Gå til innhold

Er Vesten "Den frie verden"?

Anbefalte innlegg

Evolusjonsteorien er full av vitenskap, det er jeg enig i, men den overordnede teorien er kvasi vitenskap.

Det er beviselig feil, og det innrømmer du selv når du ikke har kilder. Hvis du kommer med kontroversielle påstander som du ikke kan støtte deg på noe annet sted, hva er det da som gjør at påstandene dine ikke er fantasi?

Evolusjonsteorien, den overordnede teorien om utviklingen av livets mangfold, er ren vitenskap.

Ja, og du har ikke kilder på at enhjørninger ikke finnes på jordkloden. Ergo, de må finnes :roll:

:tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket formål skal det tjene å poste kilder til mangfoldige tusen sider vitenskapelige artikler og lærebøker om et vitenskapelig emne? Det må da være langt enklere å komme med et konkret eksempel på at "den overordnede teorien" er en bløff enn det er for enhver annen å legge frem et uhorvelig stort datamateriale for å underbygge sin sak. Det er ikke akkurat å forvente at noen i denne tråden faktisk leser en slik omfattende dokumentasjon, heller.

Men, vi lever i en verden hvor SV sanker stemmer, og USA visstnok er et moderne svar på Nazi-Tyskland - så det er kanskje ikke så overraskende at veletablert vitenskap fremstår som tvilsom i enkeltes øyne.

Lenke til kommentar

Faktisk lever vi i en verdensdel hvor folket gjør opprør mot det politiske systemet ved å stemme inn ekstremister. Det må da være en grunn til det?

At USA holder på med onde ting verden rundt med formål om å skaffe verdensdominans er veldokumentert og har vært uttalt av politikere og ledere i USA på høyeste hold. At USA er eksepsjonelle er noe de påstår hele tiden, og anser seg selv for å ha spesielle rettigheter i verden i forhold til andre land og andre folk.

At Afhanistan, Iraq og Syria er de største innvandrergruppene til Europa er heller ingen tilfeldighet. Det er landene USA er involvert i, utenrikspolitisk sett.

Som sagt knopflerbruce. Det finnes mye vitenskap i evolusjonsteorien, men de er kun isolert sett riktige. At folk har truffet slutninger og laget seg en teori basert på de er ikke vitenskap, det er kvasivitenskap fullt av hull som de ikke engang har giddet å undersøke eller tenke på. Litt som folk på internett som finner det de leter etter som passer med sitt eget syn. Det beviser ikke at eget syn er riktig, det beviser kun at det er mulig å finne ting som passer med eget syn om man er flink nok til å lete.

Jeg har dog aldri sagt evolusjonsteorien er umulig, jeg bare sier at enn så lenge er det en these, uten antithese. En teori med like mange hull som en gjennomsnittlig sveitserost. Jeg er fullt villig til å akseptere evolusjonsteorien om det er finnes nok beviser på at den er sann. Enn så lenge er det langtfra nok bevis på at teorien er sann, så jeg velger å stille meg på skeptikernes side og heller utrykke meg om antitheser.

Jeg har tidligere spurt folk som tror på evolusjonsteorien om det er umulig at det finnes liv på andre planeter og om det er umulig at disse livsformene direkte har manipulert evolusjon på jordkloden. Det har jeg ikke fått noe skikkelig svar på enda. Det er jo noe de fleste evolusjonsteoretisker velger å unngå å svare på. Det virker som bevisst unnvikelse for å understøtte sitt eget syn om at "slik jeg sier, må det være".

Lenke til kommentar

Hvilket formål skal det tjene å poste kilder til mangfoldige tusen sider vitenskapelige artikler og lærebøker om et vitenskapelig emne? Det må da være langt enklere å komme med et konkret eksempel på at "den overordnede teorien" er en bløff enn det er for enhver annen å legge frem et uhorvelig stort datamateriale for å underbygge sin sak. Det er ikke akkurat å forvente at noen i denne tråden faktisk leser en slik omfattende dokumentasjon, heller.

Men, vi lever i en verden hvor SV sanker stemmer, og USA visstnok er et moderne svar på Nazi-Tyskland - så det er kanskje ikke så overraskende at veletablert vitenskap fremstår som tvilsom i enkeltes øyne.

Det var å dra`n langt...

Lenke til kommentar

Faktisk lever vi i en verdensdel hvor folket gjør opprør mot det politiske systemet ved å stemme inn ekstremister. Det må da være en grunn til det?

At USA holder på med onde ting verden rundt med formål om å skaffe verdensdominans er veldokumentert og har vært uttalt av politikere og ledere i USA på høyeste hold. At USA er eksepsjonelle er noe de påstår hele tiden, og anser seg selv for å ha spesielle rettigheter i verden i forhold til andre land og andre folk.

At Afhanistan, Iraq og Syria er de største innvandrergruppene til Europa er heller ingen tilfeldighet. Det er landene USA er involvert i, utenrikspolitisk sett.

Here we go again..

Du og Assad er forøvrig helt enige i synet på vesten og Amerika, samme diktator som idag ikke fornektet seg ett øyeblikk der han nedlatende som deg liret av seg om USA og deres manglende troverdighet og integritet... En jævla komedie.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Here we go again.. Du og Assad er forøvrig helt enige i syntes på vesten og Amerika, samme diktator som idag ikke fornektet seg ett øyeblikk der han nedlatende som deg liret av seg om USA og deres manglende troverdighet og integritet... En jævla komedie.

Selvfølgelig. USA har jo sørget for borgerkrig i landet hans!

Hadde Kina støttet terroristaktivtitet i Norge skal jeg faen meg vedde på at du hadde fordømt dem for det samme du ikke fordømmer USA for. Dobbeltmoral.

Slutt å leve i den kalde krigen og våkn opp i 2016 heller. Ting endrer seg!! USA er idag er ondt drittimperie som er en plage for hele verden og svært ødeleggende globalt sett.

Lenke til kommentar

Here we go again.. Du og Assad er forøvrig helt enige i syntes på vesten og Amerika, samme diktator som idag ikke fornektet seg ett øyeblikk der han nedlatende som deg liret av seg om USA og deres manglende troverdighet og integritet... En jævla komedie.

Hadde Kina støttet terroristaktivtitet i Norge skal jeg faen meg vedde på at du hadde fordømt dem for det samme du ikke fordømmer USA for. Dobbeltmoral.

Slutt å leve i den kalde krigen og våkn opp i 2016 heller. Ting endrer seg!! USA er idag er ondt drittimperie som er en plage for hele verden og svært ødeleggende globalt sett.

Hva syntes du om Russernes siste bombetokt over nødhjelps kolonnen her? Greit å nevne i samme slengen spør du meg.

Lenke til kommentar

Som sagt knopflerbruce. Det finnes mye vitenskap i evolusjonsteorien, men de er kun isolert sett riktige. At folk har truffet slutninger og laget seg en teori basert på de er ikke vitenskap, det er kvasivitenskap fullt av hull som de ikke engang har giddet å undersøke eller tenke på. Litt som folk på internett som finner det de leter etter som passer med sitt eget syn. Det beviser ikke at eget syn er riktig, det beviser kun at det er mulig å finne ting som passer med eget syn om man er flink nok til å lete.

Jeg har dog aldri sagt evolusjonsteorien er umulig, jeg bare sier at enn så lenge er det en these, uten antithese. En teori med like mange hull som en gjennomsnittlig sveitserost. Jeg er fullt villig til å akseptere evolusjonsteorien om det er finnes nok beviser på at den er sann. Enn så lenge er det langtfra nok bevis på at teorien er sann, så jeg velger å stille meg på skeptikernes side og heller utrykke meg om antitheser.

Jeg har tidligere spurt folk som tror på evolusjonsteorien om det er umulig at det finnes liv på andre planeter og om det er umulig at disse livsformene direkte har manipulert evolusjon på jordkloden. Det har jeg ikke fått noe skikkelig svar på enda. Det er jo noe de fleste evolusjonsteoretisker velger å unngå å svare på. Det virker som bevisst unnvikelse for å understøtte sitt eget syn om at "slik jeg sier, må det være".

Jeg skal ikke si noe på at USA tar seg vel mye til rette rundt omkring i verden, men såvidt jeg vet har de ikke annektert noe område ennå - noe man ikke kan si om for eksempel Russland. Kina prøver jo å utvide territoriet sitt, også. USA har ikke tilegnet seg en kvadratmeter land som de kaller en del av USA; såvidt jeg vet. Ondskap er nok en overdrivelse, og det er uansett ingenting målt mot det gamle "røde" nasjoner har stått for (og i stor grad står for den dag i dag). Du synes å tale en enveissak her, uten at vi får hørt hvilke land som måtte være "de gode". Å være anti-USA medfører ofte at man enten er pro-Kina eller pro-Russland, men disse kan utmerket godt strykes som gode eksempler til etterfølgelse i denne debatten.

Hvorvidt det eksisterer liv på en annen planet har ikke noe med evolusjon å gjøre i den forstand - kan det skje her kan det også skje andre steder, og den eneste måten at liv kan påvirke hverandre er om de kommer i kontakt. Om livsformene skulle ha møttes her på jorden er det jo mulig, men det er ikke en lærd i biologi som skal avgjøre om aliens har besøkt kloden eller ikke. Ergo er det helt naturlig at du ikke får svar, siden du spør feil personer. Jeg ser heller ikke noen konkrete eksempler i posten din, som jeg etterlyste. At enkelte egenskaper er mer å foretrekke en andre, og dermed gir en større sjanse til overlevelse og forplantning er vist i det uendelige og ikke et tema som kan debatteres. For meg, som ikke-biolog, er det dette som er essensen i evolusjonsteorien. Selv på mindre tidsskala er dette mulig å observere. Et kjapt googlesøk ga meg denne: http://videnskab.dk/kort-nyt/motorvejs-svaler-har-faet-kortere-vinger

Det er jo også ganske åpenbart at en svale med lange vinger og dårligere manøvrerbarhet stiller dårligere enn en svale med korte vinger og god manøvrerbarhet når motorveien er en viktig trussel. Kamuflasje er også noe som er nødt til å tilskrives lignende fenomener: de som går i ett med bakgrunnen har mindre sjanse for å bli spist.

Lenke til kommentar

Hva syntes du om Russernes siste bombetokt over nødhjelps kolonnen her? Greit å nevne i samme slengen spør du meg.

Er det et svar?

Jeg er imot all krig, all konflikt og all død. Russland hadde nok ikke vært der idag om ikke USA hadde forårsaket borgerkrig i landet. Jeg synes da generelt sett det er viktigere å fokusere på roten til problemene heller enn å binde seg opp i konsekvensene og glemme roten til problemet. Hadde vi tatt/unngått roten til problemet hadde Syria vært et fredelig land idag. Det er det er verst.

Jeg vil helst spole tiden 7 år tilbake og ønske at det som har skjedd ikke skjer. Når det ikke er mulig, får vi heller klage på roten til problemet, slik at liknende situasjoner ikke skjer igjen. Og målet når en konflikt først har startet må jo være å ende konflikten så fort som mulig, og unngå videre tap av liv og videre lidelse. Et virkemiddel til det kan f.eks være at Europa bryter med USA og fordømmer USA hvis de går til krig i andre land. Da kan vi spare verden for masse krig, lidelse, død og konflikt.

Å da sette geopolitiske mål først blir litt vel kynisk og uheldig.

Det hele er rett og slett groteskt.

Som sagt er jeg pro-USA og ønsker landet bedre enn det som skjer idag og håper inderlig at landet endrer seg.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Morsomt. Russland er ikke i stand til å ta ansvar for egen deltagelse - det er USAs skyld at de både deltar, OG bomber feil mål.

At Russland deltar må de stå til ansvar for selv, og det samme hvor de velger å bombe. Sett i lys av deltagelsen er det ikke så mye som skiller de to i denne konflikten.

Konsekvenser av USA sine handlinger. Selvfølgelig er det Russland sin feil OM de bomber feile mål, som media i Norge allerede har dømt dem for å gjøre, helt uten bevis. Bare løse påstander fra fascistene som styrer USA tar media og politikere i Norge som fakta.

Det var litt som invasjonen i Ukraina som media beviste ved å vise sattelittbilder av noen lastebiler i en kolonne en eller annen plass i verden på et eller annet tidspunkt. Folk er jammen så dumme at de ønsker å bli lurt. En dommer hadde avvist saken med en gang med grunnlag i bevismangel og forsvarende advokat hadde fått seg en god latter og gnidd seg i hendene over de enkle pengene han ville tjent inn på saken.

Hva Russland driver med er langt mindre bekymringsverdig enn det USA holder på med isolert sett. Når du tenker at USA er vår alliert og Russland ikke er det, er USA sine aktiviteter enda mer bekymringsverdig enn det Russland holder på med. Det er ikke å si at ting i Russland IKKE er bekymringsverdig om du ønsket å mistolke det slik.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Morsomt. Russland er ikke i stand til å ta ansvar for egen deltagelse - det er USAs skyld at de både deltar, OG bomber feil mål.

At Russland deltar må de stå til ansvar for selv, og det samme hvor de velger å bombe. Sett i lys av deltagelsen er det ikke så mye som skiller de to i denne konflikten.

Konsekvenser av USA sine handlinger. Selvfølgelig er det Russland sin feil OM de bomber feile mål, som media i Norge allerede har dømt dem for å gjøre, helt uten bevis. Bare løse påstander fra fascistene som styrer USA tar media og politikere i Norge som fakta.

Det var litt som invasjonen i Ukraina som media beviste ved å vise sattelittbilder av noen lastebiler i en kolonne en eller annen plass i verden på et eller annet tidspunkt. Folk er jammen så dumme at de ønsker å bli lurt. En dommer hadde avvist saken med en gang med grunnlag i bevismangel og forsvarende advokat hadde fått seg en god latter og gnidd seg i hendene over de enkle pengene han ville tjent inn på saken.

Hva Russland driver med er langt mindre bekymringsverdig enn det USA holder på med isolert sett. Når du tenker at USA er vår alliert og Russland ikke er det, er USA sine aktiviteter enda mer bekymringsverdig enn det Russland holder på med. Det er ikke å si at ting i Russland IKKE er bekymringsverdig om du ønsket å mistolke det slik.

Russland deltar ikke fordi USA deltar, men fordi de selv ønsker å delta. At Russland står bak dette tullet er like mye bevist som at det var USA som sto bak dette sykehuset som ble bombet i fillebiter for en tid tilbake.

Jeg har ingen problemet med å kalle begge nasjoner idiotnasjoner når det gjelder krigføring, helst skulle ingen blandet seg inn hverken der eller i andre konfliktområder. Russland bør få passet sitt påskrevet for sine deltagelser. USA også, men den jobben har jo du tatt seg av allerede, så mine ord der trengs ikke.

Fascister i USA? Hvor? Slutt å slenge rundt deg med tilfeldige begreper. Hva skal man kalle Putin, da? Kommunist? Stalinist?

Lenke til kommentar

Russland deltar ikke fordi USA deltar, men fordi de selv ønsker å delta. At Russland står bak dette tullet er like mye bevist som at det var USA som sto bak dette sykehuset som ble bombet i fillebiter for en tid tilbake.

Jeg har ingen problemet med å kalle begge nasjoner idiotnasjoner når det gjelder krigføring, helst skulle ingen blandet seg inn hverken der eller i andre konfliktområder. Russland bør få passet sitt påskrevet for sine deltagelser. USA også, men den jobben har jo du tatt seg av allerede, så mine ord der trengs ikke.

Fascister i USA? Hvor? Slutt å slenge rundt deg med tilfeldige begreper. Hva skal man kalle Putin, da? Kommunist? Stalinist?

Hadde det ikke vært for USA sin involvering hadde Syria idag vært et fredelig land. End of story. Da hadde ingen trengt å være involvert der.

Lenke til kommentar

Ja, og du har ikke kilder på at enhjørninger ikke finnes på jordkloden. Ergo, de må finnes :roll:

Det er en veldig kontroversiell påstand?

Skal jeg stole på deg eller Dag O. Hessen? Hvem vet mest om vitenskap?

Liker du å lure andre?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for USA sin involvering hadde Syria idag vært et fredelig land. End of story. Da hadde ingen trengt å være involvert der.

Det er ikke de titusener av syrere som blir drept i syriske fengsler enig med deg i. Det inkluderer barn som blir torturert og henrettet.

Vet du ikke hva diktatur er? Det er massegraver, politi som kidnapper, det er sensur. De som protesterer blir drept, det ser vi jo gang på gang. Militære som dreper sivile. Vi ser slikt i mange diktaturer, Kina, Nord-Korea, Libya osv.

Synes du det er et fredelig land å leve i der politiet gir deg elektrosjokk i testiklene samtidig som statsministeren din tar pengene dine for å bygge seg ett nytt badebasseng?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det er en veldig kontroversiell påstand?

Skal jeg stole på deg eller Dag O. Hessen? Hvem vet mest om vitenskap?

Liker du å lure andre?

Videoen er irrelevant. Poenget var å bruke samme metode mot dere som dere selv bruker mot andre. En skikkelig teit metode.

Lenke til kommentar

Det er ikke de titusener av syrere som blir drept i syriske fengsler enig med deg i. Det inkluderer barn som blir torturert og henrettet.

Vet du ikke hva diktatur er? Det er massegraver, politi som kidnapper, det er sensur. De som protesterer blir drept, det ser vi jo gang på gang. Militære som dreper sivile. Vi ser slikt i mange diktaturer, Kina, Nord-Korea, Libya osv.

Synes du det er et fredelig land å leve i der politiet gir deg elektrosjokk i testiklene samtidig som statsministeren din tar pengene dine for å bygge seg ett nytt badebasseng?

Titusen er nå veldig mye bedre enn hundrevis av tusen som er døde og millioner som lider hver eneste dag. Jeg er sikker på flertallet av Syrere er enige i at ting var bedre før.

Jeg vet hva diktatur er, jeg lever tross alt i et diktatur selv. Massegraver er ikke synonymt med diktatur heldigvis. Her i våre diktatur er det ikke mye massegraver pgav diktatiret, men politi som gir folk juling for å snakke ut, forfølger folk som sier sannheten, propaganda og sensur i mediene og informasjon som når folks bevissthet.

Selv ville jeg heller valgt å leve i et ufritt diktatur enn å leve i et ruinert land i borgerkrig. Men du foretrekker tydeligvis det siste. Tror du iallefall. Det er fint å sitt på din høye stol og si at slik er bedre, men hadde du opplevd det, hadde du nok foretrukket et relativt fredelig diktatur istedenfor.

Selv snakker jeg mest om virkelig demokrati, et fritt samfunn og slike ting, men det virker som ting du ikke ønsker.

Politikere her i vesten driter i svømmebasseng, de har skaffet seg røde løpere, privatsjåfører, privatfly og champagnefester på de flotteste lokasjonene i Europa. Det er diktatorer i dress. Ikke akkurat det samme som en med militæruniform, men dog diktator.

Du får snakke om elektrosjokk i ballene til de som blir utsatt for "lovlige" forhørsmetoder gjennom USA sitt nettverk, som f.eks simulert drukning, ydmykelse, trusler osv. Men hei, du støtter jo USA; så det er ikke noe vits å si disse tingene til deg, for du tror jo USA finner fine damer som knuller folk når de skal forhøre de og gir de sukkertøy for å prate videre.

Jeg har aldri sagt at det ikke finnes dårligere samfunn enn våre. Jeg bare sier at vi må være bedre og at det er feil å synke til deres nivå. Men nei, demokratiet vårt skal jo absolutt diktere på andre hva de skal og må gjøre, og om våre dresskledde diktatorer ikke får viljen sin er det jo bare å slippe avanserte bomber over de, styrte myndigheter, skape opprør eller rett og slett bare drive snikmord med droner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...