Ratinora Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Hei. Jeg har tenkt å sette en drill på olabilen min for å få framdrift. Men jeg er redd en drill under 1200 kr vil gå varm å brenne. Jeg har søkt på: drill powered go kart goes warm. Men det er ikke noen tegn på at drillen blir varm av slik bruk. Er det noen som vet om en drill som tåler slik bruk? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Dette virket som verdens teiteste ide ved første øyekast, men etter å ha sett et par youtube-videoer tror jeg det kan funke. En god drill har jo innebygget kjøleløsning, og tåler nok å kjøre full belastning til batteriet er tomt, uten å ta fyr. Men det er jo ikke akkurat tiltenkt bruk, så levetiden vil nok bli begrenset, og det er kanskje bedre løsninger til 1200 kroner. Lenke til kommentar
Ratinora Skrevet 19. september 2016 Forfatter Del Skrevet 19. september 2016 Fungerer kanskje denne?https://megaflis.no/bosc-batteridrill-psr-1800-li-2-2x1-5ah.html?gclid=CjwKEAjwmf6-BRDi9fSN7Ijt1wUSJAASawcj-qNS3qCYnRzQGPKmxRp7C5_KAwA23yaYYVh0EQ5YNBoCYOvw_wcB Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 (endret) Har drevet med elektriske radiostyrte biler i mange år og kan si 99% sikkert at du vil brenne motoren ganske fort. Med mindre du girer den ned til krypefart. Edit: Mer avanserte og dyrere driller har mest sansynlig beskyttelse som kutter strømmen ved overoppheting. Endret 19. september 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
xnstad Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Se om du kan få tak i en stor 12v DC-motor og et bilbatteri/mopedbatteri. Tror det vil være både billigere og enklere å få til. En bryter i kretsen kan fungere som akselerator men dersom du vil komme deg litt glattere opp i fart er det litt vanskeligere. For min del høres en drill motor litt lite ut, må nok ha god medvind og sola i ryggen for at det skal gå fremover Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 hva med en gressklippermotor ... ville det funke? Lenke til kommentar
Johansen Racing Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Hei, mye bedre å kjøpe en billig gressklippermotor Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Men da snakker vi et helt annet nivå av mekking. Det trådstarter vil gjøre er å oppnå fremdrift ved at chucken dytter hjulet rundt, hvis jeg forstår ham riktig. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Jeg ville gått for en stiv aksel eksempelvis fra en gokart, disse har drev for kjede. Så ville jeg skaffet en gammel motorsag som jeg ville fjernet sverdet på, videre ville jeg fikset så det gikk å bruke samme kjede på sag og aksling for å få fremdrift av denne. Det vil bråke bra og gå helt ok hvis ikke olabilen veier alt for mye. Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Se om du finner en kassert vaskemaskin... Gode motorer der du kan stjele. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå