Gjest Bruker-406935 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 (endret) Tatovering skader folk og særlig unge som skal inn på arbeidsmarkedet. Folk har negative assosiasjoner til folk med tatoveringer, av god grunn, og da særlig på slike steder som ansiktet. Siden det er en form for skading av individene som tar det, er tatovering en form for legemsbeskadigelse. Det burde derfor være ulovlig at tatoveringssalonger eksisterer. Minimum burde være at tatovering over skuldrene er ulovlig. Hva tenker dere om det å ulovliggjøre tatoveringssalonger? Er det en form for legemsbeskadigelse å utføre en tatovering? Burde individer som er dumme nok til å tatovere seg i ansiktet eller halsen bli beskyttet mot seg selv på en slik måte? Meld deg på min facebook gruppe mot tatoveringssalonger, om du ønsker å vise din støtte for saken. Den er helt ny og jeg vil være aktiv som administrator: https://www.facebook.com/groups/630875687072680/?fref=nf Endret 18. september 2016 av Bruker-406935 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Tattovering er ikke legemsbeskadigelse, det er kropskunst. Kropskunst mange er villige til å betale store summer for, og når det kommer til tattovering av hender eller deler av kroppen som er synlig med normal bekledning så gjør normalt ikke en tattovør dette på en som ikke har en del tattoveringer fra før så et forbud annser jeg som feil. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 (endret) Tattovering er ikke legemsbeskadigelse, det er kropskunst. Kropskunst mange er villige til å betale store summer for, og når det kommer til tattovering av hender eller deler av kroppen som er synlig med normal bekledning så gjør normalt ikke en tattovør dette på en som ikke har en del tattoveringer fra før så et forbud annser jeg som feil. Poenget mitt er i alle fall at det er vanskeligere å få jobb med tatovering og folk har generelt negative assosiasjoner til det. Noe jeg tipper handler om folk sin generelle aversjon mot det å forandre på kroppen. Det er nemlig noe som trolig er en biologisk mekanisme. Endret 18. september 2016 av Bruker-406935 Lenke til kommentar
CarnivoreClown Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Tattovering er ikke legemsbeskadigelse, det er kropskunst. Kropskunst mange er villige til å betale store summer for, og når det kommer til tattovering av hender eller deler av kroppen som er synlig med normal bekledning så gjør normalt ikke en tattovør dette på en som ikke har en del tattoveringer fra før så et forbud annser jeg som feil. Poenget mitt er i alle fall at det er vanskeligere å få jobb med tatovering og folk har generelt negative assosiasjoner til det. Noe som jeg tipper handler om folk sin generelle aversjon mot det å forandre på kroppen. Det er nemlig noe som trolig er en biologisk mekanisme. Jeg vil heller bruke tid og energi på en gruppe som bryter ned disse negative assosiasjonene. Kan du lage en slik en i stedet? Den gjør jo samme jobben uten å innskrenke frihet. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Tattovering er ikke legemsbeskadigelse, det er kropskunst. Kropskunst mange er villige til å betale store summer for, og når det kommer til tattovering av hender eller deler av kroppen som er synlig med normal bekledning så gjør normalt ikke en tattovør dette på en som ikke har en del tattoveringer fra før så et forbud annser jeg som feil. Poenget mitt er i alle fall at det er vanskeligere å få jobb med tatovering og folk har generelt negative assosiasjoner til det. Noe som jeg tipper handler om folk sin generelle aversjon mot det å forandre på kroppen. Det er nemlig noe som trolig er en biologisk mekanisme. Jeg vil heller bruke tid og energi på en gruppe som bryter ned disse negative assosiasjonene. Kan du lage en slik en i stedet? Den gjør jo samme jobben uten å innskrenke frihet. Du kan ikke bryte ned noe slikt. Grunnen er at folk gjennom historien har emosjonell aversjon mot det å forandre slik på kroppen. I tillegg er det oftere småkriminelle og knarker som tar tatoveringer, gjerne fordi de har mindre risikoaversjon. Noe som igjen skaper mer negative assosiasjoner. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Jeg er heller ikke fan av tatoveringer, men folk må få gjøre hva de vil med kroppen sin – i det minste når det bare er stygt, ikke direkte skadelig. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Jeg er heller ikke fan av tatoveringer, men folk må få gjøre hva de vil med kroppen sin – i det minste når det bare er stygt, ikke direkte skadelig. Ikke misforstå, jeg vil ikke ulovliggjøre å ta tatoveringer, men det å tilby en slik teneste. Siden det mest trolig ødelegger for dem som tar det. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Jeg er heller ikke fan av tatoveringer, men folk må få gjøre hva de vil med kroppen sin – i det minste når det bare er stygt, ikke direkte skadelig. Ikke misforstå, jeg vil ikke ulovliggjøre å ta tatoveringer, men det å tilby en slik teneste. Siden det mest trolig ødelegger for dem som tar det. Kanskje du heller bør jobbe med de idiotiske fordommene dine, enn å legge deg opp i kva andre mennesker gjør? 5 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Tenker at det er en frihet hver enkelt bør ha, og på mange måter er det jo også litt festlig når noen ender opp med permanente "idiotmerke". 2 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Jeg synes det er godt å vite hvem idiotene er. Fantastisk om det hadde blitt trend å tatovere det i panna f.eks. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Godt ikke alle lever for å jobbe. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Kunne ikke tenke meg å ta en selv, men så lenge man er over 18 og er ansvarlig for egne valg mener jeg det er helt innafor. Når det gjelder assosiasjoner så vil man kanskje assosiere enkelte tatoveringer med kriminelle og voldelige personer. Men det er ikke slik at tatoveringen gjør en kriminell/voldelig, det er mer det at det er den gruppen som tar dem. Nå er dog tatoveringer ganske stuerent i dag, så jeg tror de færreste kjenner på frykten fordi dem ser en fyr med tribel på armen. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 (endret) Jeg syntes du er inne på noe. For min del så syntes jeg vi burde bannlyse noen flere ting nå som vi allerede er i gang. Klemming burde nemlig bannlyses i offentlige skoler pga dens distraksjon og oppmuntring til upassende oppførsel. Farsdag ønsker jeg og å bli kvitt. Det er for at barn uten fedre ikke skal føle seg utenfor. Morsdag får bli inntil videre, for alle har vel en mor???? Skulle og ha likt å bannlyse bøkene i Twilight-serien, dem liker jeg ikke. s/ Endret 18. september 2016 av Nlklas 4 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 (endret) Jeg vil i så fall heller se en endring i assosiasjonene til arbeidsgiver. Det er der problemet ligger. Endret 19. september 2016 av Skurupu Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 (endret) Har inntrykk av at det i dag er mere vanlig å ha tattoveringer en det var for 20 år siden da det omtrent bare var sjøfolk som hadde det. De stedene jeg har jobba de siste 12 årene er ikke tattoveringer heller ikke noe kriterie for å få jobb i hverfall for jeg har jobba sammen med mange mere eller mindre tattoverte folk uten at det ser ut som dette bekymret ledelsen. Men klart å søke som prest med en stor tribal oppover ansiktet er vel uaktuelt. Skulle vi forby tattoveringer fordi det potensielt kan skape trøbbel for den som har det burde vi i samme slengen forby alkohol, tobakk og fedme, alle ting som kan skape problemer for en arbeidstaker. Endret 19. september 2016 av perpyro 1 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Jeg vil i så fall heller se en endring i assosiasjonene til arbeidsgiver. Det er der problemet ligger. Arbeidsgiver må forholde seg til kundenes assosiasjoner. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Så problemet er at kundene er noen fordomsfulle rasshøl? Høres ut som et problem som affekterer bibelbeltet og deromkring mens hverken i bartebyen eller fiskelandsbyene lengere nord ikke har problemer med dette. 3 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Tatoveringene funket ikkje for den stakkaren her ihvertfall. Valgt blei han samma faen http://www.vg.no/rampelys/musikk/venstre/black-metal-artisten-gylve-fenris-nagells-politikerkarriere-vekker-internasjonal-oppsikt/a/23794566/ 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 At folk er idioter og tar tattoo's på impuls er en ting, tattoo's som har en mening, man har tenkt godt igjennom før man tar den og er klar for å ha den resten av livet er greit. Du vet at tattoering har vært tradisjon og symbol på ting i mange tusen år? Jeg har en tattoo som betyr mye for meg og kunne aldri tenkt meg å fjerne den, angrer ikke et sekund. At man "skader legemet" er jo greit nok, men det er frivillig. Blir som å klage på at man ber vennen sin dytte seg inn i en busk hvis man får et skrubbsår etterpå. Argumentene dine er idiotiske og representerer et ønske om å fjerne personlige friheter. Jeg kunne tenkt meg å ulovliggjøre religioner fordi de ofte fører med seg fordommer og hat mot andre religioner. Se også hvor mye legemesbeskadigelse som har skjedd pga religioner og mottagerne har ikke spurt om å bli drept. 2 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Tatovering skader folk og særlig unge som skal inn på arbeidsmarkedet. Folk har negative assosiasjoner til folk med tatoveringer, av god grunn, og da særlig på slike steder som ansiktet. Siden det er en form for skading av individene som tar det, er tatovering en form for legemsbeskadigelse. Det burde derfor være ulovlig at tatoveringssalonger eksisterer. Minimum burde være at tatovering over skuldrene er ulovlig. Hva tenker dere om det å ulovliggjøre tatoveringssalonger? Er det en form for legemsbeskadigelse å utføre en tatovering? Burde individer som er dumme nok til å tatovere seg i ansiktet eller halsen bli beskyttet mot seg selv på en slik måte? Meld deg på min facebook gruppe mot tatoveringssalonger, om du ønsker å vise din støtte for saken. Den er helt ny og jeg vil være aktiv som administrator: https://www.facebook.com/groups/630875687072680/?fref=nf Dafuq did I just read? Personlig kunne jeg aldri tenkt meg å ta tatovering, men jeg dømmer ikke dem som har det, og jeg synes det er et individuelt valg folk må få ta selv. Man kan ikke forby alt man ikke liker her i verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå