, men det er ikke poenget - poenget er at skal man stilne distraksjonene må man trekke seg bort fra støykildene, det være seg om de nå er spirituelle eller verdslige Kanskje en metode det. Men metoden i seg selv er ikke poenget. Hvorfor fortsetter kristne å gå i kirken og lese bibelen etter at de hevder de har blitt frelst? Det skjønner ikke jeg. Det var vel aldri meningen at vi skulle bli religiøse? Hele greia er jo snudd på hodet. Kanskje det allerede var blir slik når dette ble skrevet ned? Å søke sannhet betyr vel ikke å lese en bok og late som en tror alt som står der er sant? Det er vel mer en det? De kristne er lovd belønning etter dette livet, og det er det de stoler på, og for å klare å gå på den smale sti slik det kreves, er støtten og bekreftelsen man får fra spirituelle venner av stor verdi. Jeg er ikke kristen, men erfarer at egne venner er til stor hjelp i min praksis- og ikke kjenner jeg de kristnes vansker, men kan si at jeg synes det er tildels veldig krevende å hele tiden klare å "holde tråden" ref; distraksjoner! Dette er vel ikke så mystisk vil jeg tro .. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Kanskje en metode det. Men metoden i seg selv er ikke poenget. Hvorfor fortsetter kristne å gå i kirken og lese bibelen etter at de hevder de har blitt frelst? Det skjønner ikke jeg..... Joh 15:5 "Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i meg og jeg i ham, bærer mye frukt. For uten meg kan dere ingen ting gjøre. Den som ikke blir i meg, blir kastet utenfor som en grein og visner. Og greinene blir samlet sammen og kastet på ilden, og de brenner." Det der er ganske enkelt barnslig hersketeknikk, og hvis dere terroriserer hverandre med sånne "løfter" må dere nesten produsere mye unødig lidelse Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Frelse ved egen hjelp eller egen rettferdighet umulig, en falsk lære Rom 3:10: Det finnes ikke en rettferdig enn ikke en. Jo det finnes en, Jesus Kristus. Alle som er i Jesus Kristus er rettferdig. Joh 15:5 "Den som ikke blir i meg, blir kastet utenfor som en grein og visner. Og greinene blir samlet sammen og kastet på ilden, og de brenner" Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Kanskje en metode det. Men metoden i seg selv er ikke poenget. Hvorfor fortsetter kristne å gå i kirken og lese bibelen etter at de hevder de har blitt frelst? Det skjønner ikke jeg..... Joh 15:5 "Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i meg og jeg i ham, bærer mye frukt. For uten meg kan dere ingen ting gjøre. Den som ikke blir i meg, blir kastet utenfor som en grein og visner. Og greinene blir samlet sammen og kastet på ilden, og de brenner." Det der er ganske enkelt barnslig hersketeknikk, og hvis dere terroriserer hverandre med sånne "løfter" må dere nesten produsere mye unødig lidelse Så dette var et ord (bilde) du fant nødvendig å reagere på. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Kanskje en metode det. Men metoden i seg selv er ikke poenget. Hvorfor fortsetter kristne å gå i kirken og lese bibelen etter at de hevder de har blitt frelst? Det skjønner ikke jeg..... Joh 15:5 "Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i meg og jeg i ham, bærer mye frukt. For uten meg kan dere ingen ting gjøre. Den som ikke blir i meg, blir kastet utenfor som en grein og visner. Og greinene blir samlet sammen og kastet på ilden, og de brenner." Det der er ganske enkelt barnslig hersketeknikk, og hvis dere terroriserer hverandre med sånne "løfter" må dere nesten produsere mye unødig lidelse Så dette var et ord (bilde) du fant nødvendig å reagere på. Du må gjerne dechiffere visdommen bak ordene/bildet, fordi jeg oppfattet dette som trusler i den debatten vi nå har Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Du må gjerne dechiffere visdommen bak ordene/bildet, fordi jeg oppfattet dette som trusler i den debatten vi nå har Jesu ord (bilder) som trusler ? Så lettskremt er du vel ikke Helvete er noe både Jesus og de kristne advarer om. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Du må gjerne dechiffere visdommen bak ordene/bildet, fordi jeg oppfattet dette som trusler i den debatten vi nå har Jesu ord (bilder) som trusler ? Så lettskremt er du vel ikke Helvete er noe både Jesus og de kristne advarer om. Neida, slapp av, jeg kjenner "gamet", men hva med folk som ikke har særlig erfaring? Buddha bruker også ild som metaforer, men da forklares den meningen helt tydelig slik at folk ikke misforstår og tror det virkelig handler om brannstiftelse eller å bli lagt på grillen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Evolusjonsteorien er selve grunnsteinen i moderne biologi. Det å si at den ikke hjelper oss med å forstå verden er rett og slett feil. Vaksiner som et eksempel. tullpreik, evolusjonen har ikke bidratt til noe som helst fremgang innen vitenskapen. Det rr like feil å si som 2 + 2 = 438,14. Haha, jeg kan omtrent ikke tro jeg nettopp leste dette. Medisin er tullball, tydeligvis xD Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Frelse ved egen hjelp eller egen rettferdighet umulig, en falsk lære Rom 3:10: Det finnes ikke en rettferdig enn ikke en. Jo det finnes en, Jesus Kristus. Alle som er i Jesus Kristus er rettferdig. Joh 15:5 "Den som ikke blir i meg, blir kastet utenfor som en grein og visner. Og greinene blir samlet sammen og kastet på ilden, og de brenner" Gud irettesatte Job fordi han var selvrettferdig. Job 32: 1, 40:1,3 : De tre menn svarte ikke Job mer, fordi han var rettferdig i sine egne øyne. Og Herren ( Jehova ) svarte Job ut av stormen og sa: Vil du dømme meg skyldig, så du får rett. Frelse eller rettferdighet ved gjerninger i form av karakterutvikling umulig. Det er hykleri. Matt 23:27: Ve eder. I skriftlærde og fariseerne. I hyklere, I som ligner kalkede graver som utvendig er fagre å se til, men innvendig er fulle av dødningeben og all urenhet. Således synes også I utvendig rettferdige menneskene, men innvendig er I fulle av hykleri og urettferdig. Hvordan skal vi forstå Jesu ord i Markus 9: 47-48: Skriftstedet lyder slik: Og om ditt øyne frister deg, da riv det ut. det er bedre at du går enøyet inn i Guds rike enn at du har to øyne og kastes i helvete, hvor deres orm ikke dør og ilden ikke slokkes. Svovelpredikantene griper til dette skriftstedet for å bevise at det er et pinested hvor de onde skal lide ved full bevissthet. Men en nærmere undersøkelse av skriftstedet viser at det er ikke mennesket som ikke dør, men ormene. Og etter deres egen teori måtte jo da ormene være udødelig men det er fullstendig ubibelsk og ufornuftig. Jesus sier ingen ting om at noen skapninger er bevisste og lider i den ilden. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Frelse ved egen hjelp eller egen rettferdighet umulig, en falsk lære Rom 3:10: Det finnes ikke en rettferdig enn ikke en. Jo det finnes en, Jesus Kristus. Alle som er i Jesus Kristus er rettferdig. Joh 15:5 "Den som ikke blir i meg, blir kastet utenfor som en grein og visner. Og greinene blir samlet sammen og kastet på ilden, og de brenner" Gud irettesatte Job fordi han var selvrettferdig. Job 32: 1, 40:1,3 : De tre menn svarte ikke Job mer, fordi han var rettferdig i sine egne øyne. Og Herren ( Jehova ) svarte Job ut av stormen og sa: Vil du dømme meg skyldig, så du får rett. Frelse eller rettferdighet ved gjerninger i form av karakterutvikling umulig..... Å være i Jesus Kristus er ikke karakterutvikling. Den som er i Jesus Kristus er et nytt og rettferdig menneske, for Gud. Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Frelse til liv krever tid og er ikke fullført straks man blir en kristen. 1.kor 1:18: For ordet om korset er vel en dårskap for dem som går fortapt, men for oss som blir frelst er det en Guds kraft. Nødvendig å vokse til frelse. 1.Pet 2:2 Og lenges som nyfødte barn etter den åndelig uforfalskede melk, for at I kan vokse den til frelse. Tro på Jesus som gjenløseren nødvendig. 1.Pet 1:8-9: Han som I ikke kjent og dog elsker ( Kristus Jesus) , han som I nå ikke ser og dog tror på og derfor fryder i eder med en usigelig og herliggjort glede, når I vinner fram til endemålet for eders tro, sjelenes frelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå