Ackov Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Jeg fikk opp batterilampe i dag da jeg var ute og kjørte. Det skjedde da jeg bremset og skulle gire. Da stoppet hele motoren. Har sjekket batteriet og det er fullt. Hvorfor stopper motoren når batteriet er fullt? Kan noen komme med noen gode tips? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Det er ikke en batterilampe, det er en ladelampe. Temmelig sikkert har bilen din sluttet å lade batteriet, mao det er noe feil med dynamoen. Lenke til kommentar
Duppsko89 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 (endret) Kan det være så banalt at dynamofrihjulet er helt defekt/satt seg fast? Har vært borti lignende situasjoner. Det skal jo egentlig sørge for at multireimen/"dynamoreimen" skal kunne gå uavhenig av om dynamoen lader eller ikke - grovt fortalt. Starter bilen og går greit nå? Og hvis den gjør det, åpne panseret å se om reimen går "og hopper". Det kan også medføre til at dynnamolampen blinker/lyser Hvis ikke noe av dette samsvarer så må man uansett begynne med å se på hva som skjer med dynamoen. Endret 18. september 2016 av Duppsko89 Lenke til kommentar
Ackov Skrevet 18. september 2016 Forfatter Del Skrevet 18. september 2016 Takk for svar. Skal få sjekket det i morra Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Reimen driver som oftest vannpumpen og AC i tillegg til dynamo med kokt motor som resultat. Så batterilampen skal man respektere. AC pumpe kan også kile seg med påfølgende følgefeil med reim og dynamo og vannpumpe. Lenke til kommentar
Ackov Skrevet 19. september 2016 Forfatter Del Skrevet 19. september 2016 Kan ladelampe lyse hvis det er feil på pluggkablene? Motoren stopper ikke når jeg skal opp i fart, bare når jeg girer ned. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 (endret) Ladelampen lyser bare om dynamo ikke lader. Det kan være flere grunner til det. Reimen kan være skadet eller dynamo kan være defekt. Eller det kan bare være kontaktfeil på pluggen til dynamoen (er vel en liten med 3 små ledninger som er utrolig underdimensjonert på mondeo) og må av å til rikle på mine når den slutter å lade. Endret 19. september 2016 av Complexity Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Kommer ladelyset på FØR eller ETTER motoren slokner? For meg høres ikke dette ut som dynamofeil, men generelt en motor som går dårlig. Enten pga Feil miks bensin / luft Dårlig tenning Motor slokner og da lyser ladelyset fordi dynamoen ikke går rundt. 1 Lenke til kommentar
Ackov Skrevet 19. september 2016 Forfatter Del Skrevet 19. september 2016 Han på verkstedet mente det kunne være tomgangsregulator ventil. Er det noen som er enig med det. Skal prøve å gjøre den ren i morra. Lenke til kommentar
Ackov Skrevet 19. september 2016 Forfatter Del Skrevet 19. september 2016 Kommer ladelyset på FØR eller ETTER motoren slokner? For meg høres ikke dette ut som dynamofeil, men generelt en motor som går dårlig. Enten pga Feil miks bensin / luft Dårlig tenning Motor slokner og da lyser ladelyset fordi dynamoen ikke går rundt. Lenke til kommentar
Ackov Skrevet 19. september 2016 Forfatter Del Skrevet 19. september 2016 Ladelampe kommer på i det motoren stopper. Når jeg slipper clutch og motor starter går lampe bort Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 (endret) Ladelampe kommer på i det motoren stopper. Når jeg slipper clutch og motor starter går lampe bort Da er det ingenting feil med ladingen din. Batterilampen kommer fordi motoren ikke går, og da snurrer ikke dynamo heller og batteriet lades ikke. Så ingenting galt der, men godt mulig tomgangsregulatoren din er gåen. Endret 19. september 2016 av Complexity Lenke til kommentar
Duppsko89 Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Stopper den utelukkende kun når clutch trykkes inn og man f.eks skal stanse ved ett kryss? Eller har den dødd ut under kjøring også? Når den først har stanset, starter den igjen med en gang uten problemer og går så ok på tomgang? 1 Lenke til kommentar
Ackov Skrevet 20. september 2016 Forfatter Del Skrevet 20. september 2016 Stopper den utelukkende kun når clutch trykkes inn og man f.eks skal stanse ved ett kryss? Eller har den dødd ut under kjøring også? Når den først har stanset, starter den igjen med en gang uten problemer og går så ok på tomgang? Lenke til kommentar
Ackov Skrevet 20. september 2016 Forfatter Del Skrevet 20. september 2016 Den dør når jeg girer ned i feks et kryss. Han på verkstedet sa at jeg burde rengjøre tomgangsregulator. Men han sa ikke hvordan. B Noen som kan fortelle meg det? Lenke til kommentar
Ackov Skrevet 20. september 2016 Forfatter Del Skrevet 20. september 2016 Nå vil den ikke starte. Selger sa den var i god stand. Jeg er vel ikke helt enig i det akkurat. Lenke til kommentar
Ackov Skrevet 20. september 2016 Forfatter Del Skrevet 20. september 2016 Kjøpt nytt batteri da startet den. Kjørte den en tur. Den dør når den skal fra 2-1gir. Målte batteriet når den sto på tomgang da var det 13.8. Hva ska e prøve nå? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 (endret) Hei 1. Det er ikke lading og batteri som er problemet. 2. Sjekk at tenning er ok med en tenningalampe. Sånn at du får det ut av verden. 3. Sjekk ALLE pluggene. Selv nye plugger kan feile. 4. For å komme videre bør du lese av feilkoder med en feilkodeavleser. Selges på Biltema. Post evt. feilkoder her. Endret 20. september 2016 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Ackov Skrevet 20. september 2016 Forfatter Del Skrevet 20. september 2016 Fant ingen feilkoder i går på verksted Lenke til kommentar
Ackov Skrevet 20. september 2016 Forfatter Del Skrevet 20. september 2016 Fant ingen feilkoder i går på verksted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå