Kim1111 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Finnes de overalt på huden? De finnes vel ikke oppå hodet? Altså i hodebunnen? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Et bilde sier mye. 1 Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 18. september 2016 Forfatter Del Skrevet 18. september 2016 Et bilde sier mye. Joda har sett den Med andre ord det betyr at disse lymfekjertlene ikke finnes oppå hodet? Bare nedenfra halsen og nedover? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Bare nedenfra halsen og nedover? Det er riktig. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Finnes de overalt på huden? Lymfeknuter (som det heter, ikke lymfekjertler) finnes ikke i det hele tatt på huda. I likhet med blodårene ligger de djupere Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 19. september 2016 Forfatter Del Skrevet 19. september 2016 Bare nedenfra halsen og nedover? Det er riktig. Skjønner. Fordi jeg har noe oppå hodet. Trodde det var en sånn lymfekjertel, men da er det ikke det. - Den greia syns ikke, kan bare kjennes etter og ligger på hodebunnen. Føles 1-2 mm stort, kanskje mindre. Litt som en talgcyste ish bare at min ikke syns. Tanker? Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 19. september 2016 Forfatter Del Skrevet 19. september 2016 Finnes de overalt på huden? Lymfeknuter (som det heter, ikke lymfekjertler) finnes ikke i det hele tatt på huda. I likhet med blodårene ligger de djupere Skjønner. Fordi jeg har noe oppå hodet. Trodde det var en sånn lymfekjertel, men da er det ikke det. Har vel vært der i par år. - Den greia syns ikke, kan bare kjennes etter og ligger på hodebunnen. Føles 1-2 mm stort, kanskje mindre. Litt som en talgcyste ish bare at min ikke syns. Tanker? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 (endret) Kan være det du sier selv, en talgkjertel eller en betent hårsekk. Kan også være en epidermoid cyste. Bare hold et øye med den over tid. Endret 19. september 2016 av Skandinav Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 19. september 2016 Forfatter Del Skrevet 19. september 2016 Kan være det du sier selv, en talgkjertel eller en betent hårsekk. Kan også være en epidermoid cyste. Bare hold et øye med den over tid. Har vært der i flere år og ikke endre seg noe. Samme str og slikt Men en betent hårsekk tror jeg ikke det er, fordi det er vel noe man kan se med det blotte øyet? Dessuten er vel området rundt rødt? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Kan være det du sier selv, en talgkjertel eller en betent hårsekk. Kan også være en epidermoid cyste. Bare hold et øye med den over tid. Har vært der i flere år og ikke endre seg noe. Samme str og slikt Men en betent hårsekk tror jeg ikke det er, fordi det er vel noe man kan se med det blotte øyet? Dessuten er vel området rundt rødt? Det er riktig. Har den vært der over år, kan vi konkludere med at det ikke er farlig. Det er jo heller ikke uvanlig at vi alle har noen rare klumper, utslett, og annet grums i huden. Bare vent til du blir 50, da dykker det opp kløe i tillegg. Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 19. september 2016 Forfatter Del Skrevet 19. september 2016 (endret) Kan være det du sier selv, en talgkjertel eller en betent hårsekk. Kan også være en epidermoid cyste. Bare hold et øye med den over tid. Har vært der i flere år og ikke endre seg noe. Samme str og slikt Men en betent hårsekk tror jeg ikke det er, fordi det er vel noe man kan se med det blotte øyet? Dessuten er vel området rundt rødt? Det er riktig. Har den vært der over år, kan vi konkludere med at det ikke er farlig. Det er jo heller ikke uvanlig at vi alle har noen rare klumper, utslett, og annet grums i huden. Bare vent til du blir 50, da dykker det opp kløe i tillegg. Eller er for 1 år siden jeg merket den, men siden da er den der fortsatt og ikke noe har endret seg. Har også mye hår på hodet som igjen gjør at den dingsen føles større ut enn den er pga håret gjør det tykkere om du skjønner. Talgcyste er dette også noe som er ovenpå huden eller under? Kjennes på en måte som jeg har en fettkul, bare at den er laaaangt ifra så stor. Må lissom lete med fingrene for å finne den kvisen eller hva det er fornoe. Endret 19. september 2016 av Kim1111 Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 20. september 2016 Forfatter Del Skrevet 20. september 2016 Kan være det du sier selv, en talgkjertel eller en betent hårsekk. Kan også være en epidermoid cyste. Bare hold et øye med den over tid. Har vært der i flere år og ikke endre seg noe. Samme str og slikt Men en betent hårsekk tror jeg ikke det er, fordi det er vel noe man kan se med det blotte øyet? Dessuten er vel området rundt rødt? Det er riktig. Har den vært der over år, kan vi konkludere med at det ikke er farlig. Det er jo heller ikke uvanlig at vi alle har noen rare klumper, utslett, og annet grums i huden. Bare vent til du blir 50, da dykker det opp kløe i tillegg. Eller er for 1 år siden jeg merket den, men siden da er den der fortsatt og ikke noe har endret seg. Har også mye hår på hodet som igjen gjør at den dingsen føles større ut enn den er pga håret gjør det tykkere om du skjønner. Talgcyste er dette også noe som er ovenpå huden eller under? Kjennes på en måte som jeg har en fettkul, bare at den er laaaangt ifra så stor. Må lissom lete med fingrene for å finne den kvisen eller hva det er fornoe. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå