Gå til innhold

FM17 - Generell diskusjon for Football Manager 2017

Anbefalte innlegg

DESsIwq.png

Release: Fredag 4. november 2016

Beta release: Ca. 2 uker før

Steam-link: http://store.steampowered.com/app/482730/

Pre-order:

• Som alltid kan man forhåndsbestille rett fra Steam, og man får tilgang på beta-versjonen når den lanseres. Alternativt kan man kjøpe Steam-kode fra andre sider, men av erfaring så kan dette drøye lengre enn om man kjøper rett fra Steam. I år som tidligere år, så tilbyr FMScout FM17 til £34.99:

DnGslbj.png

https://www.youtube.com/watch?v=iqF9OAb318s

Screenshots:
Kommer!

Relevante lenker:

Førstepost vil bli oppdatert så fort mer informasjon kommer ut. Kjør debatt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de av dere som har kjøpt tidligere utgaver av FM kan det være rabatter å hente hvis dere forhåndsbestiller.

As a ‘thank-you’ to loyal fans of the series we’ve worked with our friends at Valve to offer a Steam-only* discount of 5% off for every Football Manager game owned on PC, Mac or Linux dating back to Football Manager 2013. This means there’s a possible 20% available to fans who own the last four versions of the game! 

This pre-purchase offer is available until 11.59 GMT on Friday 14th October so be sure to get the deal wrapped-up well in advance - Pre-Purchase Now

Or Pre-Purchase from Steam with up to 20% off

Kilde: https://community.sigames.com/topic/377536-football-manager-2017-release-date-and-pre-purchase-details-announced/

Lenke til kommentar

Jeg tror årets utgave blir den første jeg hopper over for første gang siden jeg startet å spille CM i 1995. Spilte massevis av FM2016, men føler meg helt utbrent.

Så kommer juleferien, og da må jeg sikkert kjøpe det likevel

Tenker egentlig det samme(at jeg skal hoppe over Fm17), men nå har det seg slik at jeg skal ta pappaperm i november-Desember....Og kidsa er på skolen, og barnehagen ;pPPPP

Endret av elx90
Lenke til kommentar

For de av dere som har kjøpt tidligere utgaver av FM kan det være rabatter å hente hvis dere forhåndsbestiller.

As a ‘thank-you’ to loyal fans of the series we’ve worked with our friends at Valve to offer a Steam-only* discount of 5% off for every Football Manager game owned on PC, Mac or Linux dating back to Football Manager 2013. This means there’s a possible 20% available to fans who own the last four versions of the game! 

This pre-purchase offer is available until 11.59 GMT on Friday 14th October so be sure to get the deal wrapped-up well in advance - Pre-Purchase Now

Or Pre-Purchase from Steam with up to 20% off

Kilde: https://community.sigames.com/topic/377536-football-manager-2017-release-date-and-pre-purchase-details-announced/

Hehe. Ser de har satt prisen opp til 499 kr. Så med 20% rabatt er vi nede på 400 kr. Da er det billigere å gå for FM-scout-varianten.

Når det er sagt så kommer jeg sikkert til å kjøpe spillet, men med tanke på at jeg bare har spilt 300 timer på fm2016 så mistenker jeg jo at jeg ikke kommer til å spille det så mye. Blir sikkert noe syting om hvor vanskelig det er å lage taktikker, dog...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her blir det boikott fra nå av. Kjøp av spill uteblir så lenge prisen er så latterlig som den er, og innholdet og utviklingen er så svak fra år til år. Spillet må rettferdiggjøre den prisen, og det gjør den kanskje hvis spillets utvikling hadde vært som den er mellom hvert 3. eller 4. år. Nå fremstår det hele som en middels oppdatering, og ikke en gang en ekspansjonspakke. Her kjøper vi altså en middels stor oppdateringspakke for 500kr, Det er rett og slett svindel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Her blir det boikott fra nå av. Kjøp av spill uteblir så lenge prisen er så latterlig som den er, og innholdet og utviklingen er så svak fra år til år. Spillet må rettferdiggjøre den prisen, og det gjør den kanskje hvis spillets utvikling hadde vært som den er mellom hvert 3. eller 4. år. Nå fremstår det hele som en middels oppdatering, og ikke en gang en ekspansjonspakke. Her kjøper vi altså en middels stor oppdateringspakke for 500kr, Det er rett og slett svindel. 

Jeg er helt enig med deg.

Lenke til kommentar

Spillet koster ikke 500 kroner, og du får 5% rabatt for hver av de fire siste versjonene du har kjøpt tidligere, altså opptil 20%. Fra FM Scout koster det enda mindre, rundt 360,-. At du kaller spillet en "middels oppdatering" når de ikke har lansert de nye funksjonene, er litt beyond me.

Lenke til kommentar

Spillet koster ikke 500 kroner, og du får 5% rabatt for hver av de fire siste versjonene du har kjøpt tidligere, altså opptil 20%. Fra FM Scout koster det enda mindre, rundt 360,-. At du kaller spillet en "middels oppdatering" når de ikke har lansert de nye funksjonene, er litt beyond me.

Det er kanskje "beyond you", for jeg regner jo med at siden du forsvarer en prislapp på 499kr (på Steam), fordi du selv har kjøpt alle, og dermed må forsvare det. Jeg prater på et objektivt grunnlag, og ikke basert på personlige følelser. Man må sammenligne spillet og hva de faktisk selger med hva annet som er på markedet. Crusader Kings 2 er et av mange gode eksempler. De patcher spillet gratis, og gir ut DLC-er for en fornuftig pris. Det er utvidelser og videreutvikling der som kan hevdes å være større enn hva et helt "nytt" spill i FM serien er. Prislappen henger dermed ikke på greip. Sist gang de kanskje gav ut noe som var verdt å betale for, var 3D-motoren. Det var en overgang, de kom med noe nytt, og spillets så ut som et nytt spill. Nå er det oppdatert database, utskiftning av sliders til "kommandoer". Nytt taktikk-grensesnitt osv som preger spillets "nyheter". Det er verre enn FIFA, og FIFA er drøyt nok i seg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

1. Prisen min er 319- kroner, eller $39.99 dollar. Det er syns jeg er mer enn en overkommelig for et nytt spill i 2016. Triple A-spill går til sammenligning for 650 kroner, og der ser man mye latterlig dårlig utvikling fra år til år, men prisen er den samme.

2. SI patcher også FM gratis. For et latterlig argument, og takk GUD for at det ikke finnes DLCer til FM. Tenk deg om SI hadde tatt seg betalt for flere ligaer, eller grafikk, eller en database-oppdatering etter januarvinduet? Få det bort!

3. Prislappen er helt fair, spesielt med rabatten.

4. Du mener altså at hver eneste versjon av FM siden 2009 ikke er verdt pengene? Bold statement.

Hvorfor gidder du å poste i denne tråden (og den andre) når du åpenbart hater spillet?

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...