Gå til innhold

Anlegg i hus - flere soner, flere etasjer

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp anskaffet nytt hus, og trenger litt hjelp til innkjøp av anlegg. 

Har fra før System Audio Ranger fronter koblet til en Primare A34.2 effektforsterker og Marantz SR5009 med fullt surroundoppsett rundt i en liten leilighet på 56m2. 

Nå skal jeg inn i en bolig på 180m2 over 3 plan. 

Tenkte å beholde SA og Primare i stua oppe (hovedstue+kjøkken, ett stort rom). Så jeg trenger en forforsterker som kan behandle TV-lyd (optisk), vinyllyd fra RIAA-trinn (analog), lyd fra PC (analog via DAC). 

Jeg ønsker i tillegg en sone på kjøkkenet med en liten høyttaler.

Etpar høyttalere i 1.etg. 

Etpar høyttalere i kjeller. 

Disse skal kunne spille samme musikk som hovedstue (men trenger ikke kunne spille egen musikk). 

Så de sonene/høyttalerne må kunne slås av, samt justere volum separat. 

Noen gode ideer? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nesten vurdere å sjekke ut Heos. Sonos er jeg litt skeptisk til, synes de har priset seg altfor høyt ift kvalitet (antatt observasjon fra min side). 

Men det vil ikke bli forsinkelse på lyden med slikt oppsett? Sliter litt med det hjemme idag. Har en AudioPro dongle som sender lyd til noen aktive høyttalere, og i det oppsettet er det en irriterende forsinkelse som skaper en ekko-effekt

Og hvordan er den "audiofile" kvaliteten på Heos-enheten? Hvis den skal brukes som hovedsentral og pre-amp til de store høyttalerne mine vil det være ønskelig at den holder høy klasse kvalitetsmessig. 

Lenke til kommentar

Må nesten vurdere å sjekke ut Heos. Sonos er jeg litt skeptisk til, synes de har priset seg altfor høyt ift kvalitet (antatt observasjon fra min side). 

Men det vil ikke bli forsinkelse på lyden med slikt oppsett? Sliter litt med det hjemme idag. Har en AudioPro dongle som sender lyd til noen aktive høyttalere, og i det oppsettet er det en irriterende forsinkelse som skaper en ekko-effekt

Og hvordan er den "audiofile" kvaliteten på Heos-enheten? Hvis den skal brukes som hovedsentral og pre-amp til de store høyttalerne mine vil det være ønskelig at den holder høy klasse kvalitetsmessig. 

Sonos osv skal ikke ha noe forsinkelser mellom de så vidt jeg har fått med meg. Har selv Bluesound, etter å ha testet litt Sonos. Lydkvalitets messig så er det vel slik: Bluesound -> Heos -> Sonos.

Det fine med Heos amp og streamer fremfor Bluesound og Sonos er at den har optisk inn og 2 analoge (RCA + 3,5mm), slik at det du nevner skal være mulig å få til. Har ikke testet disse selv, da de var på vei til markedet når jeg skulle ha meg system, og de på den tiden ikke helt hadde fått oppgitt om de kom med 24bit støtte eller ikke, noe de kom med, så jeg gadd ikke vente.

Regner med at de greier det samme som de andre, å ta inngang fra den ene og kjøre ut på resten når man ønsker det.

Det andre fine med Heos, er at Denon nå endelig kommer med det innebygd i sine nye receivere, så om man ønsker en ny receiver en gang, så slipper man ekstra bokser for den sonen. Før måtte man ha Heos boks til de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...