Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Verdipakke som har forsvunnet hos posten

Sir-Allistair

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg bestilte en telefon hos psdata, og for å hente den ut krever posten id og signatur. Men istedet for å få telefonen har jeg fått inkassokrav. :/ Siste spor etter pakka er hos den lokale post-i-butikk.

Har selvsagt klagd, men ingen tar ansvar! 

Hvem har egentlig juridisk ansvar, og hvordan går jeg fram? Setter stor pris på noe råd her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. :)

Det står ingenting i sporingssystemet annet enn at den har ankommet den lokale post-i-butikk. Og er vanlig forbruker ja.

Men psdata vil ikke ta noe ansvar, og posten sier at den er i den lokale butikken, og den lokale butikken finner den ikke.

Edit: Etter jeg har klaga til posten er den nå kategorisert som tapt i sporingssysyemet.

Endret av Sir-Allistair
Lenke til kommentar

Hva ligger i "vil ikke ta noe ansvar"? Du har jo ikke betalt. forliksrådet. Siden du ikke har mottatt noen pakke, så har de ikke levert, og da kan de heller ikke kreve betalt. Bestrid fakturaen, så kan ikke inkassobyrået gjøre noe annet enn å gå til. 

Spør om de er interessert i å levere ny telefon. Hvis ikke de leverer ny telefon, så hever du kjøpet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva ligger i "vil ikke ta noe ansvar"? Du har jo ikke betalt. forliksrådet. Siden du ikke har mottatt noen pakke, så har de ikke levert, og da kan de heller ikke kreve betalt. Bestrid fakturaen, så kan ikke inkassobyrået gjøre noe annet enn å gå til. 

Spør om de er interessert i å levere ny telefon. Hvis ikke de leverer ny telefon, så hever du kjøpet.

Med å ikke ville ta ansvar mener jeg at de ikke vil trekke kravet. Forøvrig er kravet fryst inntil det kommer opp i forliksrådet.

Det jeg hovedsaklig lurte på var om det er posten eller butikken som er ansvarlig. Takk for alle svar. Da virker saken litt klarere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...