Gå til innhold

Utvidet skjerm - ikoner begge steder

fleur

Anbefalte innlegg

Jeg har ekstern skjerm og har utvidet skjermene. Dette har alltid fungert fint, men måtte formatere maskinen nylig og etter det har den oppført seg rart. Eksternskjermen står som hovedskjerm, allikevel får jeg opp menylinje på begge skjermer og når jeg åpner et program fra hovedskjermen er det ofte at det åpnes på Laptopskjermen slik at jeg må dra det over. Også ofte når jeg har et program åpent på hovedskjermen og åpner et vindu i det programmet, så åpnes det på laptopskjermen. Så noe åpnes på den ene og noe på den andre, og finner ikke noe system i det. 

I tillegg sliter jeg med at når jeg drar en tilkobling til en ekstern pc over fra laptopskjermen til hovedskjermen så åpnes den ikke i fullscreen, får da et åpnet gap på noen cm nederst på skjermen. 

Noen som har forslag? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å holde shift inne når du lukker vinduer, så tror jeg de skal huske hvilken skjerm de skal åpnes på.

Ellers så stiller du inn om du vil ha taskbar på alle skjermer eller ikke ved å høyreklikke på taskbar, velge egenskaper/innstillinger og så er det en innstillig nesten nederst om det bare skal vises på hovedskjermen.

Lenke til kommentar

Prøv å holde shift inne når du lukker vinduer, så tror jeg de skal huske hvilken skjerm de skal åpnes på.

Ellers så stiller du inn om du vil ha taskbar på alle skjermer eller ikke ved å høyreklikke på taskbar, velge egenskaper/innstillinger og så er det en innstillig nesten nederst om det bare skal vises på hovedskjermen.

Dessverre ser det ikke ut som det hjelper å holde inne shift, dessuten er det litt upraktisk når jeg hele tiden åpner nye vinduer. Vil jo at alt alltid skal åpne seg på hovedskjermen som standard.

Det med taskbaren prøvde jeg (dvs. huket bort "vis oppgavelinje på alle skjermer"), men endte da opp med at taskbaren kun vises på laptopskjermen og ikke hovedskjermen, og jeg ønsker motsatt

Lenke til kommentar

Dessverre ser det ikke ut som det hjelper å holde inne shift, dessuten er det litt upraktisk når jeg hele tiden åpner nye vinduer. Vil jo at alt alltid skal åpne seg på hovedskjermen som standard.

Det med taskbaren prøvde jeg (dvs. huket bort "vis oppgavelinje på alle skjermer"), men endte da opp med at taskbaren kun vises på laptopskjermen og ikke hovedskjermen, og jeg ønsker motsatt

Vel, da virker det jo som om den tror laptopen er hovedskjermen. - Har du forsøkt å endre denne innstillingen på hva som er hovedskjermen etpar ganger for å se om den virker bedre da?

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Vel, da virker det jo som om den tror laptopen er hovedskjermen. - Har du forsøkt å endre denne innstillingen på hva som er hovedskjermen etpar ganger for å se om den virker bedre da?

Jepp har prøvd det uten hell. Den lever sitt eget liv og ikoner havner både her og der

Lenke til kommentar

Jeg har brukt laptop (i docking) med to til tre eksterne skjermer i årevis som extended desktop.

Når internal display aktiveres (åpner laptop) er det den som "tar over" som hoved display.

Er den lukket er main alltid fast på en av ekstern skjermene.

Tror windows er laget sånn mht internt laptop display.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...