kampfrosk Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Tenkte jeg skulle fleske til og bytte driftstoffilter sjøl på passat 3C, men ble plutselig litt usikker. Er det selvluftende system på denne eller bør jeg uansett etterfylle litt diesel i beholderen når jeg skifter filteret? Og så hadde jeg ett spørsmål til, sitter tappepluggen på høyre, venstre eller bakside av bånnpanna? Har ikke tatt av dekselet enda og sett. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Nå vet jeg ikke hvordan passat sitt system fungerer, men som oftest er det lurt å fylle opp filteret for å få enklere start etterpå. Husk å bruke "inn" porten når du fyller så du ikke får skitten diesel i dysene 1 Lenke til kommentar
Duppsko89 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 (endret) Hei, Ikke noe behov for å fylle i diesel eller noen annen form for utluftning på denne, men og her er det et ganske stort men! Hvis du har en modell av de eldste årgangene så har disse filterhusene svært lett for å lekke diesel i etterkant av filterbytte (obs! Dette problemet gjelder vel på hele motorserien frem til i hvert fall 2011-2012 mod). Og det er ikke noe særlig heldig da reimer osv sitter i nærheten. Så mine tips er å løsne ut torx-skruene Løsne lokket så med en skrutrekker som passer så bra som mulig i sporet på filterlokket. Bytte filter og pakninger, men smør opp pakningene med noe silikon eller noe lignende for å sørge for at filterlokket sklir så lett ned som mulig. Samt at du skrur ned lokket gradvis fordelt på skruene så ikke lokket blir deformert. De aller fleste filterprodusenter har store advarsler på eskene sine om dette, da dette har vært et utbredt problem. Ville anbefalt deg å sjekke etter du har kjørt noen mil for å være sikker på at det ikke har begynt å lekke. Ellers ingen behov for lufting eller noe annet på disse, da det er en el. matepumpe i tanken som fyller opp filteret med en gang tenningen er på. Lykke til! Ps. Tappepluggen sitter vel i bakkant, 19mm tappeplugg som jeg anbefaler at du bare kjøper ny hos en merkeforhandler, da dette er den beste løsning, så slipper du i hvert fall den klassiske oljesvettingen fra bunnpluggen Endret 18. september 2016 av Duppsko89 1 Lenke til kommentar
kampfrosk Skrevet 18. september 2016 Forfatter Del Skrevet 18. september 2016 Hjertelig takk for raske svar! Da får jeg skru litt pent på lokket så jeg ikke bøyer det i filler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå