alteglurepåass Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 (endret) Skal kjøpe meg pc til studie (ingeniør) og bruke litt til lightroom. Har funnet meg 2 forskjellige pcer jeg vurderer, men klarer ikke å bestemme meg. Valget står mellom Surface pro 4 (i5-6300U, 8gb ram, 256gb ssd) ellerLenovo Yoga 710 (i7-7500U, 8gb ram, 256gb ssd, Geforce 940MX). Skal hovedsaklig bruke pcen til skolearbeid, vanlig surfing, mail og det vanlige + litt redigering i Lightroom. Liker godt stylus løsningen til Surface'n og vet jeg kommer til å bruke den endel, men er usikker på om det er verdt prisforskjellen. I skrivende stund får jeg Lenovoen for 11 000 kr (-950 i cashback) og surface m/tastatur for 13 000 (-2000 i cashback) Så enten 10 000 kr eller 11 000 kr. Yogaen har siste generasjons prosessor (kaby lake), mens surface'n har skylake, vet ikke om det er så stor forskjell. Føler det fornuftige valget vil være Lenovoen da den er litt billligere og har litt bedre specs, men SP4 er ganske fin, og den stylus funksjonen vil være ganske nyttig. Men er det verdt det? Synd lenovoen ikke har mulighet for bruk av stylus. http://www.elkjop.no/product/data/ipad-og-nettbrett/MSSP4I58256/surface-pro-4-256-gb-i5-signature-edition http://www.elkjop.no/product/data/ipad-og-nettbrett/LE80V4003KMX/lenovo-yoga-710-2-i-1-pc-14-signature-edition-sort Noen innslag eller forslag til hvilken jeg bør gå for? Har forresten en stasjonær pc jeg bruker til spill og tunge programmer. Endret 19. september 2016 av alteglurepåass Lenke til kommentar
Akse Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Jeg er såpass imponert over kvaliteten på Lenovo sine PCer, at jeg gjerne vil anbefale det. Man kan alltids kjøpe en trackpad ved siden av. Når den i tillegg er rimeligere, og har kurante specs, er det et godt valg. Jeg ser også for meg at løsningen med avtagbart tastatur er en mindre holdbar løsning. Men det blir bare synsing fra min side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå