Gå til innhold

FM17 - Generell diskusjon for Football Manager 2017

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk kjøpt spillet, men har bare spilt en kamp så langt. Jeg må si at noe som irriterer meg er at for hver gang jeg tar inn folk på prøvespill så vil pressen ha en kommentar om det. Ikke er det noe særlig fram eller tilbake heller, det er bare at jeg må trykke på det der greiene. Om jeg velger å ikke komme med noen kommentar for n'te gang så er jeg plutselig mediasky.

Siden jeg som vanlig velger å begynne helt nederst i divisjonene så er det veldig lite jeg vet om spillere, lite speiderne mine vet og så vdiere samtidig som det er viktig å få gjort noen gode signeringer for å løfte seg over røkla. Dette fører til at jeg tar inn ganske mange spillere på prøvespill. Da blir det kjedelig å svare nok en gang at "ingenting er avgjort enda, vi har bare spilleren inne for å se hva som skjer".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å prøve å ha noen jevnlige updates for dere som ikke har skaffet seg spillet enda.

Har nettopp spilet North London Derby på Shite Hart Lane. Etter en så som så start på sesongen tok det seg veldig opp i midten av september.

c35c8a19b1a771d90899ed81ed99917e.png

Et skuffende uavgjortsresultat borte mot West Brom, men fulgte opp med tre fine seire, inkludert 5-0 mot Middlesbrough. Kommet fint i gang nå, og fortsatte formen med en kanon måned i oktober: 

c99ed2dd1cfac55348d98b09bf6a73fb.png

Forruten ett jævla mål i mot i ligacupen mot Swansea holdt jeg nullen i samtlige kamper samtidig som jeg vant. Gikk 8 kamper uten å slippe inn mål siden 1-1 kampen hjemme mot Real, så har en taktikk som holder bra bakover. Skal sies at det ikke var et eneste bra lag jeg møtte, muligens Swansea borte, men etter 13 kamper på en 17.plass og er ikke av samme kaliber som tidligere sesonger og versjoner.

ebc914778f14df023add814ea4276b99.png

Møtte kanon på kanon i november. Shaktar borte ble vanskelig da jeg hvilte en del spillere. Lå under 2-0 til pause før jeg fikk byttet inn Lucas Pérez som herjet. Bommet nok litt med inngangen til kampen ved å benke mer eller mindre samtlige offensive spillere. Kom godt ut av kampen med ett poeng. Lønte seg for serien sin skyld da spillerne mine kjørte over Man Utd. Özil var i scoringshumør og gollet to. En liten landslagspause kom og vi fikk nyheten om at Jürgen Klopp har hatt sin siste arbeidsdag på Anfield. Et par dager senere kommer en gal chilener inn, El Loco, Marcelo Bielsa. Klarte faen ikke å brte ned dette drittlaget, kanskje ikke rart med denne startoppstillingen... :(

Et par dager senere møtte jeg Real Madrid i Madrid, og kampen begynte på strålende vis. Ramsey og Alexis gjorde livet til Real tøft, men fikk det tøft i andreomgangen. Ledet 2-0 til og med 45+1, og når Ramos stanget inn 2-2 på corner i det 63 minutter raknet det helt. Isco med en fabelaktig gol fra 25ish i det 82 minuttet og Morata som satte inn 4-2 i det 89 minuttet. Surt, da jeg hadde ambisjoner om å vinne gruppen. 

Hadde store planer om å knuse Tottenham. Det endte dessverre ikke slik. Gikk litt for offensivt til verks og fikk svi for det med et par kontringer i mot tidlig. Kjempet meg inn i kampen igjen, men Tottenham vant fortjent. De to svake resultatene mot Liverpool og Tottenham førte meg ned fra tabelltoppen og til en foreløpig 3.plass.

2b325c96b7bd48cbd401e2cc24b74016.png

Ligger ann til å være en utmerket PL-sesong! Fire lag som skiller seg ut tidlig, med Man Utd og West Brom som outsidere. Ser tøft ut for seriemestere Leicester og et Liverpool-lag som må konsentrere seg foreløpig om å komme seg opp på trygg grunn. En 20. plass for et Liverpool-lag på papiret skal kjempe om topp 4 er overraskende. Ergerlig at jeg ikke klarte å bryte de ned! 

Kort oppsummert har jeg funnet en god hjemmeform, med mange fine seiere og spesielt en imponerende rekke med kamper uten bortemål. Sliter derimot å dominere kamper slik jeg ønsker på bortebane. Må muiligens justere taktikken litt, være mer kynisk, men live and die by the wengerball! 

Endret av Corporal Jenkinson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men en klar forskjell som jeg har lagt merke på i interaksjonen mellom fans og klubb er at det nå ofte er litt mer varierte reaksjoner som kommer på kjøp av spillere. I FM2016 var liksom hvert spillerkjøp belønnet med en slags "meh" fra fansen. De ble verken sur eller glad. I FM2017 har jeg fått reaksjoner av negativt slag og positivt slag.

Lenke til kommentar

Akkurat ferdig med sesong to, vant Ligaen, Ligacup og Europa League, men det som sitter igjen hos meg er frustrasjonen over tapet mot Liverpool, og gleden over å regelrett rive på dem et nytt rasshøl noen dager senere..

Syns spillet er artig, ikke sååå veldig forskjellig fra 16, men mye småting samt en bra kampmotor. 

Det jeg reagerer mest på er hvordan spillet flyter, jeg spiller med samme antall ligaer, like stor database osv som jeg gjorde på 16, og spillet flyter MYE bedre, er mye kjappere og mer responsivt enn 16.

Nå er ikke jeg en total detaljnerd ned til den minste detalj når det kommer til spillet, det gidder jeg ikke å sette meg inn i men å spille helt basic syns jeg går veldig kjapt nå, spesiellt når jeg har kommet meg igjennom 2 sesonger siden Mandag på relativ kort tid. ( Spillet sto på ferie under United - Liverpool på mandag og den gikk nesten igjennom en hel sesong på de 2 timene i ferie, det var ikke helt forventet eller planlagt :p )

post-95668-0-74197800-1476984437_thumb.pngpost-95668-0-55714000-1476984438_thumb.png

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt igjennom 1 sesong med Aston Villa, så er jeg meget fornøyd. For min del er det absolutt er verdt 500 kr.

ps: ayew bøtter inn mål i CCC!

Spillet kommer til å bli patchet flere ganger slik at de som opplever usannsynlig suksess nå vil slite senere med å gjenskape liknende resultater. En tommelfingerregel når det gjelder FM er at det er ujevnt og fullt av bugs når det lanseres. Slik har det vært helt siden første FM-utgaven så dagens lys. Midtstoppere som skårer 10++ mål hver sesong er ikke helt som det skal være. På nyåret er spillet sannsynligvis spillbart og balansert. Denne tråden hos Sigames bekrefter mistanken ytterligere: https://community.sigames.com/forum/512-football-manager-2017-pre-release-beta-bugs-forum/

Endret av yosraz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

Kutt ut prisdiskusjonen. Det har dere diskutert tidligere i tråden, og har man ikke noe nytt å bidra med i den sammenheng, bør man la være å poste i stedet. Det er ikke noe poeng å kun gjenta seg selv, det skaper kun dårlig stemning. Flere innlegg er slettet.

Tilbakemeldinger på moderering taes på PM.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det har vært en del langtidsskader på mine folk også.

Har ellers ikke helt skjønt motoren som driver greiene. Det er litt det samme som med fjorårets utgave. Vet ikke helt hva som må til for å få et godt resultat. Noen ganger fungerer det godt, andre ganger ikke. Det kan se ut som at de angripende midtbanespillerne samt backene ikke er helt like overlegne som manger mener de har vært tidligere. I alle fall ikke på de lave nivåene der jeg spiller.

En annen positiv overraskelse var portrettene som blir laget på newgens. De er bedre nå enn tidligere. Litt mer skygger og slikt. Ser litt mer realistisk ut.

Jeg er ikke helt solgt på den der social media-greien. Det ser ut som de fleste saker blir møtt med tre responstyper. En entusiastisk, en middels og en kritisk. Nesten uansett hva som skjer...

Edit: Når det gjelder portrettene har jeg lagt merke til at det er mange som får Kippe-øyne. Spesielt valg. Når det gjelder skader så har jeg nettopp spilt gjennom noen måneder og det er usedvanlige mye beinbrudd og hofteskader ute og går...

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Synes spillet er veldig bra jeg også. Eneste som plager meg er at jeg sliter noe helt sinnsykt med skader.

Dette har vært et sykelig problem med FM-spillene (i BETA) i de 4 siste årene utifra min erfaring. Det blir som regel ordna opp i, i utgivelses-patchen, eller i løpet av den første uken. Som med alle spill nå til dags, så er ikke spillet ferdig før noen uker etter utgivelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken divisjon spiller dere i? Jeg driver nå og loker rundt i Walisisk premier league. Kjører 4-3-3 Narrow. Så de eneste som kan jobbe opp på siden er backene mine, og da blir det på en måte de som sender inn innlegg. Men det er ikke absurde mengder innlegg de har levert fra seg. TNS leder soleklart serien fremfor Bala og min gjeng (Newtown). De har scoret en absurd mengde mål, men det ser ut som det er nokså jevnt fordelt på hvem som har scoret de...

Lenke til kommentar

Mulig det er mine taktikkunnskaper som er grunnen, men både scorer og slipper inn mye på innlegg. Hver gang spissen header en ball går den inn

Jeg regner med at du er kjent med at slike bugs/ubalanse blir rettet opp i den første patchen og påfølgende hotfixes? Historisk sett er den ferske utgaven av FM stappfullt av bugs. På nyåret er spillet nok spillbart.

Endret av yosraz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...