Redaksjonen. Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Og den skal takle stiv kuling.Denne dronen skal kunne fly i 12 timer Lenke til kommentar
Per Buer Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Grenevaktene i mer omstridte grenser, som den mellom USA og Mexico ville jo kunne ha nytte av noe slikt. De har jo noen tusen kilometer å passe på. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 ingenører sitter å jobber med Står verbet i presens skal det ikke ha infinitivsmerket. Her skal det med andre ord være OG, ikke Å. 2 Lenke til kommentar
H80 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Det snakkes om "sub systemer" og "subsystemer" i artikkelen. Jeg tror jeg forstår hva forfatteren mener, men det er dårlig norsk. "sterk bris" - vi har lett bris, laber bris og frisk bris. Men ikke sterk bris. "ingenører sitter å jobber med" - og/å-feil "Vi har hatt stor faglig utbytte av å møte andre entreprenører". Utbytte er intetkjønn, et utbytte, ikke en utbytte. Så det skal vel være stort faglig utbytte. "De har også fått faglig innspill på fra et Ohio-basert droneselskap". Det er ikke alltid lett å velge riktig preposisjon, men man kan ikke alltid helgardere heller "Mange av disse er arrangert av anerkjente utdanningsmiljøene ved MIT og Cambridge Innovation Lab" - feil syntaks "Den største forskjellen fra er at markedet er så enormt i USA i forhold til hjemme i Norge" - forskjellen fra hva? Kommentaren kan slettes når artikkelen er rettet opp. 4 Lenke til kommentar
Superprofessor X Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 hmm den ligner mistenkelig mye på et av mine fly.. :-P Lenke til kommentar
Superprofessor X Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 hmm den ligner mistenkelig mye på et av mine fly.. :-P de kan ikke patentere noe som helst angående det designet.. Den eneste grunnen til at jeg ikke har fått laget en industriell prototyp enda er på grunn av politiet. Jeg trengte 15000 for å lage en prototyp, så kommer plutselig politiet på døre helt uten grunn og vet at jeg har røkt cannabis og beslaglegger al weeden min til en gateverdi av 4000.- (hadde bare kostet 400.- hvis det var produsert av ærlige personer) også fikk jeg bot på 6000, og så mener de at fordi jeg røkte cannabis i hagen min så er jeg en fare i trafikken og får derfor ikke lov til å ha førerkort før jeg har "bevist" at jeg ikke bruker cannabis. Det betyr at jeg i praksis har mistet lappen for resten av livet. På grunn av de reglene deres, så har jeg ikke noe annet valg enn å sette utviklingen av dette flyet på pause, og heller finne metoder å utslette disse folka som erklærte krig mot meg. Altså alle som støtter politiet. Etter dere har blitt utslettet, så kan jeg lage slike ting som dere beskriver i artikkelen der i fred og ro. Lenke til kommentar
Superprofessor X Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Alle tegningene på det flyet ligger klare til å produseres, men siden jeg ikke kommer meg noe sted på grunn av reglene deres, og ikke har penger, så går det som det går. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Mange flytter bedriften raskt til USA. Fordi det er stor mangel på risikokapital, og for lite marked i Norge. Framtiden vår blir mer og mer usikker. En anekdote: To mann lagde programvare for å lage elektroniske hjelpesystemer, men norske bedrifter var svært skeptiske til å kjøpe programvaren. Det endte med at de flyttet til USA, byttet navn på programvaren og solgte uten problemer til norske bedrifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå