Blafrefisken Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Hei, takk for at du ser på innlegget mitt. Problemet: Etter pc'en starter på helt vanlig måte, og alt er som normalt. Så vedvarer problemet så lenge pc'en er i gang. Program som Steam, Spotify og egentlig alle programmer henger seg opp. Det er på en måte et hvitt overlay og det skjer ikke noe samme hva jeg trykker på da. Musepekeren er helt normal, men samme om jeg trykker på noe i det vinduet eller om jeg åpner task manager så skjer det ingenting på noen av stedene. Spill henger seg opp og det er "lag spikes" hvert 10. sekund. Etterhvert så henger de seg opp helt får ikke gjort noe annet enn å restarte pc'en. Har overklokket cpu'en og gpu'en ganske bra, men gikk bort ifra dette da jeg trodde det skapte problemet, men det var det desverre ikke. Dette har gått helt fint før, og har vært stabil på 4,6 Ghz siden jeg fikk denne cpu'en for over ett år siden. Specs: Asus VII Ranger Intel i5 4690k (overklokket til 4,6 Ghz en stund) Asus Strix advanced 1080 (overklokket til 2Ghz en stund) Corsair DDR3 dominator 2133Mhz 2x8GB Corsair RM1000W Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Tror jeg ville oppdatert til BIOS til siste versjon. Prøv å kjør DDU, og avinstaller driver for skjermkortet. Fjern også programmet du brukte for å OC'e GPUen med og reinstaller driver igjenn. Hjelper ikke det ville jeg testa med en reinst av OS. Evt teste med et annet kort om du får låne av noen. Lenke til kommentar
Blafrefisken Skrevet 18. september 2016 Forfatter Del Skrevet 18. september 2016 Har reinstallert OS for noen uker siden, så det kan jeg nok utelukke. Overklokka manuelt i bios, men kan prøve å oppdatere bios. Jeg installerte 1080 kortet for 2 dager siden. Men det som er litt rart er at alt virket helt fint i går kveld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå