Darkbill Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Folk som banker på for noe annet enn å fortelle meg huset brenner kan holde seg langt unna min dør... en grunn til at jeg har dør er for å nyte fritiden etter jobb, og ikke konstant måtte åpne for dørselgere. Heldigvis bor jeg ikke i byen så her er det bare fiskemannen i ny og ne. 7 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Du lærer å ikke åpne opp døra når du ikke venter noen. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Det må være mulig å være så høflig at man sjekker døra selv om man ikke venter noen også. For så å be de dra til helvete. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 (endret) Jeg har ikke engang ringeklokke opp til leiligheten min. Evig digg! Men tidligere, da jeg hadde det, så svarte jeg aldri når noen ringte på. I vår tid, så ringer man på telefonen, ikke på døren. Jeg synes faktisk det er veldig frekt å møte opp uanmeldt. Endret 18. september 2016 av Skurupu Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 (endret) Nope. Ingen vits å åpne opp døren hvis man ikke venter noen, da er du garantert en selger som plutselig befinner seg i stua di. De er flinke til å lyve som faen, så ingen kommer inn lenger, spiller ingen rolle hvem du er, er du ikke politiet eller har ikke blitt invitert over så kommer du ikke inn. Hadde ei NRK kjerring som prøvde å lure seg inn, ba henne om å pelle seg vekk derfra for døra ikke ville bli åpnet. Begynte å bare prate og prøve å fortelle meg hvorfor jeg har en plikt å åpne opp døra, lo og ingorerte henne så ble hun stille og tok hintet etter ett par minutter. Åpne aldri opp døra hvis du ikke venter på noen. Endret 18. september 2016 av BuffyAnneSummers 3 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 (endret) Moderatormelding Tråden er splittet ut fra Kunder på jobben din!. Endret 18. september 2016 av Dragen Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Ringer på? Har folk fortsatt ringeklokke altså? skal en med det? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Ringer på? Har folk fortsatt ringeklokke altså? skal en med det? Pizzabud som er så vimsete at de glemmer telefonen.. Jeg har ikke engang ringeklokke opp til leiligheten min. Evig digg! Men tidligere, da jeg hadde det, så svarte jeg aldri når noen ringte på. I vår tid, så ringer man på telefonen, ikke på døren. Jeg synes faktisk det er veldig frekt å møte opp uanmeldt. Jeg har ringeklokke, men den virker ikke! Lenke til kommentar
Populært innlegg lesles Skrevet 18. september 2016 Populært innlegg Del Skrevet 18. september 2016 Ikke rart så mange i Norge er preget av ensomhet, når de selv utestenger seg fra et sosialt samfunn. 15 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Noen som lyver til meg og bruker securitas sitt navn for å selge meg ett drittalarm system ved å prøve å manipulere meg med at jeg er en ung kvinne som bor alene er ikke noen jeg vil engang vite finnes, mye mindre være sosial med. Klarer meg veldig fint uten selgere som renner ned døren, narkiser også som prøver å finne veien frem på morgenkvisten er folk jeg fint kunne klart meg uten. Jeg vil ganske enkelt ikke ha dem på besøk. 3 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Åpnet døren for to fremmede menn en gang og ble belønnet med faktura fra lisensavdelingen. Brent barn holder døren lukket. 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Man lar vel ikke lisensjegere komme inn uansett om man åpner døra eller ikke? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Jeg åpner ikke døra for folk som kommer uanmeldt, men nå kan jeg se ut av vindet om det er noen jeg kjenner eller ikke uansett. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Man lar vel ikke lisensjegere komme inn uansett om man åpner døra eller ikke? De gikk sivilt uten noen synlig ID, og siden man har fritt innsyn fra inngangsdøren min til stue med TV var lite spillerom. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 (endret) Angående alarmselgerne så er problemet at disse selgerne er helt avhengig av at du gjør et impulskjøp for å tjene penger. Jeg hadde en selger på døra som jeg snakket med fordi jeg faktisk var jeg interessert i å kjøpe alarm, men først så ville jeg (selvfølgelig) sjekke andre tilbydere så jeg ga beskjed om at jeg eventuelt kunne ta konktakt igjen hvis jeg kom frem til at deres produkt var best, men dette virket ikke selgeren spesielt interessert i. Åpnet døren for to fremmede menn en gang og ble belønnet med faktura fra lisensavdelingen. Brent barn holder døren lukket. Egentlig helt sykt at folk ikke åpner døra fordi de er redd for statlige inspektører. Jeg må innrømme at dette er hovedgrunnen til at jeg aldri åpner uten å sjekke kikkhullet først. Kjenner jeg ikke personen så risikerer jeg ikke en diskusjon med en av disse inspektørene. Endret 19. september 2016 av Spartapus Lenke til kommentar
Strato Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Nope. Ingen vits å åpne opp døren hvis man ikke venter noen, da er du garantert en selger som plutselig befinner seg i stua di. De er flinke til å lyve som faen, så ingen kommer inn lenger, spiller ingen rolle hvem du er, er du ikke politiet eller har ikke blitt invitert over så kommer du ikke inn. Hadde ei NRK kjerring som prøvde å lure seg inn, ba henne om å pelle seg vekk derfra for døra ikke ville bli åpnet. Begynte å bare prate og prøve å fortelle meg hvorfor jeg har en plikt å åpne opp døra, lo og ingorerte henne så ble hun stille og tok hintet etter ett par minutter. Åpne aldri opp døra hvis du ikke venter på noen. Du vet at du ikke trenger å slippe inn politi heller? Det gjør i alle fall ikke jeg. (og for dem som lurte: jeg har ingenting å skjule). Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Det må vere keisamt å bu i byen viss ein ikkje eingong opnar døra for dei som ringer på. Kan hende eg berre er heldig, sida det stort sett er gode naboer som ringer på døra eller lokale loddseljarar. 2 Lenke til kommentar
HildrandeDu Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Samfunnet er på ville veier når folk ikke lenger åpner døra når det ringer på... 4 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 I alle dager. Hvordan kommuniserer folk med naboen om man ikke kan åpne døra for hverandre? Lapper i postkassa? Naboen skulle sprøytemale taket på garasjen sin en gang, og ringte på hos meg for å spørre om jeg kunne flytte bilen min mens de holdt på, så jeg skulle slippe å risikere å få maling på den. Godt jeg ikke holdt kjeft og lot som jeg ikke var hjemme... 7 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Dette kommer nok veldig an på hvor man bor. Har man hatt nok tiggere, selgere og NRK-inspektører på døra så blir man lei. Heldigvis har jeg kikkhull så jeg kan alltid sjekke først. Er det en nabo så åpner jeg selvfølgelig, og jeg har en delvis tilbakestående nabo som jeg stadig vekk har på døra når han trenger hjelp med å åpne en boks eller flaske. Det ene utelukker ikke det andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg