Gå til innhold

Java webstart cert expired

Anbefalte innlegg

Dette er ikke et programmeringsspørsmål, men jeg antar at det likevel er her det er størst sjans for å finne kunnskapen for å løse dette problemet.

Jeg har en A3 printer som har stått ubrukt i noen år. Når jeg nå har funnet den frem igjen trenger den å konfigureres. Konfig gjøres via printerens webserver. Her ligger en en java webstart. Problemet er at denne er signert av et sertifikat som gikk ut i 2010. Den blir derfor blokkert fra å starte. Å legge adressen i unntakslista under java security hjalp ikke.

Det hjalp heller ikke å kommentere ut linjen

jdk.certpath.disabledAlgorithms=MD2, MD5, RSA keySize < 1024

fra C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_91\lib\security\java.security

Noen som har forslag til hvordan man kan få start på dette verktøyet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ville antagelig funka om jeg hadde hatt en pc som ikke var oppdatert siden 2010. Funderer på å installere en xp med 2010-klokke, java fra den gang. Det blir litt mye jobb, og så gammel java er heller ikke helt rett frem å finne.

Endret av petterg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er "security -> exeption site list" som du allerede hadde prøvd.

https://java.com/en/download/help/appsecuritydialogs.xml

https://java.com/en/download/faq/exception_sitelist.xml

Siden du allerede har prøvd å legge adressen til printeren der, så bør du dobbelsjekke at den er riktig, og at den ikke forandrer seg når du skal konfigurere printeren.

"

If the URL where the applet is hosted is different from the URL of the web page from which the applet is launched, then you will need to add both the URL for the applet as well as the URL for the web page.

"

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kom omsider i mål med denne.

Det som måtte til var java 1.4.2_19 og I.E. 6 på nyinstallert XP-sp2. XP-maskina jeg tørka støv av klarte ikke oppgaven. Den hadde automatiske oppdateringer påslått. Dette synes jeg er imponerende for en printer kjøpt i 2010 for nesten 100k.

Lenke til kommentar

Jeg kom omsider i mål med denne.

Det som måtte til var java 1.4.2_19 og I.E. 6 på nyinstallert XP-sp2. XP-maskina jeg tørka støv av klarte ikke oppgaven. Den hadde automatiske oppdateringer påslått. Dette synes jeg er imponerende for en printer kjøpt i 2010 for nesten 100k.

Er det lov å spørre om produsent?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

oki es3640e med fiery controller

Men etter dette har jeg snublet over en lignede sak. Det var en Fujitsu Siemens server som bare er et par år gammel. Der var det samme problematikken med management til raid kontrolleren. Jeg gikk da direkte på java 1.4.2_19 p.g.a. erfaring fra printeren og klarte å kjøre raid management i i.e. (Firefox nektet å laste så gammel java)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...